Nowy
911 Dakar
353 kW/480 KM
Moc (kW)/Moc (KM)
3,4 s
Przyspieszenie 0 - 100 km/h
240 km/h
Prędkość maksymalna
WLTP*
11,3
l/100 km
256
g/km
Powrót do początku
911 Dakar
Przygoda na pustyni.
Rajd Dakar nigdy nie należał do zabaw w piaskownicy. Od samego początku była to jedna z najbardziej fascynujących przygód tego świata – a zarazem wymagająca próba wytrzymałości. Z najtwardszymi kierowcami, najtwardszymi samochodami i legendarnym zwycięzcą w sezonie 1984 – Porsche 911 Carrera 3.2 4x4 Paryż-Dakar (953).

Nowe Porsche 911 Dakar to jego godny następca. A dzięki pakietowi Rallye Design ożywia historię swojego przodka i oddaje mu wyjątkowy hołd.

„911 to jedyny samochód, którym można pojechać z afrykańskiego Safari na Le Mans, udać się do teatru, a później pojeździć ulicami Nowego Jorku”

Ferry Porsche

Porsche - On to the next stage.
Czas na następny etap.
Osiągi, solidna technika i wytrzymałość – to liczy się w rajdach. Dopiero gdy tym dysponujesz, masz szansę dotrzeć do mety na pierwszym miejscu. Nowe 911 Dakar to samochód sportowy, który nadaje się zarówno do terenowych przepraw, jak i sprintów na asfalcie. A do tego świetnie prezentuje się w mieście.

Rough Roads – wyboiste drogi.

911 Dakar z pakietem Rallye Design.

911 Dakar w kolorze Shade Green.

Porsche - Strong performance.
Siła osiągów.
911 Dakar (WLTP)*
11,3
l/100 km
256
g/km
Czy to na asfalcie, na szutrze czy na piasku: sztywniejsze mocowania jednostki napędowej z 911 GT3 zwiększają dynamikę jazdy 911 Dakar, zwłaszcza podczas jazdy w terenie. W połączeniu ze skrętną tylną osią i aktywną stabilizacją przechyłów PDCC zapewnia to optymalnie dostrojony pakiet podwozia, który pozwala bezpiecznie i komfortowo pokonywać nawet najtrudniejsze rajdowe odcinki. 911 Dakar osiąga moc 353 kW (480 KM), kierowaną do wszystkich czterech kół za pośrednictwem 8-biegowej przekładni Porsche Doppelkupplung (PDK).
Dodatkowe 80 mm prześwitu.
911 Dakar (WLTP)*
11,3
l/100 km
256
g/km
Zachowaj dystans. Nie tylko z przodu i z tyłu, ale także pod spodem. Dakar to jedyne 911, którego zawieszenie jest o 50 mm wyższe niż w standardowych odmianach. A jeśli na nierównych drogach pod osłoną ze stali nierdzewnej wciąż brakuje miejsca, specjalnie opracowany układ podnoszenia 911 Dakar pozwala zwiększyć prześwit z przodu i z tyłu o dodatkowe 30 mm – zarówno podczas postoju, jak i w trakcie jazdy, z prędkością do 150 km/h.
Rallye Launch Control.
Pakiet Sport Chrono dla 911 Dakar obejmuje jeszcze dwa specyficzne tryby jazdy: Rallye, przeznaczony na szutrowe drogi, błotniste dukty i mokrą trawę, oraz Off-Road, służący do pokonywania wydm oraz kamienistej nawierzchni. Aby start w kolejnym rajdowym etapie na luźnym podłożu był jak najlepszy, do dyspozycji jest także system wyścigowego ruszania Rallye Launch Control.
Porsche - Rallye Sport Package.
Pakiet Rallye Sport.
Pakiet Rallye Sport zapewnia dodatkową ochronę podczas jazdy w terenie i na torze wyścigowym. Obejmuje sześciopunktowe uprzęże (wyścigowe pasy bezpieczeństwa) oraz klatkę bezpieczeństwa ze stali proszkowo lakierowanej na czarno, przykręconą do nadwozia za przednimi siedzeniami. Ponadto pakiet zawiera łatwo dostępną, zamontowaną po stronie pasażera gaśnicę.

