Menu
Modele
Koncepcja modelu Macan
Dowiedliśmy, że nie podążamy za trendami – wolimy sami pisać przygodowe historie. Kompaktowy SUV, który nierozerwalnie łączy ze sobą sportowy charakter, design i praktyczność na co dzień: nowy Macan.
Design
Estetyka nie ogranicza się dla nas wyłącznie do powierzchowności – to wyraz naszej osobowości.
Macan S
Macan S
Macan GTS
Macan GTS
Macan Turbo
Macan Turbo

Dane techniczne

11,3 - 11,8
l/100 km
255,0 - 268,0
g/km
380 KM/280 kW Moc (KM)/Moc (kW)
4,9 s Przyspieszenie 0-100 km/h
4,7 s Przyspieszenie 0-100 z pakietem Chrono Sport
261 km/h Prędkość maksymalna
1 926 mm Szerokość
4 686 mm Długość

Silnik

Położenie silnika

Z przodu

Liczba cylindrów

6

Pojemność

2894 cm³

Moc (kW)

280 kW

Moc (KM)

380 KM

przy liczbie obrotów

1 750 - 5 000 r/min

Maks. moment obrotowy

520 Nm

przy liczbie obrotów

5 200 - 6 700 r/min

Średnica cylindra

84,5 mm

Skok tłoka

86,0 mm

Gatunek paliwa

98

Zużycie paliwa / emisje

Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (dla gamy modelowej)

11,3 - 11,8 l/100 km

Emisja CO2

255,0 - 268,0 g/km

Zużycie paliwa w cyklu niskim (dla gamy modelowej)

15,7 - 16,3 l/100 km

Zużycie paliwa w cyklu średnim (dla gamy modelowej)

10,9 - 11,5 l/100 km

Zużycie paliwa w cyklu wysokim (dla gamy modelowej)

9,9 - 10,5 l/100 km

Zużycie paliwa w cyklu bardzo wysokim (dla gamy modelowej)

11,0 - 11,5 l/100 km

Skrzynia biegów

Manualna skrzynia biegów

Nie

Automatyczna skrzynia biegów

Porsche Doppelkupplung (PDK), 7-biegowa, z ręcznym przełączaniem biegów za pomocą łopatek na kierownicy i trybem automatycznym, zalecany bieg dla optymalnego zuż. paliwa wyświetlany w trybie ręcznym

Układ napędowy

Porsche Traction Management: aktywny napęd na 4 koła z elekt. sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym, auto. hamulcową blokadą mech. różnicowego (ABD) i syst. zapobiegania zerwaniu przyczepności kół (ASR)

Podwozie i zawieszenie

Przednia oś

Niezależne podwójne wahacze poprzeczne

Tylna oś

Niezależna tylna oś z wahaczami trapezowymi

Hamulce

6-tłoczkowe aluminiowe stałe zaciski hamulcowe typu monoblock z przodu i pływające zaciski hamulcowe z tyłu, tarcze hamulcowe wewnętrznie wentylowane o średnicy 360mm (z przodu) i 330mm (z tyłu)

Układ kierowniczy

Układ kierowniczy z elektromechanicznym wspomaganiem

Systemy wspomagające

Porsche Stability Management (PSM) z ABS, ASR, ABD, MSR i systemem zarządzania stabilnością przyczepy

Przednie obręcze

9Jx20 ET26

Przednie opony

265/45 R20 104Y

Tylne obręcze

10Jx20 ET19

Tylne opony

295/40 R20 106Y

Osiągi

Prędkość maksymalna

261 km/h

Przyspieszenie 0-100 km/h

4,9 s

Przyspieszenie 0-160 km/h

11,6 s

Przyspieszenie 80-120 km/h

3,3 s

Przyspieszenie 0 - 160 km/h z pakietem Sport Chrono

11,4 s

Przyspieszenie 0 - 200 km/h

19,5 s

Przyspieszenie 0 - 200 km/h z pakietem Sport Chrono

19,3 s

Przyspieszenie 0-100 z pakietem Chrono Sport

4,7 s

Nadwozie

Długość

4 686 mm

Szerokość (z lusterkami)

