Menu
Modele
Perfekcyjnie irracjonalne.
Nowe 718 Cayman GT4 to idealny samochód sportowy dla tych, którzy lubią przekraczać granice. Dla tych, którzy wolą zapytać „dlaczego nie?” niż „dlaczego?”. Dla tych, którzy zabawę traktują poważnie – i którzy od skórzanego fotela w salonie wolą sportowy fotel w samochodzie.
Opór powietrza? Bezużyteczny.
718 Cayman
718 Cayman
718 Cayman GT4
718 Cayman GT4
718 Boxster
718 Boxster
718 Cayman GTS
718 Cayman GTS
718 Cayman T
718 Cayman T

Dane techniczne

11,0
l/100 km
251,0
g/km
420 KM/309 kW Moc (KM)/Moc (kW)
4,4 s Przyspieszenie 0-100 km/h
304 km/h Prędkość maksymalna
1994 mm Szerokość
4456 mm Długość

Silnik

Położenie silnika

centralne

Liczba cylindrów

6

Pojemność

3995 cm³

Moc (kW)

309 kW

Moc (KM)

420 KM

przy liczbie obrotów

7600 r/min

Maks. moment obrotowy

420 Nm

przy liczbie obrotów

5000 - 6800 r/min

Średnica cylindra

102,0 mm

Skok tłoka

81,5 mm

Gatunek paliwa

98

Zużycie paliwa / emisje

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (dla gamy modelowej)

11,0 l/100 km

Emisja CO2

251,0 g/km

Norma emisji

Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC

Filtr cząstek stałych

tak

Zużycie paliwa w cyklu niskim (dla gamy modelowej)

17,4 l/100 km

Zużycie paliwa w cyklu średnim (dla gamy modelowej)

11,0 l/100 km

Zużycie paliwa w cyklu wysokim (dla gamy modelowej)

9,3 l/100 km

Zużycie paliwa w cyklu bardzo wysokim (dla gamy modelowej)

10,1 l/100 km

Podwozie i zawieszenie

Przednia oś

Lekka przednia oś kolumnowa, stabilizator poprzeczny, mocowanie zawieszenia – częściowo przegubowe

Tylna oś

Lekka tylna oś kolumnowa (w tym sprężyny pomocnicze), stabilizator poprzeczny, mocowanie zawieszenia – częściowo przegubowe

Hamulce

6-tłoczkowe, aluminiowe, stałe zaciski hamulcowe typu monoblok z przodu i 4-tłoczkowe, aluminiowe, stałe zaciski typu monoblok z tyłu, kompozytowe tarcze hamulcowe z aluminiowymi komorami hamulcowymi, średnica 380 mm

Układ kierowniczy

Elektromechaniczny, bezpośredni układ kierowniczy z przekładnią o zmiennym przełożeniu i generatorem impulsów

Systemy wspomagające

Porsche Stability Management (PSM) z ABS-em i dwoma stopniami działania („SC OFF” i „SC TC OFF”)

Przednie obręcze

8,5JX20 ET61

Przednie opony

245/35 ZR20 (95Y) XL

Tylne obręcze

11JX20 ET50

Tylne opony

295/30 ZR20 (101Y) XL

Osiągi

Prędkość maksymalna

304 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

4,4 s

Przyspieszenie 0-160 km/h

9,0

Elastyczność 80-120 km/h[performance-ingear]

6,0

Nadwozie

Długość

4456 mm

Szerokość (z lusterkami)

1801 mm

Szerokość

1994 mm

Wysokość

1269 mm

Rozstaw osi

2484 mm

Masa własna (DIN)

1420 kg

Masa (w/g dyrektywy EC)

1495 kg

Dopuszczalna masa całkowita

1750 kg

Maksymalny załadunek

330 kg

Rozstaw przedniej osi

1538 mm

Rozstaw tylnej osi

1534 mm

Skonfiguruj

Porównaj

Kolory & Felgi

Cechy

Koncepcja 718 Cayman GT4
Koncepcja 718 Cayman GT4

Racjonalne. Irracjonalne. Rozsądne. Szalone. Idealne. Idealnie szalone. Czasami różnice bywają bardzo subtelne. A czasami są ostre jak brzytwa.

Nowe 718 Cayman GT4 to perfekcyjny samochód sportowy dla tych, którzy lubią przekraczać granice. Dla tych, którzy wolą zapytać „dlaczego nie?” niż „dlaczego?”. Dla tych, którzy zabawę traktują poważnie – i którzy od skórzanego fotela w salonie wolą sportowy fotel w samochodzie.