Lista kontrolna.



Specyficzny przedni pas z dodatkową ochroną.

Przednia osłona ze stali nierdzewnej ze wzmocnionym uchem holowniczym z kutego aluminium.

Terenowe ogumienie i solidne osłony progów.

19-/20-calowe kute obręcze kół Dakar, wykonane z lekkich stopów, z nowo opracowanymi terenowymi oponami, osłony progów z nakładkami ze stali nierdzewnej oraz efektowne poszerzenia nadkoli.

Specyficzny tylny pas ze spojlerem.

Tył z osłoną ze stali nierdzewnej, uchem holowniczym i nieruchomym tylnym spojlerem.

Porsche - Fighting for every gram.Porsche - Fighting for every gram.

Walka o każdy gram.

Przednia pokrywa z CFRP.

Na piaszczystym terenie liczy się każdy gram. Dlatego przednia pokrywa 911 Dakar, podobnie jak w 911 GT3, została wykonana z wyjątkowo lekkiego tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) i zaopatrzona w zintegrowane otwory wentylacyjne.

Tylny spojler z CFRP.

Nieruchomy tylny spojler z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP), opracowany z myślą o optymalnej aerodynamice, zapewnia niezbędny balans docisku na szybkich odcinkach.

Porsche - Rallye Design Package.
Pakiet Rallye Design.
Ukłon w stronę historycznego przodka: dwukolorowe lakierowanie, w kolorach białym i Gentian Blue Metallic, a do tego ozdobne złoto-czerwone pasy oraz 19-/20-calowe białe obręcze z terenowymi oponami stanowią hołd dla legendarnego Porsche 953 z 1984 roku. Numer startowy można wybrać indywidualnie.

Akcesoria.

Kosz dachowy z dodatkowymi reflektorami.

Gotowy do udźwigu nawet 40 kg: akcesoria Tequipment dostępne dla 911 Dakar, takie jak kanistry, maty trakcyjne i torby, można bezpiecznie zamocować w wytrzymałym aluminiowym koszu dachowym, proszkowo lakierowanym na matową czerń. A jeśli przygoda trwa do późnej nocy, bezdroża oświetlą zintegrowane reflektory LED.

Kanister.

Niezastąpione na każdym etapie: lakierowany 10-litrowy kanister na paliwo oraz 12-litrowy plastikowy kanister na wodę pitną z napisem „PORSCHE”. Oba są mocowane do kosza dachowego za pomocą specjalnych, łatwych do odpięcia uchwytów, co przyspiesza tankowanie samochodu z dala od cywilizacji.

Maty trakcyjne.

Niezbędne na miękkim podłożu, takim jak piasek i błoto: solidne plastikowe podkładki w kolorze szarym, z napisem „PORSCHE”, pomagają w wyciąganiu samochodu, który ugrzązł. Można je przewozić w koszu dachowym.

Składana łopata.

Jeśli głęboko nurkujesz w bezkresnym morzu pustyni, musisz mieć ze sobą odpowiedni sprzęt. Składana łopata z siekierą i piłą to prawdziwie wielofunkcyjne narzędzie, które – mocowane do kosza dachowego – powinno być zawsze w zasięgu ręki podczas terenowej wyprawy.

Torba sportowa 2.0.

Niezwykle wytrzymała i wodoodporna: ta torba podróżna jest wykonana z szarego brezentu z charakterystycznym napisem „PORSCHE” w kolorze czarnym. Funkcjonalne detale, takie jak zwijane zamknięcie i praktyczne paski do mocowania do kosza dachowego, sprawiają, że torba idealnie uzupełnia zestaw na każdą podróż.

Zestawy naklejek.

Dla 911 Dakar dostępne są trzy dodatkowe wzory naklejek, które nawiązują do historycznych samochodów Porsche biorących udział w Rajdzie Safari w latach 1971, 1974 i 1978. Można je zamówić fabrycznie lub doposażyć gotowy samochód, korzystając z oferty Tequipment.

Namiot dachowy.

