Porsche Taycan kontynuuje dziedzictwo, które ma swoje odzwierciedlenie w osiągach. Najnowsza technika jego napędu sprawia, że można z nich korzystać wielokrotnie, raz za razem: dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi (PSM) katapultują model Taycan Turbo S o mocy nawet 560 kW (761 PS) – w trybie overboost, z systemem Launch Control – od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy.
Wydajność – oto dusza Porsche. Jak pokazuje Taycan, także w zakresie ładowania: jego 800-woltowa architektura pozwala na „tankowanie” energią elektryczną z mocą do 270 kW. Aby uzyskać nawet 100 km zasięgu (WLTP), w optymalnych warunkach¹ wystarczy 5 minut ładowania. Efekt: Taycan jest zawsze przygotowany do tego, o czym przez cały dzień myśli jego kierowca – do kolejnej jazdy.
¹ Optymalne warunki: stacja szybkiego ładowania CCS o parametrach: >270 kW, >850 V, temperatura akumulatora: od 30°C do 35°C, początkowy stan naładowania: 5%.
Koncepcja Porsche Advanced Cockpit w modelu Taycan wykorzystuje pionierskie rozwiązania techniczne – i może obejmować nawet cztery wyświetlacze. W głównym polu widzenia kierowcy znajduje się w pełni cyfrowy ekran o zakrzywionym kształcie. Ale tym, co naprawdę wyróżnia Porsche Taycan, są wrażenia zza kierownicy: nieodparte podobieństwo do innych modeli Porsche, połączone z głośnym biciem Twojego serca.
Emisja CO2 w cyklu mieszanym (dla gamy modelowej) | 0 g/km |
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym dla gamy modelowej (akumulator Performance) | 21,1 - 25,7 kWh/100 km |
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym dla gamy modelowej (akumulator Performance Plus) | 22,0 - 26,2 kWh/100 km |
Zużycie energii elektrycznej w mieście (WLTP) (akumulator Performance) | 18,3 - 22,1 kWh/100 km |
Zużycie energii elektrycznej w mieście (WLTP) (akumulator Performance Plus) | 19,0 - 22,9 kWh/100 km |
Zasięg w cyklu mieszanym (WLTP) (akumulator Performance) | 333 - 407 km |
Zasięg w cyklu mieszanym (WLTP) (akumulator Performance Plus) | 386 - 463 km |
Zasięg przy dalekich dystansach (akumulator Performance) 1) | 320 km |
Zasięg przy dalekich dystansach (akumulator Performance Plus) 1) | 365 km |
1) Wartość orientacyjna ustalona zgodnie z częściowym cyklem WLTP (obejmuje dopuszczenie wyposażenia pomocniczego, takiego jak klimatyzacja)
Pojemność baterii brutto (akumulator Performance) | 79,2 kWh |
Pojemność baterii brutto (akumulator Performance Plus) | 93,4 kWh |
Pojemność baterii netto (akumulator Performance) | 71,0 kWh |
Pojemność baterii netto (akumulator Performance Plus) | 83,7 kWh |
Maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) (akumulator Performance) | 225 kW |
Maksymalna moc ładowania prądem stałym (DC) (akumulator Performance Plus) | 270 kW |
Czas ładowania prądem przemiennym (AC) o mocy 11 kW (od 0 do 100%) (akumulator Performance) | 8,0 h |
Czas ładowania prądem przemiennym (AC) o mocy 11 kW (od 0 do 100%) (akumulator Performance Plus) | 9,0 h |
Czas ładowania prądem stałym (DC) o mocy 50 kW do 100 km (WLTP) (akumulator Performance) | 31,0 min |
Czas ładowania prądem stałym (DC) o mocy 50 kW do 100 km (WLTP) (akumulator Performance Plus) | 28,0 min |
Czas ładowania prądem stałym (DC) o mocy 50 kW (od 5 do 80%) | 93,0 min |
Czas ładowania prądem stałym (DC) przy maksymalnej mocy ładowania do 100 km (WLTP) (akumulator Performance) 2) | 5,5 min |
Czas ładowania prądem stałym (DC) przy maksymalnej mocy ładowania do 100 km (WLTP) (akumulator Performance Plus) 2) | 5,0 min |
Czas ładowania prądem stałym (DC) przy maksymalnej mocy ładowania (od 5 do 80%) (akumulator Performance) 2) | 22,5 min |
Czas ładowania prądem stałym (DC) przy maksymalnej mocy ładowania (od 5 do 80%) (akumulator Performance Plus) 2) | 22,5 min |
2) W optymalnych warunkach: stacja szybkiego ładowania CCS o mocy> 270 kW,> 850 V, temperaturze akumulatora od 30 ° C do 35 ° C i początkowym stanie naładowania 5%.
