Menu
Modele
Moc wspólnych wrażeń. Cayenne.
Pięcioro drzwi otwartych na każdą przygodę. Dynamiczny design i wydajne silniki turbo. Niespotykane cyfrowe funkcje łączności, które sprawiają, że cały świat jest w zasięgu kokpitu. Wszechstronność, wysoka jakość i wyjątkowy komfort jazdy. Właśnie dlatego Cayenne sprawia, że doświadczenie obcowania z Porsche jest jeszcze bardziej fascynujące. I jeszcze bardziej różnorodne. A jednocześnie nasz SUV pozostaje tym, czym był od zawsze: autentycznym samochodem sportowym.
Cayenne
Cayenne
Cayenne E-Hybrid
Cayenne E-Hybrid
Cayenne S
Cayenne S
Cayenne Turbo
Cayenne Turbo
Cayenne Turbo S E-Hybrid
Cayenne Turbo S E-Hybrid

Dane techniczne

3,9 - 4,7
l/100 km
89,0 - 108,0
g/km
462 KM/340 kW Moc łączna (KM)/Moc łączna (kW)
5,0 s Przyspieszenie 0-100 z pakietem Chrono Sport
253 km/h Prędkość maksymalna
1 983 mm Szerokość
4 918 mm Długość

Silnik

Położenie silnika

Z przodu

Liczba cylindrów

6

Pojemność

2 995 cm³

Moc (kW)

250 kW

Moc (KM)

340 KM

przy liczbie obrotów

1 340 - 5 300 r/min

Maks. moment obrotowy

450 Nm

przy liczbie obrotów

5 300 - 6 400 r/min

Moc silnika elektrycznego (kW)

100 kW

Moc silnika elektrycznego (KM)

136 KM

Moment obrotowy silnika elektrycznego

400 Nm

Moc łączna (kW)

340 kW

Moc łączna (KM)

462 KM

Łączny moment obrotowy

700 Nm

Moc silnika NAR

134 KM

Moc łączona NAR

455 KM

Średnica cylindra

84,5 mm

Skok tłoka

89,0 mm

Zużycie paliwa / emisje

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (dla gamy modelowej)

3,9 - 4,7 l/100 km

Emisja CO2

89,0 - 108,0 g/km

Skrzynia biegów

Układ napędowy

Porsche Traction Management (PTM): aktywny napęd na wszystkie koła z elektronicznie zmiennym, sterowanym mapą sprzęgłem wielotarczowym, automatycznym mechanizmem różnicowym hamulca (ABD) i ASR

Manualna skrzynia biegów

Nie

Automatyczna skrzynia biegów

8-biegowa skrzynia Tiptronic S

Podwozie i zawieszenie

Przednia oś

Aluminiowa wielowahaczowa oś przednia

Tylna oś

Aluminiowa wielowahaczowa oś tylna

Hamulce

Stałe aluminiowe zaciski jednoczęściowe (6-tłoczkowe z przodu i 4-tłoczkowe z tyłu), wewnętrznie wentylowane tarcze hamulcowe

Systemy wspomagające

System stabilizacji jazdy Porsche Stability Management (PSM) z ABS, ASR, ABD, MSR i układem stabilizacji przyczepy

Przednie obręcze

8,5Jx19 ET 47

Przednie opony

255/55 ZR19 XL (111Y)

Tylne obręcze

9,5Jx19 ET 54

Tylne opony

275/50 ZR19 XL (112Y)

Osiągi

Prędkość maksymalna

253 km/h

Przyspieszenie 0-160 km/h

11,5 s

Przyspieszenie 80-120 km/h

3,2 s

Przyspieszenie 0-100 z pakietem Chrono Sport

5,0 s

Nadwozie

Długość

4 918 mm

Szerokość (z lusterkami)

2 194 mm

Szerokość

1 983 mm

Wysokość

1 696 mm

Rozstaw osi

2 895 mm

Współczynnik Cd

.34 cW

Rozstaw przedniej osi

1 680 mm

Rozstaw tylnej osi

1 673 mm

Masa własna (DIN)

2 295 kg

Masa w stanie gotowym do jazdy

2 370 kg

Dopuszczalna masa całkowita

3 030 kg

Maksymalny załadunek

735 kg

Właściwości terenowe

Maksymalny prześwit (zawieszenie pneumatyczne - normalny poziom)

