Menu
Modele
Perfekcyjnie irracjonalne.
Buntownik . Ryzykant . Ktoś, kto nie boi się sięgać nieba. Nowe 718 Spyder to wykrzyknik w świecie pełnym „a co, jeśli”. Oto obietnica – złożona każdej drodze i każdemu kierowcy. Oto roadster jak żaden inny. Bez kompromisów. Bez pretensji. Bez racjonalnych argumentów.
Bez racjonalnych argumentów.
A co powiesz na niepohamowane emocje i rześki powiew?
718 Boxster
718 Boxster
718 Boxster S
718 Boxster S
718 Spyder
718 Spyder

Dane techniczne

11,0
l/100 km
251,0
g/km
420 KM/309 kW Moc (KM)/Moc (kW)
4,4 s Przyspieszenie 0-100 km/h
301 km/h Prędkość maksymalna
1994 mm Szerokość
4430 mm Długość

Silnik

Położenie silnika

centralne

Liczba cylindrów

6

Pojemność

3995 cm³

Moc (kW)

309 kW

Moc (KM)

420 KM

przy liczbie obrotów

7600 r/min

Maks. moment obrotowy

420 Nm

przy liczbie obrotów

5000 - 6800 r/min

Średnica cylindra

102,0 mm

Skok tłoka

81,5 mm

Gatunek paliwa

98

Zużycie paliwa / emisje

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (dla gamy modelowej)

11,0 l/100 km

Emisja CO2

251,0 g/km

Filtr cząstek stałych

tak

Zużycie paliwa w cyklu niskim (dla gamy modelowej)

17,4 l/100 km

Zużycie paliwa w cyklu średnim (dla gamy modelowej)

11,0 l/100 km

Zużycie paliwa w cyklu wysokim (dla gamy modelowej)

9,3 l/100 km

Zużycie paliwa w cyklu bardzo wysokim (dla gamy modelowej)

10,1 l/100 km

Podwozie i zawieszenie

Przednia oś

Lekka przednia oś kolumnowa, stabilizator poprzeczny, mocowania zawieszenia – częściowo przegubowe

Tylna oś

Lekka tylna oś kolumnowa (w tym sprężyny pomocnicze), stabilizator poprzeczny, mocowania zawieszenia – częściowo przegubowe

Hamulce

6-tłoczkowe, aluminiowe, stałe zaciski hamulcowe typu monoblok z przodu i 4-tłoczkowe, aluminiowe, stałe zaciski typu monoblok z tyłu, kompozytowe tarcze hamulcowe z aluminiowymi komorami hamulcowymi, średnica 380 mm

Układ kierowniczy

Elektromechaniczny, bezpośredni układ kierowniczy z przekładnią o zmiennym przełożeniu i generatorem impulsów

Systemy wspomagające

Porsche Stability Management (PSM) z ABS-em i dwoma stopniami działania („SC OFF” i „SC TC OFF”)

Przednie obręcze

8,5JX20 ET61

Przednie opony

245/35 ZR20 (95Y) XL

Tylne obręcze

11JX20 ET50

Tylne opony

295/30 ZR20 (101Y) XL

Osiągi

Prędkość maksymalna

301 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

4,4 s

Przyspieszenie 0-160 km/h

9,0 s

Elastyczność 80-120 km/h

6,0 s

Nadwozie

Długość

4430 mm

Szerokość (z lusterkami)

1801 mm

Szerokość

1994 mm

Wysokość

1258 mm

Rozstaw osi

2484 mm

Masa własna (DIN)

1420 kg

Masa (w/g dyrektywy EC)

1420 kg

Dopuszczalna masa całkowita

1720 kg

Maksymalny załadunek

300 kg

Rozstaw przedniej osi

1538 mm

Rozstaw tylnej osi

1534 mm

Skonfiguruj

Porównaj

Kolory & Felgi

Cechy

Koncepcja 718 Spyder
Koncepcja 718 Spyder

Buntownik. Ryzykant. Ktoś, kto nie boi się sięgać nieba. Nowe 718 Spyder to wykrzyknik w świecie pełnym „a co, jeśli”. Oto obietnica – złożona każdej drodze i każdemu kierowcy. Oto roadster jak żaden inny. Bez kompromisów. Bez pretensji. Bez racjonalnych argumentów.
A co powiesz na niepohamowane emocje i rześki powiew? Na zwinną, centralnosilnikową koncepcję, która przyniesie łzy radości wszystkim fanom sportowych samochodów? Na lekki dach, którego prawdopodobnie nigdy nie rozłożysz? Na sportowe zawieszenie, manualną przekładnię, taśmy do otwierania drzwi… w zasadzie wszystko, czego na co dzień nie potrzebujesz – ale za czym tęskni Twoje serce.

To wszystko w nowym 718 Spyder ma tylko jeden cel: okraść Cię ze snu – i zdrowego rozsądku. Uwolnić Twoją dziką stronę i obudzić Twoje pierwotne instynkty. Zabrać Cię jak najbliżej Księżyca. I jeszcze bliżej drogi.

