300 KM/220 kW | Moc (KM)/Moc (kW) |
5,3 s | Przyspieszenie 0-100 km/h |
4,7 s | Przyspieszenie 0-100 z pakietem Chrono Sport |
275 km/h | Prędkość maksymalna |
1801 mm | Szerokość |
4379 mm | Długość |
Tego, co w życiu naprawdę ważne, nie dowiesz się z konferencji czy spotkań. Nie znajdziesz w bitach i bajtach, w kalendarzu ani na wallu. To, co najważniejsze, tworzą zakręty i serpentyny. Endorfiny i adrenalina. Długie proste i krótkie skoki lewarka zmiany biegów. Najlepszy cel? Jazda bez celu. Jaką trasą? Taką, która daje najwięcej przeżyć i radości. Oczywiście za kierownicą samochodu sportowego. Koniecznie purystycznego. Samochodu, który sprawi, że się wyłączysz i zapomnisz o wszystkim – poza tym, co najważniejsze. Do tego potrzebujesz jedynie Porsche – i samego siebie. Witamy w życiu!
Nowe Porsche 718 Boxster T i Porsche 718 Cayman T to rasowe samochody sportowe. Samochody z jasno określoną misją: jeździć dla samej przyjemności z jazdy. Właśnie o tym mówi litera T w ich oznaczeniu, skrót od słowa „Touring”. To samo zapowiada ich serce: potężny silnik o mocy 220 kW (300 KM) – czterocylindrowy bokser z turbodoładowaniem, umieszczony zaledwie parę centymetrów za plecami kierowcy. Jednostka o takiej konstrukcji sprawia, że środek ciężkości pojazdu jest położony wyjątkowo nisko. Sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm) dba o pewny kontakt kół z nawierzchnią drogi. Nisko, stabilnie, z pełną mocą – po prostu czujesz, że żyjesz. A dźwięk sportowego układu wydechowego domaga się wolności za każdym razem, gdy droga przed Tobą pustoszeje.
Nowe Porsche 718 Boxster T i Porsche 718 Cayman T są Twoimi osobistymi tu i teraz. Okazją, a zarazem zaproszeniem – by zostawić za sobą rutynę codzienności. Są esencją dynamiki. Zdrowego puryzmu. Autentyczności. System PCM (Porsche Communication Management)? Po co? Nadmiar informacji tylko zakłócałby przyjemność płynącą z prowadzenia pojazdu. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów PDK (Porsche Doppelkupplung)? Nie jest wykluczona, ale niezbędna też nie. Ważne są sportowe fotele Plus, taśmowe uchwyty do zamykania drzwi i sportowa kierownica GT z przełącznikami trybów jazdy. Tyle wystarczy, by zachęcić Cię do wyrwania się z klatki codzienności.
Każdy przemyślany design opowiada jakąś historię. Styl Porsche 718 Boxster T i Porsche 718 Cayman T – nawet dwie. Jedną o swoim pochodzeniu. O tym, jak ich dynamika kształtowała się na trasach górskich wyścigów, o zwycięstwach i tysiącach pokonanych zakrętów. Druga stanowi zapowiedź nowego początku. Wyruszenia w następne podróże, nieznanymi jeszcze trasami, po nieodkryte możliwości. Mówi o spontanicznym zrywie do wyruszenia w drogę i podążania przed siebie – jak najdalej i bez zbędnych postojów.
Profil Porsche 718 Boxster T i Porsche 718 Cayman T jest smukły, dominujący i wyraźnie wskazuje na układ z silnikiem umieszczonym centralnie. Wysmakowane akcenty: mocno podkreślone nadkola oraz ciemnoszare akcenty na 20-calowych felgach Carrera S i lusterkach zewnętrznych. Boki ozdabia śmiały, ekspresyjny pas z napisem „718 Boxster T” lub „718 Cayman T”.