Właśnie z myślą o nich zaopatrzyliśmy nowe 718 Cayman GT4 we wszystko, co sprawia, że Twój puls nabiera wyścigowego tempa. Wolnossący, 4,0-litrowy, 6-cylindrowy silnik typu bokser o mocy 420 KM, manualna skrzynia biegów, tylne skrzydło. Z dyfuzorem, który wymaga szacunku, i maksymalnie zorientowaną na osiągi aerodynamiką. Technika GT3 w konstrukcji podwozia oraz wnętrze przesycone wyścigowymi genami. Efekt: brutalna maszyna, która nigdy nawet nie słyszała o autonomicznej jeździe.

Idealny? Być może. Irracjonalny? Prawdopodobnie. Prawda – podobnie jak silnik – leży pośrodku. Ale w tym przypadku ten środek nie jest kompromisem. Jest ostry jak brzytwa.

Nowe 718 Cayman GT4.

Design i aerodynamika
Design i aerodynamika

Żadnego łagodnego powiewu powietrza. Żadnej delikatnej bryzy. Wszystko wskazuje na to, że zbiera się na burzę. Wystarczy spojrzeć na nowe 718 Cayman GT4, by dostrzec, że opór powietrza nie musi stanowić problemu.

Koncepcja aerodynamiki nowego 718 Cayman GT4 po raz kolejny została udoskonalona. Zaczynając od przedniego zderzaka. Jego jasno zdefiniowana forma z typowym dla Porsche wyprofilowaniem nadaje czołowemu strumieniowi powietrza wyraźny kierunek – i ma jeden cel: uzyskanie optymalnego nacisku opony na asfalt.

Charakterystyczny przedni spojler, połączony z dodatkowymi spojlerami przed nadkolami, zapewnia aerodynamiczny docisk przedniej osi. Również środkowy wlot powietrza w zderzaku służy optymalizacji aerodynamiki i prowadzi strumień powietrza w górę, obok wylotu powietrza przed przednią pokrywą. Nawet spód przedniego spojlera został poddany optymalizacji pod kątem aerodynamiki. Jego specjalny profil – z powierzchnią przypominającą piłkę golfową – stawia możliwie niewielki opór.

Kurtyny powietrzne w przednim zderzaku minimalizują zawirowania powietrza wokół kół, a tym samym ograniczają opór powietrza, „uwalniając” napływające powietrze z nadkoli dokładnie przed kołami.

Nowe wkłady wlotów powietrza mają powierzchnię o strukturze plastra miodu – a to oznacza, że stawiają mniejszy opór, a przy tym nadal niezawodnie chronią chłodnicę przed kamieniami. I jedzą muchy na śniadanie.

Kolejnym przykładem skoncentrowanego na osiągach designu są boczne wloty powietrza za drzwiami: ich osłony z wytłoczonym logo „GT4” tworzą dodatkowe ciśnienie dynamiczne. Rezultat: skuteczniejsze doprowadzanie powietrza i efektywniejsze chłodzenie silnika.

Położenie środka ciężkości: blisko gruntu. Odległość od asfaltu: minimalna. Nowe 718 Cayman GT4 jest w ścisłym kontakcie ze wszystkim, co dla niego ważne. Koła z 20-calowymi, wykonanymi z lekkich stopów obręczami w platynowym kolorze niemal całkowicie wypełniają nadkola i zapewniają optymalne połączenie z drogą. Szeroki rozstaw kół w połączeniu ze sportowym ogumieniem poprawia zarówno przyczepność, jak i osiągi na zakrętach.

Z tyłu dominuje montowane na stałe, teraz jednoczęściowe skrzydło ze zintegrowanymi bocznymi płatami i wspornikami z aluminium. Nie ma wątpliwości co do jego torowych korzeni: skrzydło generuje docisk tylnej osi i zapewnia odpowiednio wysoką przyczepność – nie tylko w zakrętach. Jednocześnie wysyła komunikat do wszystkich optymistów, którzy chcą wyprzedzić nowe 718 Cayman GT4: zapomnij o tym.

Sportowy tylny pas z nowym zderzakiem: dwie czarne końcówki sportowego układu wydechowego są rozmieszczone zdecydowanie dalej od siebie, tworząc przestrzeń dla nowego dyfuzora. Brak zbędnych ozdób, po prostu „czysta” technika supersportowego samochodu, generująca bardzo szybki przepływ powietrza pod tylną częścią podwozia, a tym samym – jeszcze większe podciśnienie lub o 40% większy docisk tylnej osi niż w przypadku poprzednika.

Reszta jest milczeniem. Przynajmniej pośród rywali nowego 718 Cayman GT4.

Napęd
Napęd

Silnik typu bokser, wolnossący, umieszczony centralnie. Cztery litry pojemności. Sześć cylindrów. 309 kW (420 KM). Brzmi szalenie. I tak jest w istocie.

Całkowicie przeprojektowany 6-cylindrowy bokser ma bezpośredni wtrysk paliwa (DFI), zintegrowany układ smarowania z suchą miską olejową i adaptacyjne sterowanie cylindrami. Optymalną wentylację zapewnia mu kolektor dolotowy o zmiennej długości, z osobno sterowanymi zaworami rezonansowymi. Brzmi „technicznie” – i trochę „sucho”, ale tak naprawdę jest dokładnie odwrotnie.