Nowe 718 Spyder. Perekcyjnie irracjonalne.

Design i aerodynamika
Design i aerodynamika

Serpentyny. Nawroty. Zjazdy i podjazdy. Górskie wyścigi od zawsze były szczególnym wyzwaniem. Na początku lat 60. firma Porsche zbudowała model 718 RS 60 Spyder – kontynuowała w ten sposób rozwój udanej koncepcji legendarnego 550 Spyder i jego następców: lekkich pojazdów z centralnie umieszczonym silnikiem, o nisko osadzonym środku ciężkości i wyjątkowej zwinności. Samochodów, które rozpalały emocje w niezliczonych wyścigach górskich i wytrzymałościowych.

Język projektowania 718 RS 60 Spyder polegał na jego funkcji. Bądź szybki, zwinny, wygrywaj wyścigi. Dokładnie ten sam język widać dziś w nowym 718 Spyder. Na przykład w jego niepowtarzalnej sylwetce i linii bocznej – tzw. flyline – typowej dla pojazdów centralnosilnikowych. Albo w przednim spojlerze: elegancko zaokrąglonym, spłaszczonym, bliższym drogi. Przedni zderzak został „zredukowany” do minimum. Jego zdecydowane kształty i charakterystyczne dla Porsche wyprofilowanie zdaje się wprost do wiatru mówić, czego potrzebuje: optymalnego nacisku opony na asfalt. Zwłaszcza w zakrętach.
Wyrazisty przedni spojler łączący się z dodatkowymi spojlerami przed nadkolami zmniejsza unoszenie przedniej osi. Również środkowy wlot powietrza w zderzaku optymalizuje aerodynamikę i kieruje strumień powietrza w górę, obok wylotu powietrza pod przednią pokrywą.

Nawet spód przedniego spojlera został zoptymalizowany pod kątem aerodynamiki. Jego specjalne wyprofilowanie, przypominające powierzchnię piłeczki do golfa, stawia możliwie niewielki opór. Kurtyny powietrzne minimalizują turbulencje powietrza wokół kół, a tym samym ograniczają opór, wypuszczając powietrze napływające z nadkoli tuż przed kołami.
Duże wloty powietrza zapewniają wysoką efektywność chłodzenia, a za sprawą wypełnienia o strukturze plastra miodu są jeszcze bardziej aerodynamiczne niż w poprzednikach.

Design kompletują koła z 20-calowymi obręczami, które dzięki sportowemu ogumieniu zapewniają nowemu 718 Spyder większą powierzchnię kontaktu z drogą. Typowe dla 718 przetłoczenia drzwi kierują powietrze do bocznych wlotów, zapewniając centralnie montowanej jednostce świeży „oddech” i dobrą wentylację – kiedy tylko zrobi się gorąco.

Tylny pas nowego 718 pokazuje, jak perfekcyjna może być irracjonalność. Uwagę zwracają tu charakterystyczne panele pełniące funkcje wizualnych łączników z czarnymi pałąkami przeciwkapotażowymi. Nadają one nowemu 718 Spyder niepowtarzalny wygląd, a jednocześnie sprawiają, że sylwetka modelu przypomina jego poprzedników.

Zorientowany na osiągi design podkreśla efektowny tylny spojler zlokalizowany pomiędzy przyciemnionymi tylnymi lampami, automatycznie wysuwany przy prędkościach przekraczających 120 km/h – zmniejsza wówczas unoszenie, zwiększając stabilność jazdy.

Na dynamiczny profil tylnego pasa składa się masywny dyfuzor i nowy sportowy układ wydechowy. Jego dwie rozdzielone, czarne końcówki generują niefiltrowany dźwięk, który od czasu do czasu wycisza rozum. Nowy tylny dyfuzor zapewnia bardzo sprawny przepływ powietrza pod tylną częścią podwozia i ma decydujący wpływ na zmniejszenie całkowitego unoszenia o 50%. Technika supersportowego samochodu, którą można poczuć w każdej sekundzie – oczywiście z dobrej strony.

Dach
Dach

Spójrzmy prawdzie w oczy – nie będziesz rozkładał go zbyt często: lekki, przystosowany do jazdy z wysokimi prędkościami, częściowo elektryczny dach nowego 718 Spyder. Można go z łatwością składać i rozkładać. Jego kształt sprawia, że nawet „zadaszone” nowe 718 Spyder zachowuje swoją niepowtarzalną prezencję.

Dach ma płaski kontur, ukształtowany tak, aby harmonijnie przechodzić w panele wykończeniowe nad tylną pokrywą. Z tyłu poszycie łączy się z nadwoziem za pomocą dwóch napiętych „płetw”.