Składany namiot dachowy dla dwóch osób montuje się na systemie transportu dachowego. Można go rozłożyć w zaledwie kilku prostych krokach – oto najlepsze warunki do zdobycia najwyższego miejsca na podium. A podczas podróży namiot, materac i drabina spoczywają w twardym etui.

Porsche - All adventure accessories in detail.

Szczegółowe informacje na temat wszystkich akcesoriów.

Na miejsca, gotowi... start!



Kokpit.

911 Dakar wita swojego kierowcę sportową kierownicą GT pokrytą antypoślizgowym materiałem Race-Tex. Wyróżniają ją też: oznaczenie na godzinie 12 w kolorze Shade Green, łopatki zmiany biegów przekładni PDK oraz przełącznik wyboru trybu jazdy. Uwagę w kabinie zwracają również elementy ozdobne ze szczotkowanego aluminium w kolorze czarnym, wstawka w kolorze Shade Green oraz plakietka limitowanej edycji po stronie pasażera.

Kokpit 911 Dakar z pakietem Rallye Design.

Dodatkowe elementy wykończone materiałem Race-Tex, takie jak listwy ozdobne z wykończeniem Ceramica, sprawiają, że pakiet Rallye Design oferuje jeszcze większy ładunek dynamiki. Wzrok przyciągają także charakterystyczne niebieskie akcenty: kontrastujące przeszycia, oznaczenie na godzinie 12 sportowej kierownicy GT oraz pasy bezpieczeństwa.

Porsche - Seats.Porsche - Seats.

Fotele.

W pełni kubełkowe fotele.

Stworzone z myślą o driftach po wydmach: w pełni kubełkowe fotele wykonane z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym (CFRP) zapewniają szczególnie dobre podparcie, a jednocześnie wyróżniają się niską masą. Ich boczne elementy pokrywa czarna skóra, a środkowe panele wykończono perforowanym materiałem Race-Tex z podkładem w kolorze Shade Green. Również ozdobne przeszycia i haftowane logo „911” mają kolor Shade Green.

Sportowe fotele adaptacyjne Plus.

Te regulowane w 18 kierunkach fotele oferują poszukiwaczom przygód szczególnie wysoki poziom komfortu. Wykończono je materiałem Race-Tex łączonym ze skórzanymi boczkami. Dodatkowe efektowne akcenty stanowią kontrastujące przeszycia i haftowane logo „911” w kolorze Shade Green.

Wnętrze – cechy szczególne.

Pożądane ograniczenie.

Nocą na pustyni na niebie widać nieskończoną liczbę gwiazd. Tymczasem 911 Dakar jest limitowane do 2500 sztuk. Aluminiowa plakietka z numerem limitowanego egzemplarza potwierdza, że każdy samochód jest wyjątkowy.

Porsche Exclusive Manufaktur.

Fascynacja Dakarem połączona z niezwykłym kunsztem. Design nowego 911 Dakar został specjalnie dopasowany do sportowego wyglądu zwycięskiego 953 z 1984 roku przez Porsche Exclusive Manufaktur i sygnowany wytłoczonym napisem na pokrywie schowka.

Rozszerzony pakiet Rallye Design.

To nie fatamorgana: rozszerzony pakiet zawiera dodatkowe detale z materiału Race-Tex z dekoracyjnymi niebieskimi przeszyciami, takie jak wewnętrzne osłony progów drzwi, pokrywa skrzynki bezpieczników, etui na dokumenty oraz wykończenie centralnych otworów wentylacyjnych z obszytymi skórą poprzeczkami. Kolejnym przyciągającym wzrok elementem jest obudowa lusterka wewnętrznego pokryta czarnym materiałem Race-Tex z ozdobnymi przeszyciami w tym samym kolorze.

Czarne aluminium.

Ekskluzywne i sportowe: pedały oraz podnóżek z kutego aluminium, z częściowo anodowanym czarnym wykończeniem z nanopowłoką. Frezowana dźwignia zmiany biegów PDK łączy matowoczarne i srebrne aluminium ze wstawkami z czarnej skóry.

Widok na okolicę.

Jadąc w terenie, zawsze musisz mieć oko na otoczenie, a tym bardziej na ziemię. Żwir? Gałęzie? Błoto? Przy niskich prędkościach terenowa kamera ilustruje sytuację dookoła samochodu na ekranie systemu Porsche Communication Management (PCM). Dzięki temu 911 Dakar w razie potrzeby zawsze można zaparkować nieco dalej.

