680 KM/500 kW | Moc łączna (KM)/Moc łączna (kW) |
295 km/h | Prędkość maksymalna |
1 983 mm | Szerokość |
4 926 mm | Długość |
Łączy nas zamiłowanie do sportowych samochodów. Entuzjazm, który zaczyna się jeszcze przed uruchomieniem silnika – w chwili, gdy po raz pierwszy spojrzymy na proporcje nadwozia. A te mówią wprost: DNA Porsche.
Aby uzyskać właściwy efekt, sięgnęliśmy po cechy typowe dla Porsche: mocno podkreślone przednie błotniki, długą, opadającą maskę z muskularnymi przetłoczeniami oraz charakterystyczny trzyczęściowy wlot powietrza, który ma teraz jeszcze większy i bardziej dominujący kształt. Całkiem nowy przedni zderzak wyróżnia się zdecydowaną stylizacją, która nawet na postoju nawiązuje do skoncentrowanych osiągów. LED-owe reflektory główne na życzenie dysponują nową matrycową wiązką LED.
W profilu dominują zaostrzone linie dachu, opadające płasko ku tyłowi aż do spojlera dachowego. Plus stylizowane na nowo drzwi i równie nowe, nawet 22-calowe obręcze, po raz pierwszy w Cayenne z mieszanym ogumieniem – na tylnej osi maksymalnie o szerokości 315 mm. Oto szczegóły, które podkreślają sportowy charakter całości.
Również tył został całkowicie przeprojektowany – z akcentem na efektowny pas świetlny, który rozciąga się przez cały tylny pas i w elegancki sposób podkreśla prezencję nowego Cayenne. Lampy korzystają z najnowocześniejszej, precyzyjnej techniki LED, a swoją formą nawiązują do układu reflektorów z przodu. Ich pojedyncze elementy świetlne mają trójwymiarową formę – to kolejny atrakcyjny detal.
SUV-ów jest wiele. Ale tylko w jednym można oddychać atmosferą sportów motorowych od samego wejścia. Wysoka jakość, sportowa aura, dopracowana ergonomia. Na przykład z uwagi na płaską, szeroką deskę rozdzielczą i wznoszącą się konsolę środkową, która pozwala błyskawicznie sięgać od wielofunkcyjnej sportowej kierownicy do dźwigni zmiany przełożeń.
W skrócie: tak wygląda DNA Porsche. Bo nasze korzenie sięgają wprost do świata wyścigów. Właśnie tam nauczyliśmy się, jak ważna jest bliskość człowieka i maszyny. Maksymalna bliskość. Dlatego wnętrze Porsche jest zbudowane praktycznie wokół kierowcy. I całkowicie, w pełni na nim skoncentrowane.
Dotyczy to również foteli: sportowy charakter jest tu kluczowy. Także w odniesieniu do nowych tylnych siedzeń – każde z miejsc budzi emocje związane ze sportami motorowymi. Bez uszczerbku na wygodzie.
Wszystkie odmiany imponują typowymi dla Cayenne zaletami: przestronnością, dużą elastycznością konfiguracji wnętrza oraz doborem materiałów. Zgodnie z Twoim życzeniem, do wyboru masz bowiem wiele opcji personalizacji. Innymi słowy, to wnętrze, w którym szkoda ograniczać do samych podróży.
Silniki najnowszej generacji Cayenne zostały zaprojektowane całkowicie od zera – oferują teraz jeszcze wyższą moc i większy moment obrotowy. W połączeniu z dalszą poprawą efektywności.
8-stopniowa przekładnia Tiptronic S w modelach Cayenne także została skonstruowana zupełnie od nowa. Dzięki szerokiej rozpiętości przełożeń zużycie paliwa jest niższe, podczas gdy poziom komfortu wzrósł, a sportowe osiągi są jeszcze lepsze.
Porsche Surface Coated Brake (PSCB).
