Menu
Modele
Zobacz galerię
Najnowszych Porsche 718 T
Witamy w życiu.
Przekręć kluczyk. Wyjedź z czterech ciasnych ścian. Na otwarte proste . I oczywiście na kręte drogi.
718 Cayman T
718 Cayman T
718 Boxster T
718 Boxster T

Dane techniczne

8,7 - 9,0
l/100 km
194,0 - 201,0
g/km
300 KM/220 kW Moc (KM)/Moc (kW)
5,3 s Przyspieszenie 0-100 km/h
4,7 s Przyspieszenie 0-100 z pakietem Chrono Sport
275 km/h Prędkość maksymalna
1801 mm Szerokość
4379 mm Długość

Silnik

Położenie silnika

centralne

Liczba cylindrów

4

Pojemność

1988 cm³

Moc (kW)

220 kW

Moc (KM)

300 KM

przy liczbie obrotów

6500 r/min

Maks. moment obrotowy

380 Nm

przy liczbie obrotów

2150-4500 r/min

Średnica cylindra

91 mm

Skok tłoka

76,4 mm

Gatunek paliwa

98

Moc silnika NAR

300 hp

Maksymalne obroty silnika

7500 r/min

Compression ratio

9,5 : 1

Max output per liter (kW/l)

111,0 kW/l

Valves

2 Stück, Parallele Anordnung, hängend, Ventilwinkel 19,5°

Zużycie paliwa / emisje

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (dla gamy modelowej)

8,7 - 9,0 l/100 km

Emisja CO2

198,0 - 204,0 g/km

Norma emisji

Euro 6d-TEMP

Filtr cząstek stałych

tak

Zużycie paliwa w cyklu niskim (dla gamy modelowej)

13,6 - 13,8 l/100 km

Zużycie paliwa w cyklu średnim (dla gamy modelowej)

9,0 - 9,2 l/100 km

Zużycie paliwa w cyklu wysokim (dla gamy modelowej)

7,7 - 7,9 l/100 km

Zużycie paliwa w cyklu bardzo wysokim (dla gamy modelowej)

7,6 - 7,9 l/100 km

Podwozie i zawieszenie

Przednia oś

Federbein-Achse (McPherson-Bauart, porscheoptimiert)

Tylna oś

Federbein-Achse (McPherson-Bauart, porscheoptimiert)

Hamulce

Four-piston monobloc fixed calipers front and rear, discs internally vented and cross-drilled, with diameter front 330 mm, rear 299 mm, calipers with black finish

Układ kierowniczy

Electromechanical direct steering with variable steering ratio and steering pulse generator

Systemy wspomagające

Porsche Stability Management (PSM) including ABS with extended brake functions

Przednie obręcze

8JX18ET57

Przednie opony

235/45 ZR18 94 Y

Tylne obręcze

9,5JX18ET49

Tylne opony

265/45 ZR18 101 Y

Osiągi

Prędkość maksymalna

275 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

4,9 s

Przyspieszenie 0-160 km/h

11,1 s

Przyspieszenie 80-120 km/h

5,6 s

Przyspieszenie 0-100 z pakietem Chrono Sport

4,7 s

Nadwozie

Długość

4379 mm

Szerokość (z lusterkami)

1994 mm

Szerokość

1801 mm

Wysokość

1276 mm

Rozstaw osi

2475 mm

Współczynnik Cd

.30 cW

Masa własna (DIN)