Demontaż tylnych siedzeń.

Rajdu nie pokonuje się w cztery osoby, ale w dwie. Z tego powodu z 911 Dakar celowo usunięto tylne siedzenia – aby na drodze do zwycięstwa w kolejnym rajdowym etapie dodatkowo zaoszczędzić na masie.

Skonfiguruj 911 Dakar.

Wybrany
911 Dakar
Nowość
Porsche 911 Dakar
WLTP*
11,3
l/100 km
256
g/km
353 kW/480 KM
Moc (kW)/Moc (KM)
3,4 s
Przyspieszenie 0 - 100 km/h
240 km/h
Prędkość maksymalna
911 Dakar
353 kW/480 KM
Moc (kW)/Moc (KM)
3,4 s
Przyspieszenie 0 - 100 km/h
240 km/h
Prędkość maksymalna
WLTP*
11,3
l/100 km
256
g/km
Wysokość
1338 mm
Szerokość
1864 mm
Długość
4530 mm
Rozstaw osi
2450 mm
Dane techniczne

Liczba cylindrów6
Rodzaj benzyny98
Średnica cylindrów91,0 mm
Skok tłoka76,4 mm
Pojemność skokowa2981 cm³
Moc (kW)353 kW
Moc (KM)480 KM
Zakres prędkości obr. dla maksymalnej mocy6500 1/min
Maksymalny moment obrotowy7500 1/min
Maksymalny moment obrotowy570 Nm
Prędkość obrotowa silnika, przy maksymalnym momencie obrotowym2300 - 5000 1/min
Maks. moc z 1 litra pojemności (kW/l)118,00 kW/l
Maks. moc z 1 litra pojemności (KM/l)161,00 KM/l

Prędkość maksymalna240 km/h
Przyspieszenie 0 - 100 km/h3,4 s
Przyspieszenie 0 - 160 km/h7,8 s
Przyspieszenie 0 - 200 km/h12,0 s
Elastyczność (80-120 km/h) na 5. biegu2,2 s

Kąt natarcia, przód/tył (zawieszenie stalowe)14,2 - 16,4 °
Kąt rampowy (zawieszenie stalowe)16,2 °
Maksymalny prześwit (zawieszenie stalowe)161 mm

Długość4530 mm
Szerokość1864 mm
Szerokość (z lusterkami)2033 mm
Wysokość1338 mm
Rozstaw osi2450 mm
Średnica zawracania10,7 m
Masa własna (DIN)1605 kg
Masa własna (EU)1680 kg
Dopuszczalna masa całkowita1960 kg
Maksymalna ładowność355 kg
Maximum permissible roof load with Porsche roof transport system75 kg

Pojemność bagażnika z przodu132 l
Zbiornik paliwa67 l

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym11,3 - 11,3 l/100 km
Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP)256 - 256 g/km

Fuel Zużycie paliwa w cyklu mieszanym10,5 l/100 km
Emisja CO2 w cyklu mieszanym239 g/km
Emisja NOx 11,8 mg/km
Światowa innowacja – obudowa z węglika tytanu.
Pierwszy na świecie chronograf z kopertą z węglika tytanu: ściśle limitowana edycja Chronograph 911 Dakar odwołuje się do legendarnego designu i zachwyca optymalną czytelnością nawet w warunkach bezpośredniego nasłonecznienia. Wyłącznie dla właścicieli Porsche 911 Dakar.
Porsche - Personalisation & finishing.

Personalizacja i wykończenie.

W Porsche Exclusive Manufaktur oferujemy zróżnicowane opcje personalizacji nadwozia i wnętrza – by Twój samochód miał jeszcze bardziej osobisty charakter.

Porsche - Contact.

Kontakt.

Skontaktuj się z Porsche Centrum, poproś o materiały informacyjne lub zarejestruj się, aby otrzymywać ekskluzywne wiadomości ze świata Porsche.

Zużycie paliwa/emisje.

911 Dakar (WLTP)*
11,3
l/100 km
256
g/km