Dach jest elektrycznie zwalniany, a następnie – w kilku prostych krokach – można go ręcznie złożyć i schować pod tylną pokrywą. Oczywiście bez zmniejszania objętości bagażnika. W połączeniu z pakietem Classic dach dostępny jest również w dwukolorowej konfiguracji, łączącej odcienie czerni i czerwieni. Na życzenie pałąki przeciwkapotażowe mogą być polakierowane na kolor nadwozia.

Silnik
Silnik

718 Boxster z 6-cylindrowym, wolnossącym bokserem. Jasna sprawa. Ale o pojemności 4,0 litrów? Wypadałoby zapytać: „Jak to jeździ?”. Owszem, jeździ. I to bardzo szybko.

Perfekcja. Lub, innymi słowy, silnik typu bokser, całkowicie przeprojektowany. Sześciocylindrowa jednostka o pojemności 4,0 litrów, wolnossąca, o doskonałym momencie obrotowym. Jasne komunikaty obwieszczane przez naszych szeroko uśmiechniętych inżynierów.

Silnik o mocy 309 kW (420 KM) osiąga o 45 KM więcej niż jego poprzednicy. Kolektor dolotowy o zmiennej długości, z osobno sterowanymi zaworami rezonansowymi, zapewnia optymalną wentylację. Do tego: bezpośredni wtrysk paliwa (DFI), zintegrowany układ smarowania z suchą miską olejową i adaptacyjne sterowanie cylindrami.

Maksymalna prędkość obrotowa? 8000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm jest dostępny w zakresie od 5000 do 6800 obr./min. Wystarczający ciąg, aby nowe 718 Spyder przyspieszało do 100 km/h w 4,4 sekundy. Irracjonalne: sprint kończy się po drugiej stronie znaku 300 km/h.

Akustyczny wykrzyknik: brzmienie nowego 718 Spyder. To zasługa precyzyjnie zestrojonego sportowego układu wydechowego z dwiema wyraźnie od siebie oddzielonymi czarnymi końcówkami – po lewej i prawej stronie tylnego dyfuzora. Jeszcze donośniejszy dźwięk samochodu sportowego – za naciśnięciem przycisku.

Przekładnia
Przekładnia

Pierwszy bieg: start. Drugi bieg: przyspieszanie. Trzeci bieg: unosisz brwi. Czwarty bieg: uśmiechasz się. Piąty bieg: śmiejesz się na cały głos. Szósty bieg: wzdychasz z zadowoleniem. A potem powtarzasz całą tę sekwencję tak często, jak tylko chcesz.

Za przeniesienie momentu obrotowego w nowym 718 Spyder odpowiada precyzyjna 6-biegowa manualna przekładnia z dwumasowym kołem zamachowym, optymalnie przystosowana do mocy silnika. Skoki dźwigni zmiany biegów są „szorstkie” i krótkie, a doznania z jazdy – wyjątkowo aktywne, intensywne i „szczere”. Funkcja „podbicia” obrotów przy redukcji dba, by nie brakowało Ci zajęcia – i o odpowiedni poziom Twoich endorfin.

Porsche Torque Vectoring (PTV) z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego

W skrócie: PTV poprawia dynamikę jazdy. W szczegółach: zintegrowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego zapewnia lepszą trakcję oraz większą dynamikę boczną i stabilność pojazdu przy zmianach obciążenia w zakręcie, a także przy zmianie pasa ruchu. Gdy kierowca w asertywnym stylu „atakuje” zakręt, koło po wewnętrznej stronie łuku zostaje przyhamowane. W rezultacie większa ilość momentu napędowego trafia na koło po zewnętrznej – a samochód jest niemal „wciągany” w zakręt. Responsywność układu kierowniczego staje się jeszcze lepsza, a zwinność wzrasta.

Podwozie
Podwozie

Karoseria łagodnie dryfuje, a Ty niemal unosisz się nad drogą. Skórzana sofa na czterech kołach. Cóż, szczerze – nowe 718 Spyder to zupełnie inny typ.

Adaptacyjne sportowe zawieszenie GT nowego 718 Spyder zaprojektowano tak, abyś doświadczył każdego centymetra drogi na tyle bezpośrednio, na ile to tylko możliwe. I opanował każdy zakręt. Dzięki odpowiedniej zbieżności, zmodyfikowanemu zestrojeniu amortyzatorów i obniżonemu zawieszeniu każda podróż zamienia się w szaloną przejażdżkę.

Lekką oś kolumnową z przodu skonstruowano w stylu typowym dla modeli GT, a lekka oś kolumnowa z tyłu została przystosowana do wysokich osiągów nowego 718 Spyder – z dodatkowymi wzmocnieniami i sprężynami, a także specyficznymi mocowaniami kół. W architekturze obu osi zastosowano przeguby kulowe, które wyjątkowo sprawnie łączą podwozie z nadwoziem. Efekt: jeszcze precyzyjniejsza kontrola kół. Wysokość, pochylenie, zbieżność i stabilizatory zawieszenia można regulować osobno. Nowe 718 Spyder nie pozostaje wierne jedynie torowi jazdy, ale i Twojemu poziomowi adrenaliny – na przykład w następnym górskim wyścigu.