1380 kg

Masa w stanie gotowym do jazdy

1455 kg

Dopuszczalna masa całkowita

1685 kg

Maksymalny załadunek

305 kg

Serwis i gwarancja

Okres gwarancji

2 lata bez limitu kilometrów

Interwał przeglądów

co 60000 km

Gwarancja lakiernicza

3 lata

Gwarancja antykorozyjna

12 lat

Skonfiguruj

Porównaj

Kolory & Felgi

Cechy

Koncepcja 718 Boxster T i 718 Cayman T
Koncepcja 718 Boxster T i 718 Cayman T

Tego, co w życiu naprawdę ważne, nie dowiesz się z konferencji czy spotkań. Nie znajdziesz w bitach i bajtach, w kalendarzu ani na wallu. To, co najważniejsze, tworzą zakręty i serpentyny. Endorfiny i adrenalina. Długie proste i krótkie skoki lewarka zmiany biegów. Najlepszy cel? Jazda bez celu. Jaką trasą? Taką, która daje najwięcej przeżyć i radości. Oczywiście za kierownicą samochodu sportowego. Koniecznie purystycznego. Samochodu, który sprawi, że się wyłączysz i zapomnisz o wszystkim – poza tym, co najważniejsze. Do tego potrzebujesz jedynie Porsche – i samego siebie. Witamy w życiu!

Nowe Porsche 718 Boxster T i Porsche 718 Cayman T to rasowe samochody sportowe. Samochody z jasno określoną misją: jeździć dla samej przyjemności z jazdy. Właśnie o tym mówi litera T w ich oznaczeniu, skrót od słowa „Touring”. To samo zapowiada ich serce: potężny silnik o mocy 220 kW (300 KM) – czterocylindrowy bokser z turbodoładowaniem, umieszczony zaledwie parę centymetrów za plecami kierowcy. Jednostka o takiej konstrukcji sprawia, że środek ciężkości pojazdu jest położony wyjątkowo nisko. Sportowe zawieszenie (obniżone o 20 mm) dba o pewny kontakt kół z nawierzchnią drogi. Nisko, stabilnie, z pełną mocą – po prostu czujesz, że żyjesz. A dźwięk sportowego układu wydechowego domaga się wolności za każdym razem, gdy droga przed Tobą pustoszeje.

Nowe Porsche 718 Boxster T i Porsche 718 Cayman T są Twoimi osobistymi tu i teraz. Okazją, a zarazem zaproszeniem – by zostawić za sobą rutynę codzienności. Są esencją dynamiki. Zdrowego puryzmu. Autentyczności. System PCM (Porsche Communication Management)? Po co? Nadmiar informacji tylko zakłócałby przyjemność płynącą z prowadzenia pojazdu. Dwusprzęgłowa skrzynia biegów PDK (Porsche Doppelkupplung)? Nie jest wykluczona, ale niezbędna też nie. Ważne są sportowe fotele Plus, taśmowe uchwyty do zamykania drzwi i sportowa kierownica GT z przełącznikami trybów jazdy. Tyle wystarczy, by zachęcić Cię do wyrwania się z klatki codzienności.

Design nadwozia
Design nadwozia

Każdy przemyślany design opowiada jakąś historię. Styl Porsche 718 Boxster T i Porsche 718 Cayman T – nawet dwie. Jedną o swoim pochodzeniu. O tym, jak ich dynamika kształtowała się na trasach górskich wyścigów, o zwycięstwach i tysiącach pokonanych zakrętów. Druga stanowi zapowiedź nowego początku. Wyruszenia w następne podróże, nieznanymi jeszcze trasami, po nieodkryte możliwości. Mówi o spontanicznym zrywie do wyruszenia w drogę i podążania przed siebie – jak najdalej i bez zbędnych postojów.

Profil Porsche 718 Boxster T i Porsche 718 Cayman T jest smukły, dominujący i wyraźnie wskazuje na układ z silnikiem umieszczonym centralnie. Wysmakowane akcenty: mocno podkreślone nadkola oraz ciemnoszare akcenty na 20-calowych felgach Carrera S i lusterkach zewnętrznych. Boki ozdabia śmiały, ekspresyjny pas z napisem „718 Boxster T” lub „718 Cayman T”.

Z przodu oba modele natychmiast zdradzają silne formy, typowe dla Porsche 718. Duże wloty powietrza dbają o skuteczność chłodzenia, a wysoko poprowadzona płaszczyzna błotników podkreśla wzornictwo reflektorów biksenonowych z diodowymi światłami dziennymi.

