460 KM/338 kW | Moc (KM)/Moc (kW) |
4,1 s | Przyspieszenie 0-100 z pakietem Chrono Sport |
289 km/h | Prędkość maksymalna |
1937 mm | Szerokość |
5053 mm | Długość |
Jeśli stawiasz sobie w życiu ambitne cele, musisz podejść do nich z odwagą i z pasją. Panamera jest tego jeżdżącym dowodem. Od samego początku podążała własnym szlakiem – na którym nie ma miejsca na kompromisy. Połączyła to, co pozornie wydaje się sprzeczne: osiągi z komfortem, dynamizm z efektywnością, karierę z rodziną.
Jeśli dążysz do realizacji ambitnych celów, musisz zachowywać wysoki poziom koncentracji. Skoncentruj się na swoich mocnych stronach. Skup się na tym, co najważniejsze. Doskonale oddają to trzy litery – GTS. Litery, które razem z nazwą Porsche tworzyły historię. Na torach wyścigowych i otwartych drogach. Litery, które od dawna stanowią synonim bezpośredniej, niefiltrowanej, potężnej przyjemności z jazdy, łączącej topowe osiągi na torze ze świetną, sportową wydajnością na co dzień.
Połączyć koncepcję modelu Panamera z zasadą GTS – dla naszych inżynierów po raz kolejny było to kwestią honoru. I wyzwaniem. Oto rezultat: nowe Porsche Panamera GTS oraz Panamera GTS Sport Turismo.
Dwa modele, które w fascynujący sposób spajają dwa światy – i zapewniają czyste, pełne dynamiki wrażenia z jazdy.
Wyjątkowy dynamizm nowych modeli Panamera GTS jest widoczny już od pierwszego chwili – szczególnie dzięki czarnym, kontrastowym akcentom. Elementy takie jak obramowanie bocznych okien, wyloty powietrza po bokach, emblematy z tyłu i końcówki sportowego układu wydechowego zostały wykończone w kolorze czarnym (wysoki połysk). Dodatkowo, dolna sekcja nadwozia modeli Panamera GTS jest utrzymana w kolorze matowej czerni, a specyfikacja obejmuje 20-calowe obręcze Panamera Design. Tylne lampy z charakterystycznym świetlnym pasem mają przyciemniane klosze. Na życzenie przyciemnione mogą być również matrycowe reflektory główne LED z Porsche Dynamic Light System Plus.
Oba modele GTS są standardowo wyposażone w pakiet SportDesign z charakterystycznym przednim i tylnym pasem. Adaptacyjny tylny spojler Porsche Panamera GTS rozkłada się po wysunięciu – w ten sposób staje się znacznie szerszy i skutecznie zwiększa siłę docisku tylnej osi. Adaptacyjny spojler dachowy Porsche Panamera GTS Sport Turismo zapewnia wyjątkową stabilność jazdy.
Oba modele mają wydajne hamulce z czerwonymi zaciskami. A także sportowe zawieszenie ze zmniejszonym o 10 mm prześwitem i adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym. Sportowy wizerunek dopełniają opcjonalne emblematy GTS przy dolnej krawędzi przednich drzwi.
Szczególną siłę Porsche Panamera w jednoczeniu przeciwieństw możesz dostrzec, gdy tylko wsiądziesz do środka: przemyślana ergonomia i wspaniały komfort spotykają się tu z ewidentnie sportowymi osiągami.
Połączenie czarnej skóry z Alcantarą, adaptacyjne sportowe fotele z logo GTS na zagłówkach siedzeń z przodu i zewnętrznych miejsc z tyłu (na życzenie w przypadku sportowych siedzeń z tyłu w modelu Panamera GTS Sport Turismo), a także elementy ozdobne i osłony progów drzwi wykonane ze szczotkowanego aluminium z czarnym, anodowanym wykończeniem dają jasny przykład. Nawet obręcz wielofunkcyjnej kierownicy i podsufitka zostały wykończone Alcantarą.
Cecha szczególna: modele Panamera GTS można wyposażyć w opcjonalny, dostępny w dwóch kolorach pakiet wyposażenia. Obejmuje on przeszycia deski rozdzielczej, panelach drzwi, fotelach, podłokietniku w konsoli środkowej i dywanikach podłogowych w kolorze Carmine Red lub Crayon. Także zagłówki czterech foteli – z logo GTS – będą przeszyte nicią o tym samym odcieniu. Całość uzupełniają pasy bezpieczeństwa wszystkich siedzeń w kolorze Carmine Red lub Crayon.
Na życzenie modele Panamera są oczywiście dostępne z wnętrzem wykończonym skórą (w tym w konfiguracji dwukolorowej) oraz skórą klubową, dostępnymi w pozostałych modelach Panamera – ale bez aplikacji z Alcantary.
Nie chodzi tylko o miejsce, do którego chcesz dojechać – ale także o dynamikę jazdy i przyjemność, jaką będziesz czerpać z podróży. Nowe modele Panamera GTS mają tu mnóstwo do powiedzenia . Zaprojektowano je dla autentycznie sportowych osiągów – i po to, by Twoje serce biło w wyścigowym tempie.
Do ich napędu służy 4-litrowy silnik V8 biturbo. Dwie turbosprężarki typu twin scroll zlokalizowano pomiędzy głowicami cylindrów – w efekcie znajdują się tuż obok strumieni spalin, co zapewnia jeszcze szybszą reakcję. Całkowicie rozdzielona dostawa spalin do wirników turbin pozwala uniknąć niekorzystnych zmian ładunków, typowych dla jednostek V8, i zapewnia dostępność wysokiego momentu obrotowego – 620 Nm – już od niskich obrotów. Moc maksymalna: 338 kW (460 KM).