Nowy wzorzec pod względem wydajności i wzornictwa. Innowacyjność tego układu hamulcowego polega na unikalnym połączeniu żeliwnych tarcz hamulcowych z powłoką ceramiczną (węglik wolframu). Zalety: jeszcze lepsza reakcja i szczególnie wysoka stabilność przy wielokrotnym hamowaniu.
Czasami do celu można dotrzeć na kilka sposobów. To zasługa nowych rozwiązań, takich jak adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trójkomorowej albo skrętna tylna oś. Nowością jest także zintegrowane sterowanie podwoziem – Porsche 4D Chassis Control. Ten centralny system analizuje sytuację podczas jazdy we wszystkich trzech wymiarach (przechyły boczne, kołysanie wzdłużne i odchylenie od obranego toru jazdy). Na tej podstawie oblicza najlepsze warunki i w czasie rzeczywistym synchronizuje działanie wszystkich układów podwozia. Tak powstaje „czwarty wymiar”. W imię zoptymalizowanej dynamiki oraz właściwego połączenia sportowego charakteru i komfortu.
Standardowy napęd na obie osie zapewnia przyczepność na drodze, a w razie potrzeby – także na torze wyścigowym. Cayenne jest również przystosowane do wielu innych wyzwań, np. pokonania przeszkody wodnej o głębokości do 500 mm1). I nie zatrzymuje się nawet w trudnym terenie, ponieważ jego adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w razie potrzeby pozwala zwiększyć maksymalny prześwit.
Nowość we wszystkich modelach Cayenne: koncepcja obsługi Porsche Advanced Cockpit. W konsoli środkowej, z wykończeniem przypominającym szkło, zlokalizowano panele dotykowe Direct Touch Control zapewniające bezpośredni dostęp do kluczowych funkcji, a także kompaktową dźwignię zmiany przełożeń. Powyżej znajduje się 12-calowy ekran dotykowy Full HD systemu Porsche Communication Management (PCM) – intuicyjnego w obsłudze i z modułem nawigacji online. Za wielofunkcyjną sportową kierownicą kryje się nowy zestaw wskaźników. Z typowym dla Porsche, analogowym obrotomierzem po lewej i prawej stronie sąsiadują dwa wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości, pokazujące wirtualne instrumenty, mapę i inne informacje – zgodnie z wymaganiami kierowcy.
Cayenne oferuje wiele systemów asystujących, przydatnych w różnych sytuacjach na drodze – tak, aby dotrzeć do miejsca docelowego bezpieczniej, wygodniej i efektywniej. Systemy te nie tylko odciążają i kompleksowo wspierają kierowcę, ale potrafią też w odpowiednim czasie rozpoznawać ryzyko i przed nim ostrzegać. Oznacza to, że możesz skoncentrować się dokładnie na tym, co czyni fascynację Porsche tak wyjątkową: na niczym niezakłóconych wrażeniach z jazdy.
Kolorowy wyświetlacz przezierny (head-up) prezentuje wszystkie informacje związane z podróżą bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Efekt: uwaga kierowcy jest mniej rozproszona, co oznacza, że całą swoją uwagę może on skupić na drodze i jeździe. Wyświetlacz head-up pokazuje dane takie jak aktualna prędkość, zalecenia nawigacji, rozpoznane znaki drogowe, połączenia telefoniczne, informacje off-roadowe lub ostrzeżenia systemu wspomagających.
Adaptacyjny tempomat (ACC).
System ten całkowicie niezależnie kontroluje prędkość Cayenne w zależności od odległości od poprzedzającego pojazdu.
Asystent jazdy nocnej dostarcza kierowcy informacji o obiektach znajdujących się nawet poza zasięgiem reflektorów. Kamera na podczerwień wykrywa pieszych, jelenie i inne duże zwierzęta, zanim zostaną oświetlone przez samochód.
Cayenne E-Hybrid naprawdę wyznacza tempo rozwoju w dziedzinie osiągów – i przyszłości. To jedna pierwszych hybryd plug-in w swoim segmencie. Zasięg w trybie całkowicie elektrycznym od 23 do 44 km pozwala teoretycznie, w dzień roboczy, na całodzienną jazdę po mieście bez użycia silnika spalinowego – z prędkością do 135 km/h.