Dopełnieniem szerokiego tylnego pasa jest logo modelu w kolorze Agate Grey – „718 Boxster T” lub „718 Cayman T”. Ale uwagę zwraca coś jeszcze: podwójne, umieszczone pośrodku końcówki sportowego układu wydechowego w kolorze czarnym.

Niskie, szerokie, smukłe. Pewne siebie. Takie określenia nasuwają się, gdy patrzysz na jego sylwetkę. Jest dokładnie tym, czego oczekujesz od prawdziwego samochodu sportowego. Nowe Porsche 718 Boxster T i Porsche 718 Cayman T. W swojej determinacji tylko czeka, by pokazać Ci, czym jest prawdziwe życie. Wystarczy przekręcić kluczyk.

Design wnętrza
Design wnętrza

Feng shui? Hygge? Dlaczego nie – jeśli to komuś odpowiada. Ale czasami mniej znaczy więcej – więcej przestrzeni na oddech. I właśnie dlatego projekt nowych modeli Porsche 718 Boxster T i 718 Cayman T koncentruje się na trzech czynnikach: prowadzeniu, prowadzeniu i jeszcze raz prowadzeniu. Co to oznacza dla wnętrza? Doskonałą ergonomię, bliskość kierownicy i lewarka zmiany biegów oraz bezpośredni dostęp do wszystkich ważnych funkcji.

Chwyć zatem w dłonie sportową kierownicę GT! W zasięgu swoich palców masz przełącznik, którym uruchamiasz ulubiony tryb jazdy. Do wyboru: Normal, SPORT, SPORT PLUS lub Individual. Podkreśleniem sportowego charakteru kabiny jest skrócony lewarek zmiany biegów z graficznym schematem przełożeń w kolorze czerwonym.

Wnętrze: czarne, rasowe. Na kierownicy i gałce zmiany biegów: gładko wyprawiona skóra – dla komfortu użytkowania i przyjemności dotyku. Na drzwiach: minimalistyczne taśmowe pętle pełniące funkcję uchwytów do ich zamykania. Dopełnieniem harmonii tego projektu są listwy ozdobne na tablicy rozdzielczej i konsoli środowej lakierowane na kolor czarny (wysoki połysk).

Pozycja za kierownicą: swobodna, ale na pewno nie „luźna” – za sprawą sportowych foteli Plus (z dwuzakresową regulacją) z wydatniejszymi boczkami i środkowymi partiami obszytymi trwałą tkaniną Sport-Tex lub – w opcji – adaptacyjnych foteli sportowych Plus z 18-zakresową regulacją. Czy można oczekiwać jeszcze bardziej sportowego charakteru? Oczywiście! Na życzenie dostępne są również sportowe fotele kubełkowe lub ultralekkie sportowe fotele kubełkowe z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP). We wszystkich wariantach siedzeń na zagłówkach widnieje logo „718”.

Korzystając z opcjonalnych pakietów wykończenia wnętrza, możesz dobrać wybrać barwne akcenty w kontrastowych kolorach: GT Silver, Guards Red, Racing Yellow lub Lizard Green. Znajdą się one na pasach bezpieczeństwa, ozdobnych przeszyciach oraz uchwytach do zamykania drzwi; w tych samych kolorach utrzymano logo „718” na zagłówkach foteli, a także nić i logo Porsche na dywanikach. I jeszcze jedna wizualna atrakcja: ozdobne szwy na wykonanych z tkaniny Sport-Tex środkowych partiach foteli w pasiasty wzór również mają kontrastowy kolor.

Na życzenie możesz nawet zamówić elementy z Alcantary® – materiału sprawdzonego w sportach motorowych.