Zarządzanie silnikiem zmodyfikowano specjalnie dla modeli GTS – w imię wyczuwalnego, bezpośredniego charakteru silnika i jeszcze szybszego przyrostu momentu obrotowego. To modyfikacje, które możesz wychwycić nawet w bazowym brzmieniu jednostki napędowej. A jeśli chodzi brzmienie – w trybie SPORT PLUS sportowy układ wydechowy generuje niemal wyścigowy dźwięk, odróżniający go od innych modeli Panamera.
Także konfigurację 8-biegowej przekładni Porsche Doppelkupplung (PDK) modeli GTS zmodyfikowano pod kątem jeszcze bardziej sportowej charakterystyki. Przykład: program SPORT PLUS – element standardowego pakietu Sport Chrono – zapewnia jeszcze krótsze czasy zmiany przełożeń.
Za przeniesienie momentu obrotowego na drogę odpowiada aktywny napęd na obie osie Porsche Traction Management (PTM) z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielopłytkowym. Dla wyśmienitych właściwości jezdnych na długich prostych, w ciasnych zakrętach i na nawierzchniach o różnym współczynniku tarcia.
Podwozie modeli Panamera GTS korzysta z adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego z elektroniczną regulacją siły tłumienia – Porsche Active Suspension Management (PASM).
Już przy normalnej wysokości podwozia pneumatyczne zawieszenie jest o 10 mm niższe niż w innych modelach Panamera, a resorowanie – nieco sztywniejsze. W trybie SPORT PLUS prześwit automatycznie zmniejsza się o kolejne 10 mm. Jednocześnie zredukowana objętość powietrza w pneumatycznym zawieszeniu przekłada się na sztywniejszą charakterystykę kolumn. Ręcznie uruchamiany tryb zwiększonego prześwitu pozwala podnieść zawieszenie samochodu o około 30 mm – na przykład w celu minimalizacji ryzyka uszkodzenia podwozia podczas wjazdu do garażu. Kolejna szczególna cecha modeli GTS: stabilizator tylnej osi zaprojektowano z myślą o dodatkowym ograniczeniu przechyłów nadwozia w zakrętach. Dla jeszcze bardziej sportowych doznań z jazdy.
Hamulce kryjące się za matowoczarnymi 20-calowymi obręczami Panamera Design zaopatrzono w lakierowane na czerwono, 6-tłoczkowe aluminiowe stałe zaciski typu monoblok z przodu oraz 4-tłoczkowe aluminiowe stałe zaciski typu monoblok z tyłu. Tarcze hamulcowe są wentylowane wewnętrznie i krzyżowo nawiercane.
Na życzenie dostępne są kolejne rozwiązania podnoszące sportowe osiągi, takie jak skrętna tylna oś, Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) czy hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).
Modele GTS oferowane są również ze wszystkimi opcjonalnymi systemami wspomagającymi, takimi jak Porsche InnoDrive z adaptacyjnym tempomatem, Asystentem zmiany pasa ruchu, Asystentem utrzymania pasa ruchu czy Asystentem parkowania wraz z Surround View.
Po raz pierwszy wszystkie modele Panamera są na życzenie dostępne z nowym wyświetlaczem przeziernym (head-up). Projektuje on wszystkie istotne informacje na temat jazdy na przedniej szybie – w postaci wysokiej jakości, kolorowego obrazu widocznego bezpośrednio w polu widzenia kierowcy, w odległości około 2,3 m. Można regulować jego wysokość, jakość i kąt obrotu; do wyboru są cztery tryby wyświetlania (standardowy, kompaktowy, Sport Chrono i zdefiniowany przez użytkownika). W każdym z nich prezentowane są różne informacje – w stylu, w jakim oczekujesz.
Wyświetlacz przezierny (head-up) jest zintegrowany z deską rozdzielczą i niemal niezauważalny, toteż nie ma wpływu na wygląd wnętrza.
Bogactwo naszego doświadczenia sięga daleko wstecz. Od samego początku byliśmy w Porsche oddani spełnianiu życzeń naszych klientów. Do 1986 roku znany jako Porsche Sonderwunschprogramm, później jako Porsche Exclusive, dziś ten specjalny oddział nazywamy Porsche Exclusive Manufaktur.
Uwielbiamy to, co robimy. Kochamy naszą pracę. Każde przeszycie, każdy centymetr kwadratowy skóry, każdy detal – wszystko traktujemy z jednakowym oddaniem. W ten sposób łączymy w samochodzie doświadczenie, pasję i inspirację – i wprowadzamy marzenia w życie . Prosto z Manufaktury.
Nic z tego nie byłoby możliwe, gdyby nie oryginalność, entuzjazm i przywiązanie do szczegółów – już na etapie konsultacji. Dzieje się tak, ponieważ pamiętamy przede wszystkim o jednym: by spełniać Twoje życzenia i wymagania, a tym samym zamieniać Porsche w „Twoje Porsche”.
Jak spełniamy te życzenia? Spokojnie i z najwyższą starannością, z pomocą precyzyjnego rzemiosła i przy użyciu doskonałych materiałów, takich jak skóra, drewno czy aluminium. Tak powstaje produkt zrodzony z oddania i kunsztu. Albo, innymi słowy, połączenie sportowego charakteru, komfortu, designu oraz Twojego osobistego gustu. Porsche naznaczone Twoimi cechami.
Oferujemy szeroką gamę opcji personalizacji, obejmującą udoskonalenia wizualne oraz techniczne dla nadwozia i wnętrza, od pojedynczych zmian aż po kompleksowe modyfikacje. Twoja inspiracja jest naszą pasją.