Main navigation
Modele
911
Panamera
Porsche - Nowe Cayenne Turbo
Nowe Cayenne Turbo
Moc wspólnych wrażeń.
Chcę przejść do:

Dane techniczne

11,7–11,9
l/100 km
267–272
g/km

Moc

404 kW (550 KM) przy 5,750 - 6,000

Przyspieszenie 0 - 100 km/h

4,1 s (3,9 s z Performance Start)

Prędkość maksymalna

286 km/h

Wysokość

1 673 mm

Szerokość

1 983 mm

Długość

4 926 mm

Rozstaw osi

2 895 mm

Silnik

Położenie silnika

Z przodu

Liczba cylindrów

8

Pojemność

3 996 cm³

Moc

404 kW (550 KM)

przy obrotach

5 750 - 6 000

Maks. moment obrotowy przy obrotach

770 Nm przy 1 960 - 4 500

Zużycie paliwa*

Cykl miejski w l/100 km

16,2 - 16,4

Cykl pozamiejski w l/100 km

9,3 - 9,5

Cykl łączony w l/100 km

11,7 - 11,9

Emisja CO2 w g/km

267 - 272

Osiągi

Prędkość maksymalna

286 km/h

Przyspieszenie 0 - 100 km/h

4,1 s (3.9 s z Performance Start)

Przyspieszenie 0 - 160 km/h

9,4 s (9,2 s z Performance Start)

Elastyczność (80 - 120km/h)

2,7 s

Przeniesienie napędu

Układ napędowy

Napęd na wszystkie koła

Automatyczna skrzynia biegów

Standardowa / 8-biegowa

Wymiery

Długość

4 926 mm

Szerokość

1 983 mm

Wysokość

1 673 mm

Rozstaw osi

2 895 mm

Współczynnik Cd

0.35

Masa własna (DIN)

2 175 kg

Masa (w/g dyrektywy EC)

2 250 kg

Dopuszczalna masa całkowita

2 935 kg

Pojemności

Pojemność przedziału bagażowego

do krawędzi tylnych siedzeń:
745 l
przy złożonych siedzeniach:
1,680 l

Zbiornik paliwa

90 l

Konfigurator

Porównaj

Nowe Cayenne

Samochód sportowy dla pięciorga

Porsche - Nowe Cayenne
Nowe Cayenne

Samochód sportowy dla pięciorga

Pięcioro drzwi otwartych na każdą przygodę. Nowy, dynamiczny design i nowa generacja wydajnych silników turbo. Niezrównane możliwości cyfrowej łączności, która cały świat kryje w kokpicie. Wszechstronność, jakość oraz nowe, przełomowe systemy wspomagające, oferujące wyjątkowy komfort zarówno kierowcy, jak i pasażerom.

Właśnie w ten sposób Cayenne sprawia, że doświadczenie Porsche jest jeszcze bardziej fascynujące, jeszcze bardziej różnorodne. A przy tym pozostaje tym, czym było od zawsze: prawdziwym samochodem sportowym.

Porsche Connect

Więcej czasu na to, co ważne

Porsche Connect
Porsche Connect

Więcej czasu na to, co ważne

Szeroka gama nowych, przydatnych usług i aplikacji, które ułatwią Ci życie – na różne sposoby.

Przykłady: nowa aplikacja Porsche Connect, Apple® CarPlay, My Porsche czy Porsche Connect Store.

Porsche Nowe Cayenne Turbo - Services and smartphone apps*

Services and smartphone apps*

With Porsche Connect, you have access to useful services and functions that can help you before, during and after your journey in your Cayenne.

Control them with ease using the Porsche Connect app, PCM or My Porsche. In addition to Navigation Plus or the new Porsche Connect app, there are more than 20 further services and apps available.

Ready to assist is the new Voice Pilot, your online voice control service, so that you can keep your eyes on the road and traffic at all times. Simply say where you want to go. A sightseeing attraction at your destination, for example. Voice Pilot understands without you having to enter address details.

*The models featured in this publication are approved for road use in Germany. Some items of equipment are available as extra-cost options only. The availability of models and options may vary from market to market due to local restrictions and regulations.

Porsche Nowe Cayenne Turbo - Apple® CarPlay

Apple® CarPlay

Thanks to its support for Apple® CarPlay, Porsche Connect enables you to use the apps of your iPhone® even when you're in your Porsche. This means that apps such as ‘Telephone’, ‘Music’ or ‘News’ can be used straightforwardly and safely – via PCM or with Siri®, Apple's voice recognition interface.

Porsche Nowe Cayenne Turbo - My Porsche

My Porsche

Every Porsche can be configured to your preference. Porsche Connect is the same. My Porsche therefore enables you to personalise and use many of the Porsche Connect functions and services in a way that suits your particular needs. Plan your route and send it to your Porsche. Call up the current fuel level, retrieve stats relating to your last drive, or check whether you remembered to close the doors and windows. And, if you like, you can also let family or friends have access to My Porsche and certain functions of your Porsche.