Z przodu oba modele natychmiast zdradzają silne formy, typowe dla Porsche 718. Duże wloty powietrza dbają o skuteczność chłodzenia, a wysoko poprowadzona płaszczyzna błotników podkreśla wzornictwo reflektorów biksenonowych z diodowymi światłami dziennymi.
Dopełnieniem szerokiego tylnego pasa jest logo modelu w kolorze Agate Grey – „718 Boxster T” lub „718 Cayman T”. Ale uwagę zwraca coś jeszcze: podwójne, umieszczone pośrodku końcówki sportowego układu wydechowego w kolorze czarnym.
Niskie, szerokie, smukłe. Pewne siebie. Takie określenia nasuwają się, gdy patrzysz na jego sylwetkę. Jest dokładnie tym, czego oczekujesz od prawdziwego samochodu sportowego. Nowe Porsche 718 Boxster T i Porsche 718 Cayman T. W swojej determinacji tylko czeka, by pokazać Ci, czym jest prawdziwe życie. Wystarczy przekręcić kluczyk.
Feng shui? Hygge? Dlaczego nie – jeśli to komuś odpowiada. Ale czasami mniej znaczy więcej – więcej przestrzeni na oddech. I właśnie dlatego projekt nowych modeli Porsche 718 Boxster T i 718 Cayman T koncentruje się na trzech czynnikach: prowadzeniu, prowadzeniu i jeszcze raz prowadzeniu. Co to oznacza dla wnętrza? Doskonałą ergonomię, bliskość kierownicy i lewarka zmiany biegów oraz bezpośredni dostęp do wszystkich ważnych funkcji.
Chwyć zatem w dłonie sportową kierownicę GT! W zasięgu swoich palców masz przełącznik, którym uruchamiasz ulubiony tryb jazdy. Do wyboru: Normal, SPORT, SPORT PLUS lub Individual. Podkreśleniem sportowego charakteru kabiny jest skrócony lewarek zmiany biegów z graficznym schematem przełożeń w kolorze czerwonym.
Wnętrze: czarne, rasowe. Na kierownicy i gałce zmiany biegów: gładko wyprawiona skóra – dla komfortu użytkowania i przyjemności dotyku. Na drzwiach: minimalistyczne taśmowe pętle pełniące funkcję uchwytów do ich zamykania. Dopełnieniem harmonii tego projektu są listwy ozdobne na tablicy rozdzielczej i konsoli środowej lakierowane na kolor czarny (wysoki połysk).
Pozycja za kierownicą: swobodna, ale na pewno nie „luźna” – za sprawą sportowych foteli Plus (z dwuzakresową regulacją) z wydatniejszymi boczkami i środkowymi partiami obszytymi trwałą tkaniną Sport-Tex lub – w opcji – adaptacyjnych foteli sportowych Plus z 18-zakresową regulacją. Czy można oczekiwać jeszcze bardziej sportowego charakteru? Oczywiście! Na życzenie dostępne są również sportowe fotele kubełkowe lub ultralekkie sportowe fotele kubełkowe z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). We wszystkich wariantach siedzeń na zagłówkach widnieje logo „718”.
Korzystając z opcjonalnych pakietów wykończenia wnętrza, możesz dobrać wybrać barwne akcenty w kontrastowych kolorach: GT Silver, Guards Red, Racing Yellow lub Lizard Green. Znajdą się one na pasach bezpieczeństwa, ozdobnych przeszyciach oraz uchwytach do zamykania drzwi; w tych samych kolorach utrzymano logo „718” na zagłówkach foteli, a także nić i logo Porsche na dywanikach. I jeszcze jedna wizualna atrakcja: ozdobne szwy na wykonanych z tkaniny Sport-Tex środkowych partiach foteli w pasiasty wzór również mają kontrastowy kolor.
Na życzenie możesz nawet zamówić elementy z Alcantary® – materiału sprawdzonego w sportach motorowych.