Dynamiczne mocowania przekładni

Elektrycznie regulowany system minimalizuje odczuwalne drgania i wibracje całego zespołu napędowego, w szczególności silnika – dostosowuje siłę tłumienia i sztywność mocowań do stylu jazdy oraz warunków na drodze. Aby wykorzystać zalety „twardego” i miękkiego zawieszenia silnika. Prowadzenie przy zmianach obciążeniach oraz w szybko pokonywanych zakrętach jest zauważalnie stabilniejsze i precyzyjniejsze. Jednocześnie mniejsze są pionowe drgania silnika podczas przyspieszania z pełnym „gazem”. Rezultat: większa, bardziej równomierna siła napędowa na tylnej osi, lepsza trakcja oraz sprawniejsze przyspieszanie. A gdy kierowca prowadzi w mniej asertywnym stylu, dynamiczne mocowania przekładni staną się miększe, zapewniając podwyższony poziom komfortu.

Porsche Active Suspension Management (PASM)

Ten aktywny system tłumienia zapewnia ciągłą regulację siły tłumienia każdego kole w oparciu o aktualną sytuację na drodze i styl jazdy. Za naciśnięciem przycisku możesz wybrać jeden z dwóch sportowych programów: tryb Normal przeznaczony do sportowej jazdy po drogach publicznych oraz tryb Sport, „skrojony” z myślą o maksymalnym przyspieszeniu bocznym i najlepszej możliwej trakcji na torze. Dla uzyskania niskiego położenia środka ciężkości nadwozie obniżono o 30 mm. Efekt: mniejsze „nurkowanie” i przechyły – w imię lepszych osiągów oraz niespotykanej dynamiki poprzecznej i wzdłużnej. I jeszcze odrobina szaleństwa: komfort na długich trasach wcale nie został tu pominięty.

Porsche Stability Management (PSM)

PSM to system automatyczne kontroli zapewniający stabilność na granicy przyczepności. Oprócz układu przeciwdziałającego blokowaniu kół (ABS) obejmuje on elektroniczną kontrolę stabilności (ESC) oraz kontrolę trakcji (TC). Czujniki stale monitorują kierunek, prędkość, odchylenie od toru oraz boczne przyspieszenie samochodu. Korzystając z tych informacji, PSM jest w stanie obliczyć rzeczywisty kierunek jazdy i zainicjować strategiczne przyhamowanie poszczególnych kół, tak aby zapobiec odchyleniu od zamierzonego toru jazdy. Co specjalnego jest przypadku nowego 718 Spyder? Sportowe zestrojenie z niezwykle czułymi i dokładnymi, stałymi interwencjami systemu. Co więcej, można go całkowicie wyłączyć (dwustopniowo) – to funkcja zarezerwowana dotąd wyłącznie dla modeli GT.

Koła i opony
Koła i opony

20-calowe obręcze z lekkich stopów nowego 718 Spyder polakierowano na srebrny kolor. Na życzenie felgi występują też w kolorach Satin Platinum lub Satin Black. Wymiary dopuszczonych do ruchu drogowego sportowych opon są zorientowane na wysokie osiągi – w szczególności rozmiar 245/35 ZR 20 na obręczach 8,5 J × 20 z przodu i 295/30 ZR 20 na felgach 11 J × 20 z tyłu. Liczne powierzchnie styku przy zmniejszonej głębokości bieżnika zwiększają jednak ryzyko aquaplaningu na mokrych nawierzchniach.

Wnętrze
Wnętrze

Chcielibyśmy powiedzieć: „proszę wejść!”, ale to nie licowałoby z Twoim pierwszym kontaktem z nowym 718 Spyder. Wsuwasz się w nie niczym dłoń w idealnie dopasowaną rękawicę. Wszystko pasuje jak ulał. I wszystko jest dostosowane do potrzeb kierowcy – głównie za sprawą ergonomii sportowego samochodu doskonalonej przez dziesięciolecia. Podwyższona konsola środkowa minimalizuje odległość pomiędzy typową dla wyścigowych aut małą sportową kierownicą GT a skróconą dźwignią zmiany biegów. Sportowy, „zredukowany” klimat we wnętrzu podkreślają taśmy na drzwiach. Na życzenie możesz nawet zrezygnować z systemu audio i komunikacji – jeśli chcesz, by nic nie zakłócało Twojej purystycznej jazdy.

Natychmiast w centrum uwagi: typowy dla 718 panel wskaźników z trzema okrągłymi instrumentami i umieszczonym pośrodku obrotomierzem, dostarczający kierowcy wszystkie potrzebne informacje. Tarcze zegarów są czarne, a wskazówki i oznaczenia – białe, podobnie jak w przypadku analogowego i cyfrowego stopera pakietu Chrono na desce rozdzielczej. Pośrodku tarczy obrotomierza znalazło się logo „Spyder”.