190 mm

Maksymalny prześwit (zawieszenie pneumatyczne - poziom off-road)

245 mm

Kąt breakover(zawieszenie pneumatyczne - poziom off-road)

21,3 °

Kąt natarcia/zejścia(zawieszenie pneumatyczne - poziom off-road)

24,4-27,5 °

Serwis i gwarancja

Okres gwarancji

2 lata bez limitu kilometrów

Interwał przeglądów

30 000 km lub 2 lata

Gwarancja lakiernicza

3 lata

Gwarancja antykorozyjna

12 lat

Skonfiguruj

Porównaj

Kolory & Felgi

Cechy

Design karoserii
Design karoserii

Łączy nas zamiłowanie do sportowych samochodów. Entuzjazm, który zaczyna się jeszcze przed uruchomieniem silnika – w chwili, gdy po raz pierwszy spojrzymy na proporcje nadwozia. A te mówią wprost: DNA Porsche.

Aby uzyskać właściwy efekt, sięgnęliśmy po cechy typowe dla Porsche: mocno podkreślone przednie błotniki, długą, opadającą maskę z muskularnymi przetłoczeniami oraz charakterystyczny trzyczęściowy wlot powietrza, który ma teraz jeszcze większy i bardziej dominujący kształt. Całkiem nowy przedni zderzak wyróżnia się zdecydowaną stylizacją, która nawet na postoju nawiązuje do skoncentrowanych osiągów. LED-owe reflektory główne na życzenie dysponują nową matrycową wiązką LED.

W profilu dominują zaostrzone linie dachu, opadające płasko ku tyłowi aż do spojlera dachowego. Plus stylizowane na nowo drzwi i równie nowe, nawet 22-calowe obręcze, po raz pierwszy w Cayenne z mieszanym ogumieniem – na tylnej osi maksymalnie o szerokości 315 mm. Oto szczegóły, które podkreślają sportowy charakter całości.

Również tył został całkowicie przeprojektowany – z akcentem na efektowny pas świetlny, który rozciąga się przez cały tylny pas i w elegancki sposób podkreśla prezencję nowego Cayenne. Lampy korzystają z najnowocześniejszej, precyzyjnej techniki LED, a swoją formą nawiązują do układu reflektorów z przodu. Ich pojedyncze elementy świetlne mają trójwymiarową formę – to kolejny atrakcyjny detal.

Wygląd wnętrza
Wygląd wnętrza

SUV-ów jest wiele. Ale tylko w jednym można oddychać atmosferą sportów motorowych od samego wejścia. Wysoka jakość, sportowa aura, dopracowana ergonomia. Na przykład z uwagi na płaską, szeroką deskę rozdzielczą i wznoszącą się konsolę środkową, która pozwala błyskawicznie sięgać od wielofunkcyjnej sportowej kierownicy do dźwigni zmiany przełożeń.

W skrócie: tak wygląda DNA Porsche. Bo nasze korzenie sięgają wprost do świata wyścigów. Właśnie tam nauczyliśmy się, jak ważna jest bliskość człowieka i maszyny. Maksymalna bliskość. Dlatego wnętrze Porsche jest zbudowane praktycznie wokół kierowcy. I całkowicie, w pełni na nim skoncentrowane.

Dotyczy to również foteli: sportowy charakter jest tu kluczowy. Także w odniesieniu do nowych tylnych siedzeń – każde z miejsc budzi emocje związane ze sportami motorowymi. Bez uszczerbku na wygodzie.

Wszystkie odmiany imponują typowymi dla Cayenne zaletami: przestronnością, dużą elastycznością konfiguracji wnętrza oraz doborem materiałów. Zgodnie z Twoim życzeniem, do wyboru masz bowiem wiele opcji personalizacji. Innymi słowy, to wnętrze, w którym szkoda ograniczać do samych podróży.

Osiągi
Osiągi

Silniki najnowszej generacji Cayenne zostały zaprojektowane całkowicie od zera – oferują teraz jeszcze wyższą moc i większy moment obrotowy. W połączeniu z dalszą poprawą efektywności.

8-stopniowa przekładnia Tiptronic S w modelach Cayenne także została skonstruowana zupełnie od nowa. Dzięki szerokiej rozpiętości przełożeń zużycie paliwa jest niższe, podczas gdy poziom komfortu wzrósł, a sportowe osiągi są jeszcze lepsze.