Nowa koncepcja mobilności jest innowacyjna tylko wtedy, gdy nie kończy się na samym pojeździe. Dlatego koncepcja Porsche E-Performance obejmuje także infrastrukturę: optymalnie zintegrowany port do ładowania pojazdu, praktyczne wyposażenie do ładowania oraz inteligentne możliwości ładowania, do użytku w domu i po drodze.
Ładowanie w domu
W celu ładowania Porsche w domu zalecamy montaż przemysłowego gniazda elektrycznego. Praktyczny uchwyt ścienny do uniwersalnej ładowarki Porsche (AC) należy do standardowego wyposażenia Twojego modelu E-Hybrid. A jeśli montaż na ścianie nie jest możliwy lub np. chcesz zamontować stację ładującą pod wiatą, możesz wybrać opcjonalny stojak do ładowania.
Uniwersalna ładowarka Porsche (AC) i port do ładowania pojazdu
Standardowa uniwersalna ładowarka Porsche (AC) bezpiecznie łączy Twoje Porsche z różnymi gniazdami. Po podłączeniu z portem do ładowania pojazdu samochód automatycznie rozpoznaje wtyczkę ładowarki i zostaje zablokowany, by uniemożliwić odjechanie z miejsca. Proces ładowania rozpoczyna się natychmiast. Jeśli w zestawie wskaźników ustawiono godzinę, od której akumulator powinien być ładowany, proces ładowania rozpocznie się później – co pozwala korzystać z tanich taryf poza szczytem.
Ładowanie po drodze
Użytkownicy modeli Porsche E-Hybrid mogą korzystać z publicznych stacji ładowania dostępnych w wielu miastach. Służy do tego opcjonalny przewód do ładowania (Tryb 3).
Alternatywnie samochód można ładować, korzystając z przystosowanych do tego gniazd, za pomocą uniwersalnej ładowarki Porsche (AC) – np. w czasie pracy. Co więcej, Porsche oferuje specjalne, łatwe w zamianie adaptery.
A jeśli zamierzasz ładować swój sportowy samochód za granicą, możesz zamówić odpowiedni przewód zasilający – dostępny dla wszystkich standardowych gniazd na całym świecie. I używać Porsche Connect, aby w wygodny sposób znajdować stacje ładowania w pobliżu, po drodze lub w miejscu docelowym.
Z każdego dnia warto „wycisnąć” jak najwięcej. Niezależnie od tego, czy chodzi o ważne spotkanie biznesowe, czy o weekendową wycieczkę z rodziną: ważne, by pełniej korzystać z własnych możliwości. Porsche Connect może Ci w tym pomóc – zapewnia idealną pozycję startową przed każdą podróżą i przed realizacją każdego z Twoich celów.
To zasługa nowych, pomocnych usług i aplikacji na smartfon, ułatwiających Ci życie na wiele sposobów. Na przykład nowej aplikacji Porsche Connect, która w jednej aplikacji na smartfon łączy wszystkie funkcje Connect – od zdalnego sterowania Twoim Porsche, przez nawigację do samochodu aż po nawigację z Porsche do miejsca docelowego.
Albo nawigacji Plus – naszej nowej nawigacji online, która pomoże Ci dotrzeć do celu jeszcze szybciej. Dzięki obliczaniu trasy z aktualnymi danymi map online dla każdej nawigacji. Włącznie z aktualizacją informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, w minutowych odstępach – nawet w przypadku małych bocznych uliczek.
Porsche Connect w całej swojej wszechstronności: dowiedz się więcej na temat innych usług, aplikacji i funkcji online, włącznie z informacjami na temat ich dostępności dla Twojego pojazdu i kraju zamieszkania. A przy okazji – portfolio naszych usług stale rośnie: wejdź zatem na www.porsche.com/connect, gdzie uzyskasz wszystkie najnowsze informacje.