Serce każdego Porsche: silnik. W nowych modelach Porsche 718 Boxster T i Porsche 718 Cayman T – czterocylindrowy, turbodoładowany bokser o pojemności 2,0 l, umieszczony parę centymetrów za Tobą. Nisko nad ziemią, z korzyścią dla położenia środka ciężkości. Wyposażono go w bezpośredni wtrysk paliwa (DFI), rozrząd VarioCam Plus i układ smarowania z suchą miską olejową. Redukcję emisji cząstek stałych zapewnia modelom 718 T filtr cząstek, dzięki czemu spełniają one normę emisji spalin Euro 6d-TEMP. Niezbędny proces regeneracji filtra odbywa się automatycznie i niezauważalnie. Modele Porsche 718 T przyspieszają od 0 do 100 km/h w 5,1 s, a ze skrzynią biegów PDK i włączonym systemem Launch Control – w ciągu 4,7 s. Moc silnika wynosi 220 kW (300 KM), a maksymalny moment obrotowy, który dzięki doładowaniu turbosprężarką osiąga poziom 380 Nm, jest dostępny już od 1950 obr./min i rozciąga się aż do 4500 obr./min. Silnik ma zdecydowanie sportową charakterystykę i z łatwością osiąga najwyższe obroty. Wysoki stopień sprężania i znaczne prędkości obrotowe łączy z optymalnym oddawaniem mocy. Przy maksymalnych 6500 obr./min pozwala osiągnąć prędkość maksymalną wynoszącą 275 km/h. Wystarczy, by szybko przewietrzyć myśli.
Niektórych rzeczy nie zastąpi żadna aplikacja. Na przykład przejechania górskiej „agrafki” z zachowaniem idealnego toru jazdy. Dokładnie tam, u wierzchołka zakrętu, możesz najmocniej poczuć przewagę samochodu sportowego z silnikiem umieszczonym centralnie. Niska, perfekcyjnie rozłożona masa, nisko położony środek ciężkości, szeroki rozstaw kół, długi rozstaw osi – no i oczywiście zwinne, precyzyjne w swojej pracy podwozie.
Sportowe zawieszenie PASM
W nowych modelach Porsche 718 Boxster T i 718 Cayman T za zachowanie kompletnej łączności z drogą odpowiada sportowe zawieszenie PASM. Ich nadwozie jest zawieszone o 20 mm niżej niż w bazowych modelach Porsche 718. PASM, czyli Porsche Active Suspension Management – system elektronicznego sterowania pracą amortyzatorów, w sposób ciągły dopasowuje siły tłumienia przy poszczególnych kołach do bieżących warunków nawierzchni i stylu jazdy. PASM oferuje dwa ustawienia, wybierane przyciskiem umieszczonym na konsoli środkowej. W trybie Normal tłumienie wstrząsów odbywa się dynamicznie, a zarazem komfortowo, natomiast w trybie Sport zostaje znacznie utwardzone. Efekty są wyraźnie odczuwalne: w postaci zwiększonej stabilności prowadzenia, wyższego komfortu i jeszcze wyższych osiągów.
System PTV (Porsche Torque Vectoring)
Standardowo montowany system PTV (Porsche Torque Vectoring) zwiększa dynamikę i stabilność jazdy. Współpracuje on z systemem zmiennego rozdziału momentu obrotowego pomiędzy koła tylnej osi oraz mechanicznie regulowaną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. W chwili gdy dynamicznie wjeżdżasz w zakręt, system samoczynnie, delikatnie przyhamowuje tylne koło po wewnętrznej stronie łuku. W rezultacie większa część siły napędowej trafia na zewnętrzne tylne koło, co wywołuje dodatkowy impuls skręcający (ruch znoszenia) względem pionowej osi pojazdu. Efekt: bezpośrednia, sportowa charakterystyka prowadzenia już od chwili wejścia w zakręt.