Dzięki pojemności skokowej 4,0 litra jednostka wytwarza moc 309 kW (420 KM) – czyli o 35 KM wyższą niż w poprzednim modelu. Maksymalna prędkość obrotowa? 8000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy o wartości 420 Nm dostępny jest od 5000 do 6800 obr./min. To wszystko oznacza, że nowe 718 Cayman GT4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,4 sekundy. Maksymalna prędkość: powyżej 300 km/h.

Deklaracja sama w sobie: brzmienie nowego 718 Cayman GT4. To efekt zastosowania nowego, precyzyjnie dostrojonego sportowego układu wydechowego z dwiema wyraźnie rozdzielonymi czarnymi końcówkami po lewej i prawej stronie tylnego dyfuzora. Dla jeszcze donośniejszego dźwięku samochodu sportowego – za naciśnięciem przycisku.

Przekładnia
Przekładnia

6-stopniowa manualna skrzynia biegów

Precyzyjną 6-biegową przekładnię manualną wyposażono w dwumasowe koło zamachowe, a jej optymalnie dobrane przełożenia pozwalają przenieść wysoką moc silnika bezpośrednio na drogę. Przekładnia zapewnia zresztą wyjątkowo sportowe wrażenia z jazdy. Ciasny zakręt, redukcja, długa prosta, bieg w górę: wszystko jest w Twoich rękach – dosłownie. To osiągi odmierzane nie tylko mocą, ale i wszelkimi wymiarami przyjemności z jazdy. Również funkcja dynamicznego „podbicia” obrotów przy zmianie przełożenia dba, by nie brakowało Ci zajęcia – i o odpowiedni poziom Twoich endorfin.

Porsche Torque Vectoring (PTV) z blokadą tylnego mechanizmu różnicowego

W skrócie: PTV poprawia dynamikę jazdy. W szczegółach: zintegrowana blokada tylnego mechanizmu różnicowego zapewnia lepszą trakcję oraz większą dynamikę boczną i stabilność pojazdu przy zmianach obciążenia w zakręcie, a także przy zmianie pasa ruchu. Gdy kierowca w asertywnym stylu „atakuje” zakręt, koło po wewnętrznej stronie łuku zostaje przyhamowane. W rezultacie większa ilość momentu napędowego trafia na koło po zewnętrznej – a samochód jest niemal „wciągany” w zakręt. Reakcja układu kierowniczego staje się jeszcze lepsza, a zwinność wzrasta.

Podwozie
Podwozie

Jaki jest sens w pokonywaniu kolejnych okrążeń? Odczuwaniu każdego centymetra toru, windowaniu swojego tętna poza skalę? Oczywiście żaden. Właśnie dlatego masz z tego tyle radości.

Właśnie dlatego adaptacyjne sportowe zawieszenie GT jest jeszcze bardziej konsekwentnie zaprojektowane pod kątem przyjemności z jazdy. Wynik: nadzwyczajna zwinność, wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy i stabilne prowadzenie w zakresie wysokich prędkości. Podstawa: technika modeli GT. Lekka oś kolumnowa z przodu została skonstruowana w typowym dla nich stylu, a lekką oś kolumnową z tyłu dostosowano do wysokich osiągów nowego 718 Cayman GT4 dzięki dodatkowym wzmocnieniom i sprężynom pomocniczym, jak również specyficznymi mocowaniom kół. W architekturze obu osi zastosowano przeguby kulowe, które wyjątkowo sprawnie łączą podwozie z nadwoziem. Efekt: jeszcze precyzyjniejsza kontrola kół. Wysokość, pochylenie, zbieżność i stabilizatory podwozia można dostosować do warunków konkretnego toru wyścigowego. Szybko dostrzeżesz, co to oznacza.

Dynamiczne mocowania przekładni

Elektrycznie regulowany system minimalizuje odczuwalne drgania i wibracje całego układu napędowego, w szczególności silnika. Siłę tłumienia i sztywność dostosowuje również do stylu jazdy oraz warunków na drodze. Aby wykorzystać zalety „twardego” i miękkiego zamocowania silnika. Prowadzenie przy zmianach obciążeniach oraz w szybko pokonywanych zakrętach jest zauważalnie stabilniejsze i precyzyjniejsze. Jednocześnie mniejsze są pionowe drgania silnika podczas przyspieszania z pełnym „gazem”. Rezultat: większa, bardziej równomierna siła napędowa na tylnej osi, lepsza trakcja oraz sprawniejsze przyspieszanie. A gdy kierowca prowadzi w mniej asertywnym stylu, dynamiczne mocowania przekładni staną się miększe, zapewniając wyższy poziom komfortu. Jeśli tego właśnie chcesz.