Listwy ozdobne deski rozdzielczej i konsoli środkowej mają lakierowane wykończenie w kolorze nadwozia. Na życzenie dostępny jest rozszerzony pakiet wykończenia wnętrza skórą z dekoracyjnymi przeszyciami i elementami z Alcantary®. Wizualna atrakcja: listwy ozdobne deski rozdzielczej w kolorze nadwozia mają swoją kontynuację na drzwiach. Opcjonalnie oferowany jest także pakiet wykończenia wnętrza z elementami ze szczotkowanego aluminium w kolorze czarnym.

W połączeniu z wnętrzem wykończonym skórą pakiety z dekoracyjnymi przeszyciami na życzenie mogą być utrzymane w kontrastującej konfiguracji. Przeszycia dostępne są w kolorach srebrnym, czerwonym lub żółtym, włącznie z logo „Spyder” na zagłówkach oraz taśmami na drzwiach. Na życzenie również pasy bezpieczeństwa mogą zyskać odpowiedni odcień.

Tęsknota za historią 718 Spyder: opcjonalny pakiet wnętrza Spyder Classic w kolorach Bordeaux Red i czarnym. Na życzenie można uzupełnić go odpowiednią kolorystyką dachu oraz dodatkowymi elementami wykończonymi Alcantarą® lub listwami ozdobnymi lakierowanymi na kolor GT Silver Metallic.

Sportowy charakter nowego 718 Spyder odzwierciedlają także fotele. We wszystkich wariantach siedzeń tapicerkę wykonano z czarnej skóry, a środkowe panele siedzisk – z Alcantary®. Na zagłówkach wyhaftowano logo „Spyder” – nicią w kolorze zgodnym ze specyfikacją.

Sportowe fotele Plus

Sportowe fotele Plus – ze swoją sportową, sztywną wyściółką i wydatniejszymi boczkami – zapewniają optymalne trzymanie. Ich oparcie można regulować elektrycznie, a wysokość siedziska i pozycję wzdłużną – mechanicznie.

Adaptacyjne sportowe fotele Plus

O krok dalej idą adaptacyjne sportowe fotele Plus. Fotele sportowe Plus uzupełniono tu o elektryczną 18-stopniową regulację, dzięki czemu siedzenia mogą być optymalnie dostosowane do Twoich potrzeb pod kątem wysokości siedzenia, kąta pochylenia siedziska i oparcia, głębokości siedziska, pozycji wzdłużnej oraz czterokierunkowego podparcia odcinka lędźwiowego. Dodatkowo, osobno można regulować boczki siedziska i oparcia. Z myślą o dopasowanym podparciu bocznym w trakcie pokonywania zakrętów oraz większym komforcie podczas długich podróży.

Sportowe fotele kubełkowe

Dostępne na życzenie: sportowe fotele kubełkowe ze składanym oparciem, zintegrowaną poduszką powietrzną chroniącą klatkę piersiową i ręczną regulacją wzdłużną. Obudowy oparć wykonano z włókien szklanych i tworzyw sztucznych wzmacnianych włóknem węglowym, z karbonowym wykończeniem powierzchni.

Pełne fotele kubełkowe

Pełne fotele kubełkowe wykonano z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), z karbonowym wykończeniem. Zapewniają one szczególnie dobre podparcie boczne przy minimalnej masie. Regulacja wzdłużna odbywa się manualnie, a regulacja wysokości – elektrycznie.

Pakiet wykończenia wnętrza Spyder Classic
Pakiet wykończenia wnętrza Spyder Classic

Już w latach 50. nasi inżynierowie byli trochę irracjonalni – w pozytywnym sensie. Na przykład w 1957 roku posłali świeżo przetestowane Porsche 718 RSK Spyder do udziału w prawdopodobnie najtrudniejszym długodystansowym wyścigu świata – 24-godzinnym maratonie Le Mans. Rok później model zajął trzecie i czwarte miejsce. W 1959 roku przyszły zwycięstwa w Mistrzostwach Europy w wyścigach górskich oraz Targa Florio. Jego bezpośrednim następcą był 718 RS 60 Spyder. Wspólnie oba te auta na lata zdominowały Mistrzostwa Europy w wyścigach górskich.

Dziś ich legenda wciąż żyje w nowym 718 Spyder – za sprawą opcjonalnego pakietu wykończenia wnętrza Spyder Classic. Począwszy od specyficznej, dwukolorowej konfiguracji w odcieniach Bordeaux Red i czarnym – na życzenie, również w przypadku dachu nowego 718 Spyder. I coś dla kontrastu: dodatkowe elementy wykończone czarną Alcantarą®, niczym w sporcie motorowym. Listwy ozdobne polakierowane na kolor GT Silver Metallic tworzą ekspresyjne, eleganckie połączenie kolorystyczne – i przypominają styl historycznych samochodów wyścigowych.

Bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo

Mimo całej tej przyjemności z jazdy czasami przydaje się też odrobina powagi. Zwłaszcza jeśli chodzi o jakość i zrównoważony rozwój. I najważniejsze: o Twój bezpieczny dojazd na miejsce.

Hamulce

Mówią, że z wielką mocą przychodzi wielka odpowiedzialność. Właśnie wtedy do akcji wkraczają hamulce nowego 718 Spyder, pochodzące bezpośrednio z modelu 911 GT3. A ściślej, aluminiowe zaciski typu monoblok – sześciotłokowe z przodu i czterotłoczkowe z tyłu, wszystkie z czerwonym wykończeniem. Dla uzyskania większej stabilności i szybszej reakcji przy wciskaniu i zwalnianiu pedału hamulca, nawet przy ekstremalnych obciążeniach. Kompozytowe tarcze hamulcowe, przystosowane do wysokiej mocy silnika, z przodu i z tyłu mają 380 mm średnicy. Są krzyżowo nawiercane i wewnętrznie wentylowane – dla uzyskania wysokiej odporności termicznej i odpowiedniej responsywności, nawet na mokrej nawierzchni.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)

Sprawdzony w sporcie motorowym: opcjonalnie dostępny układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Dzięki wyjątkowo dużym średnicom tarcz hamulcowych – 410 mm z przodu i 390 mm z tyłu, zapewnia on jeszcze większą skuteczność wytracania prędkości. Zastosowanie żółtych, sześciotłoczkowych, aluminiowych zacisków typu monoblok na przedniej osi i czterotłoczkowych aluminiowych zacisków typu monoblok z tyłu pozwala na uzyskanie wyjątkowo wysokiego, a przede wszystkim stałego ciśnienia w układzie hamulcowym. PCCB umożliwia skrócenie drogi hamowania nawet w najtrudniejszych warunkach drogowych i torowych. Główną zaletą ceramicznego układu hamulcowego jest jego wyjątkowo niska masa. Tarcze hamulcowe są w tym przypadku o około 50% lżejsze niż tarcze żeliwne o podobnej konstrukcji i rozmiarze. Prócz lepszych osiągów i niższego zużycia paliwa PCCB pozwala na zmniejszenie mas nieresorowanych i wirujących. Skutkuje to lepszym trzymaniem się drogi, a także większym komfortem jazdy, zwłaszcza na nierównych nawierzchniach.

Bezpieczeństwo bierne

Koncepcja bezpieczeństwa obejmuje optymalizację sztywności konstrukcji nadwozia, dwustopniową ochronę przed dachowaniem oraz dwie pełnowymiarowe poduszki powietrzne, dwustopniowo napełniane gazem – w zależności od ciężkości i rodzaju uderzenia. Dodatkową ochronę zapewnia Porsche Side Impact Protection System (POSIP), zawierający boczne elementy ochronne w drzwiach, poduszki powietrzne chroniące klatkę piersiową w boczkach obu foteli oraz poduszki chroniące głowę kierowcy i pasażera w panelach drzwi. , a w panelach drzwi zamontowano poduszkę chroniącą głowę. W skrócie: większe bezpieczeństwo, nawet ze złożonym dachem.

Oświetlenie

Abyś zawsze wiedział, co zmierza w Twoją stronę, nowe 718 Spyder jest standardowo wyposażone w biksenonowe reflektory z diodowymi światłami do jazdy dziennej. Opcjonalnie dostępne są reflektory biksenonowe w kolorze czarnym, wraz z Porsche Dynamic Light System (PDLS), oraz LED-owe reflektory z Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus).

Nawigacja i systemy inforozrywki
Nawigacja i systemy inforozrywki

Porsche Connect

Na torze wyścigowym albo na drodze: Porsche Connect poszerza funkcje 718 Spyder o inteligentne usługi i aplikacje – wszystkie stworzone po to, aby kierowca mógł jeszcze bardziej scalić się ze swoim samochodem. By fascynacja Porsche była jeszcze intensywniejsza, a wyzwania codziennego życia można było pokonywać w szybki i łatwy sposób. Jeśli chcesz, z systemu audio i komunikacji możesz nawet zrezygnować – na przykład gdy dotarcie do Twojego celu nie wymaga systemu nawigacji.

Porsche Connect

Porsche Communication Management (PCM)

Porsche Communication Management (PCM) to Twoje centrum sterowania funkcjami audio i komunikacji. W najnowszej generacji, poza przygotowaniem do obsługi telefonu komórkowego i interfejsami audio, wyposażono je w 7-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, pozwalający na łatwe sterowanie większością funkcji samochodu. Podczas jazdy możesz cieszyć się ulubioną muzyką z płyty CD/DVD, karty SD, wewnętrznego dysku twardego o pojemności 10 GB (tzw. jukebox – szafa grająca), wejścia AUX lub urządzenia/nośnika USB, na przykład z iPhone’a®. Możesz też po prostu słuchać radia. Ponadto Twoje 718 pozwala na korzystanie za pośrednictwem smartfona z niezliczonych usług Car Connect, takich jak pozycjonowanie pojazdu. Opcjonalny schowek na smartfon w konsoli środkowej przekierowuje sygnał telefonu komórkowego do zewnętrznej anteny samochodu – oszczędzając baterię telefonu i zapewniając optymalny odbiór sygnału.