2 098 mm

Szerokość

1 926 mm

Wysokość

1 609 mm

Rozstaw osi

2 807 mm

Współczynnik Cd

0.36 cW

Rozstaw przedniej osi

1 650 mm

Rozstaw tylnej osi

1 658 mm

Masa w stanie gotowym do jazdy

1 985 kg

Dopuszczalna masa całkowita

2 580 kg

Maksymalny załadunek

715 kg

Maksymalne dopuszczalne obciążenie dachu

75 kg

Właściwości terenowe

Głębokość brodzenia (zawieszenie stalowe)

285 mm

Kąt natarcia, przód/tył (zawieszenie stalowe)

21,5 - 22,1 °

Kąt rampowy (zawieszenie stalowe)

15,7 °

Prześwit (zawieszenie stalowe)

190 mm

Prześwit w zawieszeniu pneumatycznym, poziom normalny

180 mm

Serwis i gwarancja

Okres gwarancji

2 lata

Gwarancja lakiernicza

3 lata

Gwarancja antykorozyjna

12 lat

Okres przeglądu głównego

2 lata/ 30 000 km

Skonfiguruj

Porównaj

Kolory & Felgi

Cechy

Design nadwozia
Design nadwozia
Jego dynamiczna prezencja nie pozostawia żadnych wątpliwości – Macan to samochód sportowy. Niczym śmiała linia wieńcząca podpis, logo Porsche z tyłu podkreśla teraz charakterystyczny pas świetlny sąsiadujący z czteropunktowymi światami hamowania po bokach: to element funkcjonalny i designerski zarazem.
Masywne błotniki ponad tylnymi kołami przywodzą na myśl 911. I stanowią kolejną wizualną demonstrację natury nowego SUV-a Porsche – SUV-a, którego przeznaczeniem jest pozostawać w ścisłym kontakcie z drogą.
Także z profilu mamy do czynienia z typowym Porsche. Z tej perspektywy każdy mięsień wydaje się napięty – niczym u drapieżnika gotowego do skoku. Linia dachu opada ku tyłowi zupełnie jak w coupé, tworząc charakterystyczny kontur samochodu sportowego o doskonałej aerodynamice. Nasi inżynierowie nazywają to „Porsche flyline” – linią Porsche.
Design wnętrza
Design wnętrza
Nie czekasz, by złapać oddech – po jednej przygodzie szukasz kolejnej. Nic dziwnego, że chcesz mieć pełen obraz sytuacji. Sportowe przednie fotele zapewniają typowe dla Porsche Macan poczucie: możesz siedzieć wysoko nad drogą, ale wciąż jesteś z nią bardzo blisko.
Jako producent sportowych aut rozumiemy, że samochód i jego kierowca muszą być jednością. W przypadku Porsche Macan nie tyle siedzisz w środku, co – dzięki architekturze pojazdu – jesteś po prostu zintegrowany z maszyną.
Trójwymiarowy układ instrumentów sprawia, że miejsce kierowcy ma formę kokpitu. Odległości pomiędzy montowaną w standardzie wielofunkcyjną kierownicą a dźwignią skrzyni PDK (Porsche Doppelkupplung) i elementami sterowania podstawowymi funkcjami samochodu są tu wyjątkowo niewielkie – wystarczy sięgnąć dłonią do wznoszącej się konsoli środkowej, typowej dla aut sportowych.
Stacyjka – oczywiście po lewej stronie kierownicy, jak w każdym Porsche. Jeden z elementów, z których jesteśmy szczególni dumni: nowy, 10,9-calowy ekran dotykowy systemu Porsche Communication Management (PCM). Teraz w rozdzielczości full-HD, z ekranem startowym, który możesz w pełni spersonalizować. Nowe, intuicyjne menu zapewnia szybszy dostęp do głównych funkcji.
Osiągi i prowadzenie
Osiągi i prowadzenie
Nie chodzi już tylko o mobilność. Nie jeździmy zwyczajnie z punktu A do B – każda droga kryje wiele do odkrycia. Do doświadczenia. W każdej sekundzie chcemy czuć, że nasze życie jest naładowane dynamiką. Na drodze i w naszym sportowym samochodzie.
Co liczy się najbardziej? Absolutna wydajność. Taka, jakiej moglibyśmy oczekiwać od rasowego samochodu sportowego.
Ale Porsche to więcej niż sama moc. To także aktywny napęd na obie osie Porsche Traction Management (PTM), przyczepność, bezpieczeństwo, wyśmienita zwinność i niezrównane prowadzenie – jednoznaczne dowody tradycyjnej inżynierii Porsche.
A co z komfortem? Oczywiście jest go pod dostatkiem – włącznie ze wszystkimi funkcjami z zakresu sportowej jazdy i obsługi. Opcjonalne zawieszenie pneumatyczne gwarantuje stały prześwit – w każdym terenie. Również Porsche Active Suspension Management (PASM) aktywnie, nieprzerwanie dobiera odpowiednią siłę tłumienia, ssobno dla każdego z kół. Efekt? Więcej komfortu i więcej dynamiki – dla każdego z podróżujących.
Komfort
Komfort
Jazda sportowym samochodem to dla nas intensywne doświadczenie – doświadczenie, które dosięga wszystkich zmysłów. Ale endorfiny uwalniają się nie tylko dzięki osiągom i adrenalinie. Dostępne na życzenie wnętrze wykończone wysokiej jakości skórą sprawia, że nowy Macan wywoła uśmiech na Twojej twarzy, gdy tylko otworzysz drzwi. Z wznoszącą się konsolą środkową obok opcjonalnej, wielofunkcyjnej sportowej kierownicy GT – to elementy, które budują wrażenie prawdziwego samochodu sportowego.
Także Twoje uszy mogą liczyć na swego rodzaju ucztę: opcjonalny sportowy układ wydechowy sprawia, że typowe dla Porsche brzmienie ma jeszcze potężniejszy wydźwięk. A propos nagłośnienia: opcjonalnie modele Macan dostępne są z systemami audio BOSE® Surround Sound System oraz Burmester® High-End Surround Sound System.
Trzystrefowa klimatyzacja automatyczna należy do wyposażenia standardowego – aby móc swobodnie oddychać, czerpiąc przyjemność z jazdy. Nowością jest opcjonalny jonizator, poprawiający jakość powietrza w kabinie – i Twoje samopoczucie.
Porsche Connect
Porsche Connect
Nasze życia? Eklektyczne i emocjonujące. Ciągle jesteśmy w ruchu, ciągle chcemy wiedzieć, co dzieje się wokół nas. Nowy 10,9-calowy ekran dotykowy w rozdzielczości full-HD zapewnia jeszcze więcej inspiracji dla Twoich kolejnych przygód.