Porsche Active Suspension Management (PASM)

Ten aktywny system tłumienia zapewnia ciągłą regulację siły tłumienia każdego kole w oparciu o aktualną sytuację na drodze i styl jazdy. Za naciśnięciem przycisku możesz wybrać jeden z dwóch sportowych programów: tryb Normal przeznaczony do sportowej jazdy po drogach publicznych oraz tryb Sport, „skrojony” z myślą o maksymalnym przyspieszeniu bocznym i najlepszej możliwej trakcji na torze. Dla uzyskania niskiego położenia środka ciężkości, w porównaniu z 718 Cayman nadwozie obniżono również o 30 mm. Efekt: mniejsze „nurkowanie” i przechyły – w imię lepszych osiągów oraz niespotykanej dynamiki poprzecznej i wzdłużnej.

Porsche Stability Management (PSM)

PSM to system automatyczne kontroli zapewniający stabilność na granicy przyczepności. Oprócz układu przeciwdziałającego blokowaniu kół (ABS) obejmuje on elektroniczną kontrolę stabilności (ESC) oraz kontrolę trakcji (TC). Czujniki stale monitorują kierunek, prędkość, odchylenie od toru oraz boczne przyspieszenie samochodu. Korzystając z tych informacji, PSM jest w stanie obliczyć rzeczywisty kierunek jazdy i zainicjować strategiczne przyhamowanie poszczególnych kół, tak aby zapobiec odchyleniu od zamierzonego toru jazdy. Co specjalnego jest w PSM nowego 718 Cayman GT4? Sportowe zestrojenie z niezwykle czułymi i dokładnymi, stałymi interwencjami systemu. Co więcej, PSM można całkowicie wyłączyć – dwustopniowo.

Koła i opony
Koła i opony

20-calowe obręcze z lekkich stopów nowego 718 Cayman GT4 polakierowano na kolor Satin Platinum. Na życzenie dostępne są też w kolorach: Satin Aurum, Satin Black lub srebrnym. Wyrazisty detal: osłony piast z logo „GT4”.

Wymiary dopuszczonych do ruchu drogowego sportowych opon są zorientowane na wysokie osiągi – w szczególności rozmiar 245/35 ZR 20 na felgach 8,5 J × 20 z przodu i 295/30 ZR 20 na felgach 11 J × 20 z tyłu. Liczne powierzchnie styku przy zmniejszonej głębokości bieżnika zwiększają jednak ryzyko aquaplaningu na mokrych nawierzchniach.

Monitorowanie ciśnienia w oponach (TPM) wydaje ostrzeżenia w przypadku utraty ciśnienia i oferuje tryb toru wyścigowego, który uwzględnia ciśnienie i warunki temperaturowe opon podczas jazdy torowej.

Wnętrze
Wnętrze

Wygląda dobrze. I można się tu dobrze poczuć. Sportowy puryzm, tradycyjnie dopracowana ergonomia Porsche. Wszystko prezentuje się idealnie. I całkiem racjonalne. Dopóki nie uruchomisz silnika i nie poczujesz gęsiej skórki na swoich ramionach.

Natychmiast w centrum uwagi: panel wskaźników z trzema okrągłymi instrumentami i umieszczonym pośrodku obrotomierzem, po którym mknie żółta wskazówka – co typowe dla 718. Tarcza z tytanowym wykończeniem jest oznaczona logo „GT4”.

Specjalna sportowa kierownica GT ma pierścień na godzinie na 12 i czarne ramiona z ozdobnymi wstawkami. Alcantara® na wieńcu, a także na dźwigni zmiany biegów zapewnia odpowiednią przyczepność. Ten sam materiał – sprawdzony w sportach motorowych – wykorzystano do wykończenia uchwytów drzwi, pokrywy schowka w konsoli środkowej, przednich słupków i podsufitki.

Dekoracyjne przeszycia, m.in. na podłokietnikach drzwi i na fotelach, mają srebrny kolor. Podobnie jak logo „GT4” na zagłówkach oraz taśmach do otwierania drzwi. Sportowy charakter nowego 718 Cayman GT4 podkreślają listwy ozdobne ze szczotkowanego aluminium na desce rozdzielczej i konsoli środkowej. Pakiet wnętrza z elementami ze szczotkowanego aluminium na życzenie jest również dostępny w wersji GT w kolorze antracytowym.

Opcjonalnie oferowany jest także rozszerzony pakiet wnętrza wykończonego skórą z dekoracyjnymi przeszyciami i elementami z Alcantary®. Wizualna atrakcja: listwy dekoracyjne deski rozdzielczej wykończone szczotkowanym aluminium mają swoją kontynuację na drzwiach.