Porsche Surface Coated Brake (PSCB).

Nowy wzorzec pod względem wydajności i wzornictwa. Innowacyjność tego układu hamulcowego polega na unikalnym połączeniu żeliwnych tarcz hamulcowych z powłoką ceramiczną (węglik wolframu). Zalety: jeszcze lepsza reakcja i szczególnie wysoka stabilność przy wielokrotnym hamowaniu.

Podwozie
Podwozie

Czasami do celu można dotrzeć na kilka sposobów. To zasługa nowych rozwiązań, takich jak adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trójkomorowej albo skrętna tylna oś. Nowością jest także zintegrowane sterowanie podwoziem – Porsche 4D Chassis Control. Ten centralny system analizuje sytuację podczas jazdy we wszystkich trzech wymiarach (przechyły boczne, kołysanie wzdłużne i odchylenie od obranego toru jazdy). Na tej podstawie oblicza najlepsze warunki i w czasie rzeczywistym synchronizuje działanie wszystkich układów podwozia. Tak powstaje „czwarty wymiar”. W imię zoptymalizowanej dynamiki oraz właściwego połączenia sportowego charakteru i komfortu.

Standardowy napęd na obie osie zapewnia przyczepność na drodze, a w razie potrzeby – także na torze wyścigowym. Cayenne jest również przystosowane do wielu innych wyzwań, np. pokonania przeszkody wodnej o głębokości do 500 mm1). I nie zatrzymuje się nawet w trudnym terenie, ponieważ jego adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w razie potrzeby pozwala zwiększyć maksymalny prześwit.

Koncepcja obsługi
Koncepcja obsługi

Nowość we wszystkich modelach Cayenne: koncepcja obsługi Porsche Advanced Cockpit. W konsoli środkowej, z wykończeniem przypominającym szkło, zlokalizowano panele dotykowe Direct Touch Control zapewniające bezpośredni dostęp do kluczowych funkcji, a także kompaktową dźwignię zmiany przełożeń. Powyżej znajduje się 12-calowy ekran dotykowy Full HD systemu Porsche Communication Management (PCM) – intuicyjnego w obsłudze i z modułem nawigacji online. Za wielofunkcyjną sportową kierownicą kryje się nowy zestaw wskaźników. Z typowym dla Porsche, analogowym obrotomierzem po lewej i prawej stronie sąsiadują dwa wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości, pokazujące wirtualne instrumenty, mapę i inne informacje – zgodnie z wymaganiami kierowcy.

Systemy wspomagające
Systemy wspomagające

Cayenne oferuje wiele systemów asystujących, przydatnych w różnych sytuacjach na drodze – tak, aby dotrzeć do miejsca docelowego bezpieczniej, wygodniej i efektywniej. Systemy te nie tylko odciążają i kompleksowo wspierają kierowcę, ale potrafią też w odpowiednim czasie rozpoznawać ryzyko i przed nim ostrzegać. Oznacza to, że możesz skoncentrować się dokładnie na tym, co czyni fascynację Porsche tak wyjątkową: na niczym niezakłóconych wrażeniach z jazdy.

Kolorowy wyświetlacz przezierny (head-up) prezentuje wszystkie informacje związane z podróżą bezpośrednio w polu widzenia kierowcy. Efekt: uwaga kierowcy jest mniej rozproszona, co oznacza, że całą swoją uwagę może on skupić na drodze i jeździe. Wyświetlacz head-up pokazuje dane takie jak aktualna prędkość, zalecenia nawigacji, rozpoznane znaki drogowe, połączenia telefoniczne, informacje off-roadowe lub ostrzeżenia systemu wspomagających.

Adaptacyjny tempomat (ACC).

System ten całkowicie niezależnie kontroluje prędkość Cayenne w zależności od odległości od poprzedzającego pojazdu.

Asystent jazdy nocnej dostarcza kierowcy informacji o obiektach znajdujących się nawet poza zasięgiem reflektorów. Kamera na podczerwień wykrywa pieszych, jelenie i inne duże zwierzęta, zanim zostaną oświetlone przez samochód.