Personalizowany ekran startowy jest maksymalnie intuicyjny w obsłudze.
Standardowa nawigacja online sprawia, że jeszcze szybciej dotrzesz do miejsca swojej kolejnej przygody. Moduł Connect Plus wspiera Cię informacjami o ruchu w czasie rzeczywistym (RTI – Real-time Traffic Information) oraz aktualizacjami map online. Aplikacja Porsche Connect pozwoli z kolei wybrać miejsce docelowe i przesłać je do Twojego Porsche Macan – i pomoże znaleźć wolne miejsce parkingowe.
Czego jeszcze potrzebujesz, by ruszyć w podróż? Oczywiście swojej osobistej ścieżki dźwiękowej: skorzystaj z funkcji strumieniowania muzyki w aplikacji Porsche Connect.
Macan GTS
Macan GTS

W nowym Porsche Macan GTS drzemie prawdziwy agregat adrenaliny – 2,9-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 280 kW (380 KM). To o 20 KM więcej niż w poprzednim modelu. A ponieważ dwie turbosprężarki umieszczono tu w tzw. układzie centralnym (pomiędzy głowicami), odznaczają się one wyjątkowo spontaniczną reakcją. Maksymalny moment obrotowy wynosi 520 Nm.

Aktywny napęd na obie osie Porsche Traction Management (PTM) łączy przyczepność, bezpieczeństwo, niezrównane reakcje na skręt i doskonałe prowadzenie.