W połączeniu z wnętrzem wykończonym skórą dekoracyjne przeszycia i taśmy do otwierania drzwi mogą otrzymać kontrastowy kolor – czerwony lub żółty. Na życzenie również pasy bezpieczeństwa mogą zyskać odpowiedni odcień.

Sportowy charakter nowego 718 Cayman GT4 odzwierciedlają także jego fotele. We wszystkich wariantach siedzeń tapicerkę wykonano z czarnej skóry, a środkowe panele siedzisk – z Alcantary®. Na zagłówkach wyhaftowano logo „GT4” – nicią w kolorze zgodnym ze specyfikacją.

Fotele sportowe Plus

Fotele sportowe Plus dostępne w nowym 718 Cayman GT4 – ze sportową, sztywną wyściółką i wydatniejszymi boczkami – zapewniają optymalną stabilność. Oparcie można tu regulować elektrycznie, a wysokość siedziska i pozycję wzdłużną – mechanicznie.

Adaptacyjne fotele sportowe Plus

O krok dalej idą adaptacyjne fotele sportowe Plus. Fotele sportowe Plus uzupełniono tu o elektryczną 18-stopniową regulację, dzięki czemu siedzenia mogą być optymalnie dostosowane do Twoich potrzeb pod kątem wysokości siedzenia, kąta pochylenia siedziska i oparcia, głębokości siedziska, pozycji wzdłużnej oraz czterokierunkowego podparcia odcinka lędźwiowego. Dodatkowo, osobno można regulować boczki siedziska i oparcia. Z myślą o dopasowanym podparciu bocznym w trakcie pokonywania zakrętów oraz większym komforcie podczas długich podróży.

Pełne fotele kubełkowe

Pełne fotele kubełkowe wykonano z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), z karbonowym wykończeniem. Zapewniają one szczególnie dobre podparcie boczne przy minimalnej masie. Regulacja wzdłużna odbywa się manualnie, a regulacja wysokości – elektrycznie.

Pakiet Clubsport
Pakiet Clubsport

Myśleć mądrze, działać absurdalnie. To po prostu ludzka natura. Nowe 718 Cayman GT4 można opcjonalnie wyposażyć w pakiet Clubsport – na każdą ewentualność. Dzięki elementom z profesjonalnego sportu motorowego pakiet Clubsport zapewnia dodatkową ochronę na torze wyścigowym. Tu i tam trochę mądrości nie zaszkodzi.

Pakiet Clubsport składa się ze stalowej klatki bezpieczeństwa z lakierowanym wykończeniem w kolorze czarnym, przykręconej do nadwozia za przednimi siedzeniami, oraz sześciopunktowej uprzęży wyścigowej po stronie kierowcy, w tym z dwóch pasów naramiennych do użytku z lub bez urządzenia ochronnego HANS® (ochrona głowy i szyi).

Pakiet zawiera również gaśnicę z uchwytem oraz przygotowanie do montażu fotokomórki do automatycznego pomiaru czasów okrążeń z oferty Porsche Tequipment.

Bezpieczeństwo
Bezpieczeństwo

Mimo całej tej przyjemności z jazdy czasami przydaje się też odrobina powagi. Zwłaszcza jeśli chodzi o jakość i zrównoważony rozwój. I najważniejsze: o Twój bezpieczny dojazd na miejsce.

Hamulce

Nowe 718 Cayman GT4 wykazuje się maksymalną wydajnością – nie tylko podczas sprintu od 0 do 100 km/h lub więcej, ale i podczas wytracania tej prędkości do zera. Dbają o to sześciotłokowe aluminiowe zaciski typu monoblok z przodu i czterotłoczkowe zaciski z tyłu – wszystkie z czerwonym wykończeniem. Dla uzyskania większej stabilności i szybszej reakcji przy wciskaniu i zwalnianiu pedału hamulca, nawet przy ekstremalnych obciążeniach. Kompozytowe przednie i tylne tarcze hamulcowe mają 380 mm średnicy, są krzyżowo nawiercane i wewnętrznie wentylowane – zapewniają mocne hamowanie nawet w niesprzyjających warunkach pogodowych.

Zadbano również o skuteczną wentylację i chłodzenie hamulców – co gwarantuje im wysoką stabilność. To zasługa charakterystycznych kanałów chłodzenia, a także spojlerów i prowadnic powietrza.

Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB)

Sprawdzony w sporcie motorowym: opcjonalnie dostępny układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Dzięki wyjątkowo dużym średnicom tarcz hamulcowych – 410 mm z przodu i 390 mm z tyłu, zapewnia on jeszcze większą skuteczność wytracania prędkości. Zastosowanie żółtych, sześciotłoczkowych, aluminiowych zacisków typu monoblok na przedniej osi i czterotłoczkowych aluminiowych zacisków typu monoblok z tyłu pozwala na uzyskanie wyjątkowo wysokiego, a przede wszystkim stałego ciśnienia w układzie hamulcowym. PCCB umożliwia skrócenie drogi hamowania nawet w najtrudniejszych warunkach drogowych i torowych. Główną zaletą ceramicznego układu hamulcowego jest jego wyjątkowo niska masa. Tarcze hamulcowe są w tym przypadku o około 50% lżejsze niż tarcze żeliwne o podobnej konstrukcji i rozmiarze. Prócz lepszych osiągów i niższego zużycia paliwa PCCB pozwala na zmniejszenie mas nieresorowanych i wirujących. Skutkuje to lepszym trzymaniem się drogi, a także większym komfortem jazdy, zwłaszcza na nierównych nawierzchniach.

Poza regularną konserwacją w ramach standardowych okresów międzyprzeglądowych w przypadku jazdy torowej konieczne jest przeprowadzenie dodatkowych czynności eksploatacyjnych.

Oświetlenie

Abyś zawsze wiedział, co zmierza w Twoją stronę, nowe 718 Cayman GT4 jest standardowo wyposażone w reflektory biksenonowe z diodowymi światłami do jazdy dziennej. Opcjonalnie dostępne są reflektory biksenonowe w kolorze czarnym, wraz z Porsche Dynamic Light System (PDLS), oraz LED-owe reflektory z Porsche Dynamic Light System Plus (PDLS Plus).

Poduszki powietrzne i Porsche Side Impact Protection System (POSIP)

Zaawansowana technika poduszek powietrznych: w postaci pełnowymiarowych poduszek powietrznych kierowcy i pasażera, które są dwustopniowo napełniane gazem – w zależności od ciężkości i rodzaju uderzenia. Do wyposażenia standardowego należy również system Porsche Side Impact Protection System (POSIP). Składa się on z bocznych elementów ochronnych w drzwiach oraz dwóch bocznych poduszek powietrznych po każdej stronie: poduszka powietrzna chroniąca klatkę piersiową została wbudowana w boczek fotela, a w panelach drzwi zamontowano poduszkę chroniącą głowę.

Pakiet Chrono i aplikacja Porsche Track Precision
Pakiet Chrono i aplikacja Porsche Track Precision

Pakiet Chrono wraz z przygotowaniem do obsługi zewnętrznej fotokomórki

Oprócz analogowego i cyfrowego stopera na desce rozdzielczej opcjonalny pakiet Chrono oferuje dodatkowe funkcje: system multimedialny PCM został tu wzbogacony o specjalny wyświetlacz osiągów, pozwalający na wyświetlanie, zapisywanie i ocenę zarejestrowanych czasów okrążeń. W ten sposób kierowca może zobaczyć swój aktualny czas okrążenia i pokonaną odległość, liczbę ukończonych okrążeń oraz inne uzyskane czasy. Może również wyświetlić aktualny czas najszybszego okrążenia oraz pozostały zasięg. Funkcja pozwala rejestrować wszelkie przebyte odległości i określać czasy odniesienia.

Nowa aplikacja Porsche Track Precision

W połączeniu z Porsche Communication Management (PCM) i modułem nawigacji wraz z Porsche Connect, nowa aplikacja Porsche Track Precision pozwala na jeszcze dokładniejsze mierzenie i ocenę swoich wyników. Interfejs użytkownika aplikacji został całkowicie przeprojektowany – jest teraz jeszcze łatwiejszy i bardziej intuicyjny w obsłudze. Aplikacja umożliwia dokładnie przeglądanie, rejestrowanie i analizowanie statystyk przejazdów na smartfonie. Okrążenia mogą być automatycznie odmierzane za pomocą sygnału GPS w PCM i/lub ręcznie, za pomocą przełącznika w opcjonalnym pakiecie Chrono, a następnie porównywane na smartfonie.

Na torze wyścigowym aplikacja wizualizuje Twoje osiągi na ekranie smartfona. Oprócz czasów pokonywania poszczególnych sektorów i okrążeń pokazuje ona również, jak bieżące okrążenie „wypada” na tle zdefiniowanego czasu odniesienia. Analizy przejazdów – graficzne oraz w postaci wideo – pomagają dodatkowo zwiększyć wydajność jazdy. Zarejestrowanymi statystykami, wpisanymi torami i profilami kierowców można zarządzać i udostępniać je bezpośrednio ze smartfona.

Z myślą o jeszcze precyzyjniejszych pomiarach czasu okrążenia – niczym w sportach motorowych – oferta Porsche Tequipment obejmuje fotokomórkę umieszczaną obok linii startu/mety na torze. Fotokomórka automatycznie zlicza i przesyła czasy okrążeń. Więcej informacji na jej temat można znaleźć na stronie www.porsche.com/tequipment.