Silnik
Silnik

Serce każdego Porsche: silnik. W nowych modelach Porsche 718 Boxster T i Porsche 718 Cayman T – czterocylindrowy, turbodoładowany bokser o pojemności 2,0 l, umieszczony parę centymetrów za Tobą. Nisko nad ziemią, z korzyścią dla położenia środka ciężkości. Wyposażono go w bezpośredni wtrysk paliwa (DFI), rozrząd VarioCam Plus i układ smarowania z suchą miską olejową. Redukcję emisji cząstek stałych zapewnia modelom 718 T filtr cząstek, dzięki czemu spełniają one normę emisji spalin Euro 6d-TEMP. Niezbędny proces regeneracji filtra odbywa się automatycznie i niezauważalnie. Modele Porsche 718 T przyspieszają od 0 do 100 km/h w 5,1 s, a ze skrzynią biegów PDK i włączonym systemem Launch Control – w ciągu 4,7 s. Moc silnika wynosi 220 kW (300 KM), a maksymalny moment obrotowy, który dzięki doładowaniu turbosprężarką osiąga poziom 380 Nm, jest dostępny już od 1950 obr./min i rozciąga się aż do 4500 obr./min. Silnik ma zdecydowanie sportową charakterystykę i z łatwością osiąga najwyższe obroty. Wysoki stopień sprężania i znaczne prędkości obrotowe łączy z optymalnym oddawaniem mocy. Przy maksymalnych 6500 obr./min pozwala osiągnąć prędkość maksymalną wynoszącą 275 km/h. Wystarczy, by szybko przewietrzyć myśli.

Podwozie
Podwozie

Niektórych rzeczy nie zastąpi żadna aplikacja. Na przykład przejechania górskiej „agrafki” z zachowaniem idealnego toru jazdy. Dokładnie tam, u wierzchołka zakrętu, możesz najmocniej poczuć przewagę samochodu sportowego z silnikiem umieszczonym centralnie. Niska, perfekcyjnie rozłożona masa, nisko położony środek ciężkości, szeroki rozstaw kół, długi rozstaw osi – no i oczywiście zwinne, precyzyjne w swojej pracy podwozie.

Sportowe zawieszenie PASM
W nowych modelach Porsche 718 Boxster T i 718 Cayman T za zachowanie kompletnej łączności z drogą odpowiada sportowe zawieszenie PASM. Ich nadwozie jest zawieszone o 20 mm niżej niż w bazowych modelach Porsche 718. PASM, czyli Porsche Active Suspension Management – system elektronicznego sterowania pracą amortyzatorów, w sposób ciągły dopasowuje siły tłumienia przy poszczególnych kołach do bieżących warunków nawierzchni i stylu jazdy. PASM oferuje dwa ustawienia, wybierane przyciskiem umieszczonym na konsoli środkowej. W trybie Normal tłumienie wstrząsów odbywa się dynamicznie, a zarazem komfortowo, natomiast w trybie Sport zostaje znacznie utwardzone. Efekty są wyraźnie odczuwalne: w postaci zwiększonej stabilności prowadzenia, wyższego komfortu i jeszcze wyższych osiągów.

System PTV (Porsche Torque Vectoring)
Standardowo montowany system PTV (Porsche Torque Vectoring) zwiększa dynamikę i stabilność jazdy. Współpracuje on z systemem zmiennego rozdziału momentu obrotowego pomiędzy koła tylnej osi oraz mechanicznie regulowaną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. W chwili gdy dynamicznie wjeżdżasz w zakręt, system samoczynnie, delikatnie przyhamowuje tylne koło po wewnętrznej stronie łuku. W rezultacie większa część siły napędowej trafia na zewnętrzne tylne koło, co wywołuje dodatkowy impuls skręcający (ruch znoszenia) względem pionowej osi pojazdu. Efekt: bezpośrednia, sportowa charakterystyka prowadzenia już od chwili wejścia w zakręt.

Współpracująca z PTV regulowana mechanicznie blokada tylnego mechanizmu różnicowego cechuje się asymetrią blokowania. Pomaga to w uzyskaniu lepszej trakcji na przykład podczas przyspieszania na wyjściu z zakrętu oraz w trakcie jazdy po nawierzchniach o zróżnicowanej przyczepności. Efekt: wysoka stabilność boczna i niespotykana przyczepność. A do tego imponująca zwinność przy każdej prędkości – w połączeniu z precyzyjnymi reakcjami na ruchy kierownicy i wyważoną charakterystyką przenoszenia obciążeń. Podsumowując – kolosalna przyjemność przy pokonywaniu zakrętów.