Nawigacja wraz z Porsche Connect

Dzięki informacjom o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym opcjonalny moduł nawigacji wraz z Porsche Connect umożliwia szybsze dotarcie do celu i oferuje liczne usługi Porsche Connect. Za pomocą zintegrowanego modułu komunikacyjnego LTE z czytnikiem kart SIM możesz korzystać ze wszystkich funkcji online. W niektórych krajach dostępna jest również zintegrowana karta SIM zgodna z LTE z pakietem danych, pozwalająca na korzystanie z usług Porsche Connect takich jak nawigacja czy usługi informacyjno-rozrywkowe*.

* Usługi Porsche Connect obejmują bezpłatny okres subskrypcji, którego długość może się różnić w zależności od pakietu usług i kraju, ale jest nie krótsza niż 3 miesiące. Pełny zakres usług Porsche Connect lub poszczególne usługi w niektórych krajach mogą nie być dostępne. Usługi połączenia alarmowego i pomocy w razie awarii, oferowane dla określonych modeli, w wybranych krajach dostępne są przez okres 10 lat od daty produkcji. Dostępność zależy również od specyficznych, lokalnie oferowanych wariantów pojazdu. Co więcej, w niektórych krajach cena pakietu/usługi obejmuje zintegrowaną kartę SIM z pakietem danych pozwalającym na korzystanie z wybranych usług Porsche Connect. Aby w tych krajach korzystać z hotspotu WiFi i innych usług spoza oferty Porsche Connect (np. strumieniowego przesyłania muzyki) za pomocą zintegrowanej karty SIM, w sklepie Porsche Connect dostępny jest też płatny pakiet danych. Alternatywnie można ustanowić połączenie danych przy użyciu własnej karty SIM. Aby uzyskać więcej informacji na temat bezpłatnych okresów subskrypcji, późniejszych kosztów i dostępności poszczególnych usług w swoim kraju, odwiedź stronę lub skonsultuj się z Porsche Centrum.

Aplikacje na smartfon

Poza gamą inteligentnych usług Porsche Connect oferuje również trzy aplikacje na smartfony. Aplikacja Porsche Connect umożliwia wysyłanie celów podróży do Twojego Porsche jeszcze przed rozpoczęciem podróży. Gdy smartfon połączy się z PCM, będziesz mógł wyświetlić je w pojeździe i rozpocząć prowadzenie do celu. Bezpośrednio w PCM można przeglądać nawet kalendarz smartfona, a zamieszczone tam adresy wykorzystywać jako cele nawigacji. Co więcej, dzięki wbudowanej funkcji przesyłania muzyki aplikacja Porsche Connect zapewnia dostęp do milionów utworów muzycznych.

Kolejna aplikacja – Porsche Car Connect – za pomocą smartfona lub Apple Watch® zapewnia dostęp do danych samochodu i umożliwia zdalne sterowanie wybranymi jego funkcjami. Kolejnym elementem jest system śledzenia pojazdu Porsche Vehicle Tracking System (PVTS) z funkcją wykrywania kradzieży.

Nowa aplikacja Porsche Track Precision** pozwala na szczegółowe wyświetlanie i rejestrowanie danych na temat przejazdów oraz ich późniejszą analizę bezpośrednio na smartfonie.

Aby dowiedzieć się więcej o dostępnych aplikacjach i usługach, odwiedź stronę www.porsche.com/connect. Gama usług Porsche Connect jest regularnie poszerzana.

** Korzystanie z aplikacji jest dozwolone tylko na terenie prywatnym. Działanie tego produktu (w szczególności funkcja nagrywania wideo) może być zabronione przez przepisy prawne lub regulaminy obowiązujące na określonych rynkach lub imprezach. Przed każdym użyciem tego produktu sprawdź, czy jest to dozwolone w świetlne lokalnych przepisów i regulacji.

Apple® CarPlay

Opcjonalnie dostępna funkcja Apple® CarPlay pozwala na kompleksową integrację telefonu iPhone® z samochodem i wyświetlanie niektórych aplikacji bezpośrednio na ekranie Porsche Communication Management (PCM). Dzięki obsłudze głosowej Siri® możesz w wygodny sposób, bez rozpraszania swojej uwagi, korzystać z aplikacji podczas jazdy.

My Porsche – Moje Porsche

Każde Porsche można skonfigurować zgodnie z własnymi preferencjami. To samo dotyczy Porsche Connect. Korzystając z My Porsche, możesz pobrać odpowiednie dane samochodu i dopasować usługi Porsche Connect do własnych zainteresowań. Na przykład dodając nowe miejsca docelowe do systemu nawigacji lub wybierając ulubione źródła artykułów prasowych, które później Twój samochód odczyta Ci na głos.