Porsche Nowe Cayenne Turbo - Porsche Connect Store

Porsche Connect Store

Would you like to extend your subscription period? Or purchase extra Porsche Connect services? Visit the Porsche Connect Store and discover more about what Porsche Connect has to offer.

Porsche Connect in all its versatility: at Porsche Connect, you can find out everything you need to know about the services, apps and functions available.

Design

Dynamic design language. Typically Porsche

Porsche - Design
Design

Dynamiczna linia projektowa. Typowe Porsche.

Tradycyjne znaki rozpoznawcze Cayenne – mocno zaakcentowane przednie błotniki, długa, opadająca pokrywa silnika z muskularnymi wybrzuszeniami i charakterystyczny, trzyczęściowy wlot powietrza – teraz w jeszcze bardziej wyrazistej i dominującej formie.

Porsche - Nowe Cayenne Turbo

Porsche Nowe Cayenne Turbo - Exterior

Exterior

Overall, the new Cayenne appears more broad-shouldered by comparison with the predecessor generation – making it more muscular, more athletic and more dynamic.

Even a touch edgier and more masculine: the new Cayenne Turbo. Its front apron has a particularly distinctive and imposing design with air intakes that are even larger than before. Numerous details painted in the exterior colour, e.g. the exterior mirrors or the wheel arch extensions, reinforce an even more prestigious appearance. Special highlight: the adaptive roof spoiler, which deploys to any of five positions, depending on the driving situation. At 21 inches, the wheels are larger – as exemplified by the new, optional 21-inch sCayenne Exclusive Design wheels.

Porsche Nowe Cayenne Turbo - Interior

Interior

Nowe Cayenne Turbo boasts features that emphasise the sporty side of its character: not least the exclusive steering wheel design. Or the adaptive Sports seats with memory package and – for the first time in the Cayenne – integrated headrests in the front and a deep embossed ‘turbo’ logo. The decorative strip design in cross-brushed aluminium is nothing less than exclusive.

New in all Cayenne models: the Porsche Advanced Cockpit control concept. The centre console with Direct Touch Control has a surface in glass look featuring touch-sensitive buttons for direct access to the most important functions. In between: the compact gear selector. Above the centre console is Porsche Communication Management (PCM), which features a full-HD 12-inch touchscreen display and includes an online navigation module for intuitive operation. Behind the multifunction Sports steering wheel is the new instrument cluster. To the right and left of the customary Porsche analogue rev counter – with classic needle design – are two high-resolution display screens that visualise virtual instruments, maps and other information as required.

Available as an option, the coloured ambient lighting – new in the Cayenne – enriches the interior with clever light accents. You can choose from a variety of colour schemes for any mood and even change the light intensity to suit your preference.

All models impress with strengths typical of every Cayenne: spaciousness, great versatility and an array of carefully selected materials. Exactly what you desire, as there is also a wide range of personalisation options.

Hamulce

Nowy wzorzec w kategorii osiągów i designu – innowacyjne hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB)

Porsche - Brakes
Hamulce

Nowy wzorzec w kategorii osiągów i designu – innowacyjne hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB)

Pierwsze na świecie hamulce łączące żeliwną tarczę z powłoką ceramiczną (węglik wolframu). W porównaniu z konwencjonalnymi, żeliwnymi tarczami o podobnej konstrukcji i rozmiarze mają szereg zalet: zapewniają jeszcze szybsze reakcje i szczególnie wysoką odporność na przegrzanie.

Porsche Nowe Cayenne Turbo -

The brake dust formation associated with conventional brakes is reduced. Thanks to its new kind of surface coating, the brake disc retains its silvery sheen even after a long time in use. In addition, the ceramic coating helps to maintain a permanently shiny friction surface in everyday operation. Brake calipers with a white painted finish lend this brake its distinctive look.
By comparison with an equivalent grey cast iron brake disc of conventional design, PSCB offers a 30 % longer service life for the brake pad and brake disc. It comes fitted as standard to the Cayenne Turbo and is available as an option for all other Cayenne models.

Silniki

Więcej mocy, więcej dynamiki, lepsza efektywność. Nowa generacja silników.

Porsche - Engines
Silniki

Więcej mocy, więcej dynamiki, lepsza efektywność. Nowa generacja silników.

Jednostki napędowe nowego Cayenne zbudowano całkowicie od podstaw. Efekt: jeszcze wyższa moc i moment obrotowy w połączeniu z dalszą poprawą efektywności.