Nawigacja i systemy inforozrywki
Nawigacja i systemy inforozrywki

Porsche Connect

Na torze wyścigowym albo na drodze: Porsche Connect poszerza funkcje 718 Cayman GT4 o inteligentne usługi i aplikacje – wszystkie stworzone po to, aby kierowca mógł jeszcze bardziej scalić się ze swoim samochodem. By fascynacja Porsche była jeszcze intensywniejsza, a wyzwania codziennego życia można było pokonywać w szybki i łatwy sposób. Jeśli chcesz, z systemu audio i komunikacji możesz nawet zrezygnować – na przykład gdy dotarcie do Twojego celu nie wymaga systemu nawigacji.

Porsche Connect

Porsche Communication Management (PCM)

Porsche Communication Management (PCM) to Twoje centrum sterowania funkcjami audio i komunikacji. W najnowszej generacji, poza przygotowaniem do obsługi telefonu komórkowego i interfejsami audio, wyposażono je w 7-calowy ekran dotykowy o wysokiej rozdzielczości, pozwalający na łatwe sterowanie większością funkcji samochodu. Podczas jazdy możesz cieszyć się ulubioną muzyką z płyty CD/DVD, karty SD, wewnętrznego dysku twardego o pojemności 10 GB (tzw. jukebox – szafa grająca), wejścia AUX lub urządzenia/nośnika USB, na przykład z iPhone’a®. Możesz też po prostu słuchać radia. Ponadto Twoje 718 pozwala na korzystanie za pośrednictwem smartfona z niezliczonych usług Car Connect, takich jak pozycjonowanie pojazdu. Opcjonalny schowek na smartfon w konsoli środkowej przekierowuje sygnał telefonu komórkowego do zewnętrznej anteny samochodu – oszczędzając baterię telefonu i zapewniając optymalny odbiór sygnału.

Nawigacja wraz z Porsche Connect

Dzięki informacjom o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym opcjonalny moduł nawigacji wraz z Porsche Connect umożliwia szybsze dotarcie do celu i oferuje liczne usługi Porsche Connect. Za pomocą zintegrowanego modułu komunikacyjnego LTE z czytnikiem kart SIM możesz korzystać ze wszystkich funkcji online. W niektórych krajach dostępna jest również zintegrowana karta SIM zgodna z LTE z pakietem danych, pozwalająca na korzystanie z usług Porsche Connect takich jak nawigacja czy usługi informacyjno-rozrywkowe*.

Uwaga: usługi Porsche Connect obejmują bezpłatny okres subskrypcji, którego długość może się różnić w zależności od pakietu usług i kraju, ale jest nie krótsza niż 3 miesiące. Pełny zakres usług Porsche Connect lub poszczególne usługi w niektórych krajach mogą nie być dostępne. Usługi połączenia alarmowego i pomocy w razie awarii, oferowane dla określonych modeli, w wybranych krajach dostępne są przez okres 10 lat od daty produkcji. Dostępność zależy również od specyficznych, lokalnie oferowanych wariantów pojazdu. Co więcej, w niektórych krajach cena pakietu/usługi obejmuje zintegrowaną kartę SIM z pakietem danych pozwalającym na korzystanie z wybranych usług Porsche Connect. Aby w tych krajach korzystać z hotspotu WiFi i innych usług spoza oferty Porsche Connect (np. strumieniowego przesyłania muzyki) za pomocą zintegrowanej karty SIM, w sklepie Porsche Connect dostępny jest też płatny pakiet danych. Alternatywnie można ustanowić połączenie danych przy użyciu własnej karty SIM. Aby uzyskać więcej informacji na temat bezpłatnych okresów subskrypcji, późniejszych kosztów i dostępności poszczególnych usług w swoim kraju, odwiedź stronę www.porsche.com/connect lub skonsultuj się z Porsche Centrum.

Aplikacje na smartfon

Poza gamą inteligentnych usług Porsche Connect oferuje również trzy aplikacje na smartfony. Aplikacja Porsche Connect umożliwia wysyłanie celów podróży do Twojego Porsche jeszcze przed rozpoczęciem podróży. Gdy smartfon połączy się z PCM, będziesz mógł wyświetlić je w pojeździe i rozpocząć prowadzenie do celu. Bezpośrednio w PCM można przeglądać nawet kalendarz smartfona, a zamieszczone tam adresy wykorzystywać jako cele nawigacji. Co więcej, dzięki wbudowanej funkcji przesyłania muzyki aplikacja Porsche Connect zapewnia dostęp do milionów utworów muzycznych.

Kolejna aplikacja – Porsche Car Connect – za pomocą smartfona lub Apple Watch® zapewnia dostęp do danych samochodu i umożliwia zdalne sterowanie wybranymi jego funkcjami. Kolejnym elementem jest system śledzenia pojazdu Porsche Vehicle Tracking System (PVTS) z funkcją wykrywania kradzieży.