My Porsche pozwala również tworzyć dodatkowych użytkowników – takich jak członkowie rodziny lub przyjaciele.

My Porsche

Sklep Porsche Connect

Chcesz przedłużyć swój początkowy okres bezpłatnej subskrypcji? Albo wykupić dodatkowe usługi Porsche Connect? Odwiedź sklep Porsche Connect na stronie www.porsche.com/connect-store i dowiedz się więcej na temat oferty Porsche Connect.

Nagłośnienie Sound Package Plus

Zestaw Sound Package Plus zapewnia wspaniały dźwięk. Dzięki wzmacniaczom zintegrowanym z PCM wzorzec akustyczny we wnętrzu pojazdu jest tu idealnie dopasowany do kierowcy i pasażerów.

System dźwięku przestrzennego BOSE® Surround Sound System

Opcjonalne nagłośnienie BOSE® Surround Sound System zostało opracowane specjalnie dla modeli 718 i przystosowane do specyficznej akustyki ich wnętrz. Zestaw obejmuje 10 głośników i kanałów wzmacniacza, w tym opatentowany, aktywny subwoofer o mocy 100 W, zintegrowany z nadwoziem pojazdu. Ta w pełni aktywna konfiguracja umożliwia optymalne dostosowanie każdego głośnika do kabiny pojazdu. Całkowita moc wyjściowa: 505 watów. Gdy kiedykolwiek – z jakiegokolwiek powodu – zechcesz zagłuszyć rezonujący dźwięk boksera.

Burmester® High-End Surround Sound System

Jeszcze większa przyjemność słuchania: opcjonalne nagłośnienie Burmester® High-End Surround System. Całkowita moc 821 watów i 12 indywidualnie sterowanych głośników (w tym aktywny subwoofer o mocy 300 W) z cyfrowym wzmacniaczem klasy D zintegrowanym z nadwoziem sprawiają, że zestaw ten zapewnia wyjątkowe wrażenia dźwiękowe – nawet podczas jazdy z otwartym dachem. Wyrafinowane wysokiej klasy komponenty audio, np. specjalne głośniki wysokotonowe AMT i całkowita powierzchnia membran licząca ponad 1340 cm² umożliwiają precyzyjne odtwarzanie nawet przy bardzo wysokich poziomach natężenia dźwięku. Szeroki wybór wstępnie ustawionych konfiguracji zapewnia pierwszorzędną jakość dźwięku, a kondycjoner dźwięku oparty na technice mikrofonowej aktywnie i w czasie rzeczywistym dostosowuje brzmienie do sytuacji na drodze.

Porsche Exclusive Manufaktur
Porsche Exclusive Manufaktur

Nasze bogactwo doświadczeń sięga daleko wstecz. Od samego początku Porsche zdecydowanie angażuje się w spełnianie życzeń swoich klientów. Do 1986 roku pod szyldem „Sonderwunschprogramm”, następnie jako Porsche Exclusive, a teraz – Porsche Exclusive Manufaktur.

Kochamy to, co robimy. Kochamy naszą pracę. Każde przeszycie, każdy centymetr kwadratowy skóry i każdy najdrobniejszy detal darzymy taką samą atencją. Obdarzamy samochody naszym doświadczeniem i pasją – w połączeniu z Twoją inspiracją. Tak spełniamy marzenia. Jeszcze w hali produkcyjnej.

Nie byłoby to możliwe, gdyby nie nasze podejście – niebanalne, pełne entuzjazmu i dbałości o szczegóły, już na etapie pierwszych konsultacji. To dlatego, że zawsze pamiętamy przede wszystkim o jednym: o Twoich oczekiwaniach oraz wymaganiach. W ten sposób „Porsche” zamieniamy w „Twoje Porsche”.

Jak to robimy? Cierpliwie i skrupulatnie, z pomocą precyzyjnego rzemiosła i najlepszych materiałów, takich jak skóra, Alcantara® czy karbon. Efekt: zrodzony z oddania i finezji. Innymi słowy, mieszanka sportowego charakteru, komfortu i stylu, który odzwierciedla Twój osobisty gust. Porsche z Twoim osobistym podpisem.

Oferujemy szeroką gamę opcji indywidualizacji. Zarówno w zakresie wizualizacji, jak i technicznej strony pojazdu. Na zewnątrz i wewnątrz. Od pojedynczej zmiany aż po obszerne modyfikacje. Ponieważ Twoja inspiracja jest naszą pasją. Czerp inspirację z naszych przykładów na kolejnych stronach i odwiedź www.porsche.com/exclusive-manufaktur, aby dowiedzieć się, jak skonfigurować tak niezwykłe pojazdy.

Zużycie paliwa / emisja

11,0
l/100 km
251,0
g/km