Nowe Cayenne Turbo
11,7–11,9
l/100 km
267–272
g/km

The 404 kW (550 hp) rated twin-turbo V8 engine of the Cayenne Turbo is equipped with twin-scroll turbines. The exhaust streams arrive at the turbine wheel through physically separate channels – for optimised gas cycles. The result: high torque even at low engine speeds.

For efficiency, all engines also come with electrical system recuperation, thermal management and the auto start/stop function with coasting function.

Another essential platform for enhanced efficiency and further improved performance: Porsche Active Aerodynamics (PAA). PAA actively manipulates the aerodynamic behaviour of the car, e.g. by controlling numerous flaps integrated into the air intakes. The new adaptive roof spoiler is exclusive to the Cayenne Turbo.

The 4.0-litre twin-turbo V8 engine in the Cayenne Turbo

Nowe Cayenne Turbo
11,7–11,9
l/100 km
267–272
g/km

Producing 404 kW (550 hp), the new 4.0-litre twin-turbo V8 engine with twin-scroll turbines proves to be particularly powerful. The maximum torque of 770 Nm is achieved between 1,960 and 4,500 rpm. The sprint from 0 to 100 km/h takes only 4.1 seconds.

Przestrzeń

Bagażnik o pojemności do 1710 litrów*

Przestrzeń

Bagażnik o pojemności do 1710 litrów*

Tylne fotele, podobnie jak przednie – zaprojektowane zarówno z myślą o komfortowej, jak i wyjątkowo dynamicznej jeździe – mają teraz jeszcze bardziej komfortowe podparcie boczne. Bardziej wszechstronne niż dotąd – oferują możliwość przesuwania w zakresie 160 mm oraz 10-stopniową regulację pochylenia oparcia (do 29 stopni),składane w proporcji 40:20:40. Zależnie od modelu, pojemność bagażnika wynosi od 745 do maksymalnych 1710 litrów.

*Cayenne i Cayenne S: ze złożoną tylną kanapą; do 1680 litrów w Cayenne Turbo.

Podwozie

Wszystko pod kontrolą – dzięki 4D Chassis Control

Porsche - Chassis
Podwozie

Wszystko pod kontrolą – dzięki 4D Chassis Control

Czasem do jednego celu można dostać się na kilka sposobów. Nowe Cayenne jest gotowe na każdą drogę – jego podwozie wykorzystuje szereg nowych rozwiązań, takich jak adaptacyjne, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne czy tylna oś skrętna.

Nowością jest również integrowany system Porsche 4D Chassis Control, który analizuje sytuację drogową we wszystkich trzech wymiarach (ruchy poprzeczne i wzdłużne oraz kąty znoszenia). Na podstawie tych danych oblicza optymalne warunki jazdy i w czasie rzeczywistym synchronizuje pracę wszystkich układów podwozia.

Porsche Nowe Cayenne Turbo - Adaptive air suspension

Adaptive air suspension

Adaptive air suspension enhances both driving dynamics and comfort at the same time. The use of three-chamber technology makes it possible to enjoy an even better combination of comfort and sportiness because the spring rate is adjusted to suit the driving mode and situation. The air suspension also features a self-levelling function to keep the vehicle level constant, PASM and a ride-height adjustment capability – so that you can actively vary the ground clearance as the need arises.

Porsche Nowe Cayenne Turbo - Rear-axle steering

Rear-axle steering

Optional rear-axle steering is available for the Cayenne models for the first time. It enhances performance and everyday practicality in equal measure. During low-speed manoeuvres, the system steers the rear wheels in the opposite direction to that of the front wheels. This has the virtual effect of shortening the wheelbase. The turning circle is reduced, agility is increased and parking becomes noticeably easier to manage. During high-speed manoeuvres, the system steers the rear wheels in the same direction as that of the front wheels. This virtual extension of the wheelbase increases driving stability.

Porsche Nowe Cayenne Turbo - Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC)

Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC)

PDCC is an active roll stabilisation system. It registers the lateral inclination of the body induced by cornering from the very outset and acts to suppress it. The system also reduces the lateral instability of the vehicle on uneven ground. What's new is the inclusion of electromechanical anti-roll bars. These respond faster than their hydraulic equivalents and work more efficiently. The result: improved performance.

Systemy wspomagające

Cel jest w zasięgu wzroku. Nowe matrycowe reflektory LED wraz z Porsche Dynamic Light System Plus oraz Asystentem Jazdy Nocnej

Porsche - Assistance systems
Systemy wspomagające

Cel jest w zasięgu wzroku. Nowe matrycowe reflektory LED wraz z Porsche Dynamic Light System Plus oraz Asystentem Jazdy Nocnej

Im większa harmonia działania, tym lepsza dynamika i wyższy poziom komfortu, wydajności i bezpieczeństwa. Systemy wspomagające Porsche zorientowano na sportowy, aktywny styl jazdy, zapewniający przyjemność z jazdy, jakiej oczekujesz od Porsche.