Przełącznik trybów jazdy.
Przełącznik trybów jazdy.

Przełącz się. Z czterech ciasnych ścian na proste biegnące aż po horyzont. I oczywiście na kręte drogi. Dzięki przełącznikowi trybów jazdy umieszczonemu na sportowej kierownicy GT możesz wybrać jedno z czterech ustawień: Normal, SPORT, SPORT PLUS lub Individual i jeszcze dokładniej dopasować samochód do stylu, w jakim chcesz go poprowadzić.

W trybie SPORT system elektronicznego sterowania pracą silnika sprawia, że jednostka reaguje „ostrzej”. Dynamika silnika staje się bardziej spontaniczna, a sportowy układ wydechowy zyskuje donośniejszy ton.

W trybie SPORT PLUS Porsche 718 Boxster T i Porsche 718 Cayman T prezentują pełnię swoich możliwości. Silnik, podwozie, sportowy układ wydechowy – wszystko zostaje nastawione na uwolnienie 100 proc. osiągów. Efekt: jeszcze bardziej sportowy charakter pracy zawieszenia i najwyższa dynamika jazdy.

Tryb Individual dopasowuje się do Twojego stylu prowadzenia samochodu – możesz w nim wybrać i zapisać różne ustawienia pojazdu tak, by odpowiadały Twoim preferencjom.

Porsche Connect
Porsche Connect

Dość powszedniości. Zanurz się w prawdziwym życiu. Bez e-maili, wykresów, raportów. Dla każdego, kto postanawia świadomie podjąć taką decyzję, na życzenie nowe modele Porsche 718 T mogą zostać wyposażone w połączenie z cyfrowym światem i we wszystkie idące za tym możliwości. Bo czasami wystarczy wyłączyć się choć na chwilę – w najdosłowniejszym znaczeniu.

System PCM (Porsche Communication Management) stanowi Twoje centrum dowodzenia funkcjami sprzętu audio, nawigacji i łączności, jak również niezliczonymi usługami Car Connect obsługiwanymi przez smartfon, takimi jak np. określanie pozycji pojazdu. System ten stanowi bezpłatną opcję.

Nawigacja wraz z Porsche Connect
Za sprawą informacji na temat ruchu pobieranych w czasie rzeczywistym opcjonalny moduł nawigacji pozwala Ci szybciej dotrzeć do celu podróży – a do tego umożliwia korzystanie z wielu usług Porsche Connect.

Aby odkryć różne aplikacje i usługi Porsche Connect, wejdź na stronę www.porsche.com/connect.

Systemy audio
Systemy audio

Czasami wolałbyś, by tłem dźwiękowym Twojej podróży było coś innego niż szorstkie brzmienie sportowego układu wydechowego. Rozwiązaniem jest Sound Package Plus – system audio z 6 głośnikami, zapewniający parametry akustyczne doskonale dopasowane do kabiny pojazdu.

Opcjonalne nagłośnienie BOSE® Surround Sound zostało zaprojektowane specjalnie dla modeli Porsche 718. Oferuje łączną moc 505 watów i składa się z 10 w pełni aktywnych głośników i kanałów wzmacniacza, włącznie z opatentowanym, 100-watowym subwooferem zintegrowanym z nadwoziem samochodu.

System nagłośnienia Burmester® High-End Surround Sound, również dostępny na życzenie, oferuje moc i jakość brzmienia na najwyższym poziomie. Jego charakterystyka w liczbach to: 12 kanałów wzmacniacza o łącznej mocy 821 watów, 12 głośników, w tym aktywny subwoofer z 300-watowym wzmacniaczem klasy D, łączna powierzchnia membran głośnikowych wynosząca ponad 1340 cm² i pasmo przenoszenia częstotliwości od 35 Hz do 20 kHz.

Zużycie paliwa / emisja

8,6 - 8,9
l/100 km
194,0 - 201,0
g/km