Porsche E-Performance
Porsche E-Performance

Cayenne E-Hybrid naprawdę wyznacza tempo rozwoju w dziedzinie osiągów – i przyszłości. To jedna pierwszych hybryd plug-in w swoim segmencie. Zasięg w trybie całkowicie elektrycznym od 23 do 44 km pozwala teoretycznie, w dzień roboczy, na całodzienną jazdę po mieście bez użycia silnika spalinowego – z prędkością do 135 km/h.

Nowa koncepcja mobilności jest innowacyjna tylko wtedy, gdy nie kończy się na samym pojeździe. Dlatego koncepcja Porsche E-Performance obejmuje także infrastrukturę: optymalnie zintegrowany port do ładowania pojazdu, praktyczne wyposażenie do ładowania oraz inteligentne możliwości ładowania, do użytku w domu i po drodze.

Ładowanie w domu

W celu ładowania Porsche w domu zalecamy montaż przemysłowego gniazda elektrycznego. Praktyczny uchwyt ścienny do uniwersalnej ładowarki Porsche (AC) należy do standardowego wyposażenia Twojego modelu E-Hybrid. A jeśli montaż na ścianie nie jest możliwy lub np. chcesz zamontować stację ładującą pod wiatą, możesz wybrać opcjonalny stojak do ładowania.

Uniwersalna ładowarka Porsche (AC) i port do ładowania pojazdu

Standardowa uniwersalna ładowarka Porsche (AC) bezpiecznie łączy Twoje Porsche z różnymi gniazdami. Po podłączeniu z portem do ładowania pojazdu samochód automatycznie rozpoznaje wtyczkę ładowarki i zostaje zablokowany, by uniemożliwić odjechanie z miejsca. Proces ładowania rozpoczyna się natychmiast. Jeśli w zestawie wskaźników ustawiono godzinę, od której akumulator powinien być ładowany, proces ładowania rozpocznie się później – co pozwala korzystać z tanich taryf poza szczytem.

Ładowanie po drodze

Użytkownicy modeli Porsche E-Hybrid mogą korzystać z publicznych stacji ładowania dostępnych w wielu miastach. Służy do tego opcjonalny przewód do ładowania (Tryb 3).

Alternatywnie samochód można ładować, korzystając z przystosowanych do tego gniazd, za pomocą uniwersalnej ładowarki Porsche (AC) – np. w czasie pracy. Co więcej, Porsche oferuje specjalne, łatwe w zamianie adaptery.

A jeśli zamierzasz ładować swój sportowy samochód za granicą, możesz zamówić odpowiedni przewód zasilający – dostępny dla wszystkich standardowych gniazd na całym świecie. I używać Porsche Connect, aby w wygodny sposób znajdować stacje ładowania w pobliżu, po drodze lub w miejscu docelowym.

Porsche Connect
Porsche Connect

Z każdego dnia warto „wycisnąć” jak najwięcej. Niezależnie od tego, czy chodzi o ważne spotkanie biznesowe, czy o weekendową wycieczkę z rodziną: ważne, by pełniej korzystać z własnych możliwości. Porsche Connect może Ci w tym pomóc – zapewnia idealną pozycję startową przed każdą podróżą i przed realizacją każdego z Twoich celów.

To zasługa nowych, pomocnych usług i aplikacji na smartfon, ułatwiających Ci życie na wiele sposobów. Na przykład nowej aplikacji Porsche Connect, która w jednej aplikacji na smartfon łączy wszystkie funkcje Connect – od zdalnego sterowania Twoim Porsche, przez nawigację do samochodu aż po nawigację z Porsche do miejsca docelowego.

Albo nawigacji Plus – naszej nowej nawigacji online, która pomoże Ci dotrzeć do celu jeszcze szybciej. Dzięki obliczaniu trasy z aktualnymi danymi map online dla każdej nawigacji. Włącznie z aktualizacją informacji o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, w minutowych odstępach – nawet w przypadku małych bocznych uliczek.

Porsche Connect w całej swojej wszechstronności: dowiedz się więcej na temat innych usług, aplikacji i funkcji online, włącznie z informacjami na temat ich dostępności dla Twojego pojazdu i kraju zamieszkania. A przy okazji – portfolio naszych usług stale rośnie: wejdź zatem na www.porsche.com/connect, gdzie uzyskasz wszystkie najnowsze informacje.

Zużycie paliwa / emisja

3,9 - 4,7
l/100 km
89,0 - 108,0
g/km