Porsche Nowe Cayenne Turbo - Night Vision Assist

Night Vision Assist

Night Vision Assist provides the driver with information even beyond the range of the headlights. An infrared camera detects pedestrians, deer and other large wildlife before they are illuminated by the headlights. In combination with PDLS Plus, the marker light function briefly flashes the headlight at the pedestrian on the kerbside or in the carriageway three times to alert the driver's attention.

Porsche Nowe Cayenne Turbo - LED main headlights with matrix beam including Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)

LED main headlights with matrix beam including Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus)

The LED matrix beam strategically deactivates specific segments of the permanent main-beam cone. 84 individually controlled LEDs adapt to the situation ahead by switching off or dimming accordingly. Vehicles in front or in the oncoming lane are faded out, while the areas in between and to the side continue to receive full illumination.

PDLS Plus, which includes all the functions of PDLS, comes with electronic cornering lights and an Intersection Assistant function based on navigation data. As you approach a crossroads or T junction, the Intersection Assistant activates the left and right cornering lights, and the light cone becomes wider and shorter – for enhanced illumination of your surroundings.

Systemy nagłośnienia

Muzyka sprawia największą radość, gdy można się nią dzielić.

Porsche - Sound systems
Systemy nagłośnienia

Muzyka sprawia największą radość, gdy można się nią dzielić.

System nagłośnienia Burmester®, BOSE® oraz Sound Package Plus zapewniają najlepsze doznania akustyczne. Na każdym z pięciu miejsc.

Burmester® High-End 3D Surround Sound System

Quiet, please, as we introduce a total output of 1,455 watts, 21 individually controlled loudspeakers including an active subwoofer with 400-watt class D digital amplifier, two-way centre system and a total diaphragm surface area of more than 2,500 cm2. Special air motion transformer tweeters have been used for unmistakably fine, clear and undistorted high-frequency sound reproduction with excellent level stability.

All loudspeaker housings are perfectly matched and deliver superior bass foundation, definition and precision. The result is a natural and richly textured spatial sound, even at top volume. Particularly impressive is the new 3D sound experience, created by the loudspeakers integrated into the roof pillars and by the use of a special Auro 3D algorithm. The Sound Enhancer optimises the quality of music in compressed data format. The system also blends impeccably into the overall interior aesthetic thanks to the Burmester® loudspeaker trims in the doors.

Porsche Nowe Cayenne Turbo - BOSE® Surround Sound System

BOSE® Surround Sound System

The BOSE® Surround Sound System features 14 amplifier channels and offers a total output of 710 watts. Fourteen loudspeakers including a separate subwoofer ensure a balanced, faithfully reproduced acoustic pattern. BOSE® SoundTrue® enhancement technology delivers even greater better audio quality and dynamics for compressed file formats such as MP3. The patented AudioPilot® Noise Compensation Technology continuously measures the ambient noise inside the vehicle and adapts music playback automatically so that a consistent sound is maintained.

Sound Package Plus

Integrated as standard, Sound Package Plus offers excellent sound: ten loudspeakers with an output of 150 watts. The amplifier integrated into PCM optimally adapts the acoustic pattern in the vehicle interior to the driver and front passenger.

Personalizacja

Porsche Exclusive Manufaktur: ponieważ każdy samochód sportowy jest wyjątkowy.

Porsche - Personalisation
Personalizacja

Porsche Exclusive Manufaktur: ponieważ każdy samochód sportowy jest wyjątkowy.

Oferujemy szeroką gamę opcji personalizacyjnych, i technicznych ulepszeń zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz samochodu, od pojedynczej zmiany po obszerne modyfikacje.

Porsche Nowe Cayenne Turbo - Exclusive Manufaktur

Exclusive Manufaktur

Be inspired by our examples from the Exclusive Manufaktur and discover everything you need to know about how extraordinary cars like these can be configured.

Porsche Nowe Cayenne Turbo - Porsche Tequipment

Porsche Tequipment

You can also continue to style your car entirely to your personal preference with the Porsche Tequipment range of accessories developed specifically for your Cayenne.

Moc wspólnych wrażeń.

Nowe Porsche Cayenne zapewnia miłośnikom samochodów sportowych większą swobodę i moc wspólnych wrażeń: tor wyścigowy staje się drogą życia, kierowca samochodu wyścigowego – podróżnikiem i odkrywcą, a sportowiec indywidualista staje się graczem zespołowym. Mówiąc wprost: sport zespołowy to nasza pasja.

Porsche - Nowe Cayenne Turbo

Zużycie paliwa

Nowe Cayenne
9,0–9,4
l/100 km
205–213
g/km
Nowe Cayenne Turbo
11,7–11,9
l/100 km
267–272
g/km