Podwozie

Bliski kontakt z drogą? Obowiązkowy. Standardowe zawieszenie Porsche Active Suspension Management (PASM) zmniejsza prześwit nowego Porsche Macan GTS o 15 mm i pozwala naprawdę poczuć asfalt. Za mało? Opcjonalne zawieszenie pneumatyczne z PASM, funkcją samopoziomowania oraz regulacją wysokości oferuje zmniejszenie prześwitu o kolejne 10 mm i jeszcze bardziej sportowe zestrojenie. W rezultacie łączy przeciwieństwa – optymalny komfort z wyjątkowym atletyzmem.

Wciąż nie wystarczy? Opcjonalny układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) dodatkowo poprawia dynamikę jazdy i stabilność. Zwiększa także przyjemność z pokonywania zakrętów – dzięki selektywnym impulsom w układzie hamulcowym lewego lub prawego tylnego koła.

Design karoserii

Najpierw weź głęboki oddech. Ta sama zasada dotyczy stylizacji nadwozia: za sprawą dużych wlotów powietrza przedni zderzak natychmiast przyciąga wzrok. W ramach pakietu SportDesign wypełnienia wlotów i charakterystyczne prowadnice powietrza zyskują matowe, czarne wykończenie. Przedni pas ma szeroki optycznie, sportowy wygląd – jakby „otulał” asfalt. Standardowo montowane przyciemnione główne reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS) optymalnie oświetlają drogę i kolejne zakręty.

Charakterystyczne listwy boczne mają czarne, matowe wykończenie i błyszczące logo „GTS”. Seryjna specyfikacja obejmuje też 20-calowe obręcze RS Spyder Design w kolorze czarnym, z satynowym połyskiem – gotowe na wszystko, co tylko planujesz.

Jeśli zawzięcie gonisz nie tylko za przygodą, ale i za skutecznością hamowania, masz do wyboru opcjonalne hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z tarczami pokrytymi węglikiem wolframu. W imię niezawodnego wytracania prędkości, nawet w obliczu systematycznego hamowania.

No i wreszcie „doszlifowany” tył nadwozia: z nieprzerwanym pasem świetlnym, przyciemnionymi trójwymiarowymi lampami LED z czteropunktowymi światłami hamowania oraz sportowym wzornictwem zderzaka z dyfuzorem – i sportowymi końcówkami układu wydechowego. Cisza? Nie dzisiaj.

Design wnętrza

Niektórzy ludzie chętnie podążają z prądem. Inni wolą się aktywnie angażować. A gdzie można zrobić to lepiej niż w sportowych fotelach GTS, w których zwyczajne siedzenie wymagałoby maksymalnej kary?

Również wszystko inne w kabinie Porsche Macan GTS – z jej typową atmosferą kokpitu – zaprojektowano tak, aby z przygodami radzić sobie w sposób intensywny i kontrolowany jednocześnie. Opcjonalna wielofunkcyjna sportowa kierownica GT zapewnia niezwykle sportowe informacje zwrotne. Rozsądny rozmiar sprawia, że jej wzornictwo nawiązuje do wyścigowych genów Porsche. W połączeniu z opcjonalnym pakietem Sport Chrono na kierownicy znajduje się przełącznik trybów jazdy: zróżnicowane tryby pozwalają dostosować przyjemność z jazdy do własnych preferencji.

A co z materiałami? Sportowa, elegancka, antypoślizgowa: Alcantara® na środkowych panelach foteli oraz podłokietnikach i konsoli środkowej. Standardowo montowany pakiet wnętrza ze skórzanymi wykończeniami uzupełniają elementy dekoracyjne ze szczotkowanego aluminium w kolorze czarnym. I jeszcze dowód, że ten model Porsche ma swój własny podpis: logo „GTS” na obrotomierzu, osłonach progów drzwi oraz zagłówkach przednich foteli i zewnętrznych tylnych miejscach.

Zużycie paliwa / emisja

11,3 - 11,8
l/100 km
255,0 - 268,0
g/km