Nowa aplikacja Porsche Track Precision pozwala na szczegółowe wyświetlanie i rejestrowanie danych na temat przejazdów oraz ich późniejszą analizę na smartfonie.

Aby dowiedzieć się więcej o dostępnych aplikacjach i usługach, odwiedź stronę www.porsche.com/connect. Gama usług Porsche Connect jest regularnie poszerzana.

Apple® CarPlay

Opcjonalnie dostępna funkcja Apple® CarPlay pozwala na kompleksową integrację telefonu iPhone® z samochodem i wyświetlanie niektórych aplikacji bezpośrednio na ekranie Porsche Communication Management (PCM). Dzięki obsłudze głosowej Siri® możesz w wygodny sposób, bez rozpraszania swojej uwagi, korzystać z aplikacji podczas jazdy.

My Porsche – Moje Porsche

Każde Porsche można skonfigurować zgodnie z własnymi preferencjami. To samo dotyczy Porsche Connect. Korzystając z My Porsche, możesz pobrać odpowiednie dane samochodu i dopasować usługi Porsche Connect do własnych zainteresowań. Na przykład dodając nowe miejsca docelowe do systemu nawigacji lub wybierając ulubione źródła artykułów prasowych, które później Twój samochód odczyta Ci na głos.

My Porsche pozwala również tworzyć dodatkowych użytkowników – takich jak członkowie rodziny lub przyjaciele.

My Porsche

Sklep Porsche Connect

Chcesz przedłużyć swój początkowy okres bezpłatnej subskrypcji? Albo wykupić dodatkowe usługi Porsche Connect? Odwiedź sklep Porsche Connect na stronie www.porsche.com/connect-store i dowiedz się więcej na temat oferty Porsche Connect.

Nagłośnienie Sound Package Plus

Krótko: Sound Package Plus zapewnia doskonały dźwięk. Dzięki wzmacniaczom zintegrowanym z PCM wzorzec akustyczny we wnętrzu pojazdu jest tu idealnie dostosowany do kierowcy i pasażerów.

System dźwięku przestrzennego BOSE® Surround Sound System

Opcjonalne nagłośnienie BOSE® Surround Sound System zostało opracowane specjalnie dla modeli 718 i przystosowane do specyficznej akustyki ich wnętrz. Zestaw obejmuje 10 głośników i kanałów wzmacniacza, w tym opatentowany, aktywny subwoofer o mocy 100 W, zintegrowany z nadwoziem pojazdu. Ta w pełni aktywna konfiguracja umożliwia optymalne dostosowanie każdego głośnika do kabiny pojazdu. Całkowita moc wyjściowa: 505 watów. Gdy kiedykolwiek – z jakiegokolwiek powodu – zechcesz zagłuszyć rezonujący dźwięk boksera.

Porsche Exclusive Manufaktur
Porsche Exclusive Manufaktur

Nasze bogactwo doświadczeń sięga daleko wstecz. Od samego początku Porsche zdecydowanie angażuje się w spełnianie życzeń swoich klientów. Do 1986 roku pod szyldem „Sonderwunschprogramm”, następnie jako Porsche Exclusive, a teraz – Porsche Exclusive Manufaktur.

Kochamy to, co robimy. Kochamy naszą pracę. Każde przeszycie, każdy centymetr kwadratowy skóry i każdy najdrobniejszy detal darzymy taką samą atencją. Obdarzamy samochody naszym doświadczeniem i pasją – w połączeniu z Twoją inspiracją. Tak spełniamy marzenia. Jeszcze w hali produkcyjnej.

Nie byłoby to możliwe, gdyby nie nasze podejście – niebanalne, pełne entuzjazmu i dbałości o szczegóły, już na etapie pierwszych konsultacji. To dlatego, że zawsze pamiętamy przede wszystkim o jednym: o Twoich oczekiwaniach oraz wymaganiach. W ten sposób „Porsche” zamieniamy w „Twoje Porsche”.

Jak to robimy? Cierpliwie i skrupulatnie, z pomocą precyzyjnego rzemiosła i najlepszych materiałów, takich jak skóra, Alcantara® czy karbon. Efekt: zrodzony z oddania i finezji. Innymi słowy, mieszanka sportowego charakteru, komfortu i stylu, który odzwierciedla Twój osobisty gust. Porsche z Twoim osobistym podpisem.

Oferujemy szeroką gamę opcji indywidualizacji. Zarówno w zakresie wizualizacji, jak i technicznej strony pojazdu. Na zewnątrz i wewnątrz. Od pojedynczej zmiany aż po obszerne modyfikacje. Ponieważ Twoja inspiracja jest naszą pasją. Czerp inspirację z naszych przykładów na kolejnych stronach i odwiedź www.porsche.com/exclusive-manufaktur, aby dowiedzieć się, jak skonfigurować tak niezwykłe pojazdy.

Zużycie paliwa / emisja

11,0
l/100 km
251,0
g/km