Współpracująca z PTV regulowana mechanicznie blokada tylnego mechanizmu różnicowego cechuje się asymetrią blokowania. Pomaga to w uzyskaniu lepszej trakcji na przykład podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętu oraz w trakcie jazdy po nawierzchniach o zróżnicowanej przyczepności. Efekt: wysoka stabilność boczna i niespotykana przyczepność. A do tego imponująca zwinność przy każdej prędkości – w połączeniu z precyzyjnymi reakcjami na ruchy kierownicy i wyważoną charakterystyką przenoszenia obciążeń. Podsumowując – kolosalna przyjemność przy pokonywaniu zakrętów.
Przełącz się. Z czterech ciasnych ścian na proste biegnące aż po horyzont. I oczywiście na kręte drogi. Dzięki przełącznikowi trybów jazdy umieszczonemu na sportowej kierownicy GT możesz wybrać jedno z czterech ustawień: Normal, SPORT, SPORT PLUS lub Individual i jeszcze dokładniej dopasować samochód do stylu, w jakim chcesz go poprowadzić.
W trybie SPORT system elektronicznego sterowania pracą silnika sprawia, że jednostka reaguje „ostrzej”. Dynamika silnika staje się bardziej spontaniczna, a sportowy układ wydechowy zyskuje donośniejszy ton.
W trybie SPORT PLUS Porsche 718 Boxster T i Porsche 718 Cayman T prezentują pełnię swoich możliwości. Silnik, podwozie, sportowy układ wydechowy – wszystko zostaje nastawione na uwolnienie 100 proc. osiągów. Efekt: jeszcze bardziej sportowy charakter pracy zawieszenia i najwyższa dynamika jazdy.
Tryb Individual dopasowuje się do Twojego stylu prowadzenia samochodu – możesz w nim wybrać i zapisać różne ustawienia pojazdu tak, by odpowiadały Twoim preferencjom.
Dość powszedniości. Zanurz się w prawdziwym życiu. Bez e-maili, wykresów, raportów. Dla każdego, kto postanawia świadomie podjąć taką decyzję, na życzenie nowe modele Porsche 718 T mogą zostać wyposażone w połączenie z cyfrowym światem i we wszystkie idące za tym możliwości. Bo czasami wystarczy wyłączyć się choć na chwilę – w najdosłowniejszym znaczeniu.
System PCM (Porsche Communication Management) stanowi Twoje centrum dowodzenia funkcjami sprzętu audio, nawigacji i łączności, jak również niezliczonymi usługami Car Connect obsługiwanymi przez smartfon, takimi jak np. określanie pozycji pojazdu. System ten stanowi bezpłatną opcję.
Nawigacja wraz z Porsche Connect
Za sprawą informacji na temat ruchu pobieranych w czasie rzeczywistym opcjonalny moduł nawigacji pozwala Ci szybciej dotrzeć do celu podróży – a do tego umożliwia korzystanie z wielu usług Porsche Connect.
Aby odkryć różne aplikacje i usługi Porsche Connect, wejdź na stronę www.porsche.com/connect.
Czasami wolałbyś, by tłem dźwiękowym Twojej podróży było coś innego niż szorstkie brzmienie sportowego układu wydechowego. Rozwiązaniem jest Sound Package Plus – system audio z 6 głośnikami, zapewniający parametry akustyczne doskonale dopasowane do kabiny pojazdu.
Opcjonalne nagłośnienie BOSE® Surround Sound zostało zaprojektowane specjalnie dla modeli Porsche 718. Oferuje łączną moc 505 watów i składa się z 10 w pełni aktywnych głośników i kanałów wzmacniacza, włącznie z opatentowanym, 100-watowym subwooferem zintegrowanym z nadwoziem samochodu.
System nagłośnienia Burmester® High-End Surround Sound, również dostępny na życzenie, oferuje moc i jakość brzmienia na najwyższym poziomie. Jego charakterystyka w liczbach to: 12 kanałów wzmacniacza o łącznej mocy 821 watów, 12 głośników, w tym aktywny subwoofer z 300-watowym wzmacniaczem klasy D, łączna powierzchnia membran głośnikowych wynosząca ponad 1340 cm² i pasmo przenoszenia częstotliwości od 35 Hz do 20 kHz.