Moc do (kW) (akumulator Performance) | 320 kW |
Moc do (kW) (akumulator Performance Plus) | 360 kW |
Moc do (PS) (akumulator Performance) | 435 PS |
Moc do (PS) (akumulator Performance Plus) | 490 PS |
Chwilowe zwiększenie mocy z Launch Control do (kW) (akumulator Performance) | 390 kW |
Chwilowe zwiększenie mocy z Launch Control do (kW) (akumulator Performance Plus) | 420 kW |
Chwilowe zwiększenie mocy z Launch Control do (PS) (akumulator Performance) | 530 PS |
Chwilowe zwiększenie mocy z Launch Control do (PS) (akumulator Performance Plus) | 571 PS |
Maksymalny moment obrotowy z Launch Control (akumulator Performance) | 640 Nm |
Maksymalny moment obrotowy z Launch Control (akumulator Performance Plus) | 650 Nm |
Przednia oś | Aluminiowa oś przednia z podwójnymi wahaczami |
Tylna oś | Aluminiowa tylna oś Multi-Link |
Układ kierowniczy | Wspomaganie kierownicy |
Układ hamulcowy | Aluminiowe monoblokowe stałe zaciski hamulcowe (6-tłoczkowe z przodu, 4-tłoczkowe z tyłu), tarcze hamulcowe wentylowane wewnętrznie o średnicy 360mm z przodu i 358mm z tyłu |
Program stabilności toru jazdy | System stabilizacji pojazdu Porsche Stability Management (PSM) z ABS i rozszerzonymi funkcjami hamowania |
Koła przednie | 8,0 J × 19 ET 50 |
Opony przednie | 225/55 R19 103 Y XL |
Koła tylne | 10,0 J × 19 ET 47 |
Opony tylne | 275/45 R19 108 Y XL |
Prędkość maksymalna | 250 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/godz. z Launch Control | 4,0 s |
Przyspieszenie 0-160 km/godz. z Launch Control (akumulator Performance) | 8,7 s |
Przyspieszenie 0-160 km/godz. z Launch Control (akumulator Performance Plus) | 8,5 s |
Przyspieszenie 0-200 km/godz. z Launch Control (akumulator Performance) | 13,3 s |
Przyspieszenie 0-200 km/godz. z Launch Control (akumulator Performance Plus) | 12,9 s |
Przyspieszenie 80-120 km/godz. | 2,3 s |
Długość | 4 963 mm |
Szerokość (ze złożonymi lusterkami) | 1 966 mm |
Szerokość | 2 144 mm |
Wysokość | 1 379 mm |
Współczynnik oporu powietrza 3) | 0,22 cW |
Rozstaw osi | 2 900 mm |
Rozstaw kół osi przedniej | 1 710 mm |
Rozstaw kół osi tylnej | 1 694 mm |
Masa w stanie gotowym do jazdy (UE) (akumulator Performance) 4) | 2 215 kg |
Masa w stanie gotowym do jazdy (UE) (akumulator Performance Plus) 4) | 2 295 kg |
Masa całkowita | 2 880 kg |
Maksymalna ładowność (akumulator Performance) | 740 kg |
Maksymalna ładowność (akumulator Performance Plus) | 660 kg |
Maksymalne dopuszczale obciążenie dachu dzięki systemowi transportu dachowego Porsche | 75 kg |
3) Można to osiągnąć w trybie Range z poziomem prześwitu „Low” i zamkniętymi wlotami powietrza chłodzącego
4) Masa jest obliczana zgodnie z odpowiednimi dyrektywami UE i obowiązuje tylko dla pojazdów w standardowej specyfikacji. Wyposażenie opcjonalne zwiększa masę własną. Podana wartość obejmuje masę kierowcy i bagażu – łącznie 75 kg.
Pojemność bagażnika z przodu | 81 l |
Pojemność bagażnika z tyłu | 407 l |
Okres przeglądu głównego | 2 lata/ 30 000 km |
Gwarancja na perforację nadwozia | 12 lat |
Okres gwarancji | 2 lata |
Gwarancja na powłokę lakieru | 3 lata |
Okres gwarancji na baterię wysokowoltową | 8 lat / 160 000 km |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym (dla gamy modelowej) | 0 g/km |
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym dla gamy modelowej | 23,0 - 26,7 kWh/100 km |
Zużycie energii elektrycznej w mieście (WLTP) | 19,6 - 22,6 kWh/100 km |
Zasięg w cyklu mieszanym (WLTP) | 381 - 450 km |
Zasięg podczas jazdy po mieście (WLTP) | 432 - 497 km |
Zasięg przy dalekich dystansach 1) | 370 km |
1) Wartość orientacyjna ustalona zgodnie z częściowym cyklem WLTP (obejmuje dopuszczenie wyposażenia pomocniczego, takiego jak klimatyzacja)
Pojemność baterii brutto | 93,4 kWh |
Pojemność baterii netto | 83,7 kWh |
Czas ładowania prądem przemiennym (AC) o mocy 9,6 kW (od 0 do 100%) | 10,5 h |
Czas ładowania prądem przemiennym (AC) o mocy 11 kW (od 0 do 100%) | 9,0 h |
Czas ładowania prądem stałym (DC) o mocy 50 kW do 100 km (WLTP) | 28,0 min |
Czas ładowania prądem stałym (DC) o mocy 50 kW (od 5 do 80%) | 93,0 min |
Czas ładowania prądem stałym (DC) przy maksymalnej mocy ładowania do 100 km (WLTP) | 5,0 min 2) |
Czas ładowania prądem stałym (DC) przy maksymalnej mocy ładowania (od 5 do 80%) | 22,5 min 2) |
2) W optymalnych warunkach: stacja szybkiego ładowania CCS o mocy> 270 kW, >850 V, temperatura akumulatora od 30°C do 35°C, początkowy stan naładowania 5%.
Moc do (kW) | 460 kW |
Moc do (PS) | 625 KM |
Chwilowe zwiększenie mocy z Launch Control do (kW) | 500 kW |
Chwilowe zwiększenie mocy z Launch Control do (PS) | 680 KM |
Maksymalny moment obrotowy z Launch Control | 850 Nm |
Przednia oś | Aluminiowa oś przednia z podwójnymi wahaczami |
Tylna oś | Aluminiowa tylna oś Multi-Link |
Układ kierowniczy | Wspomaganie kierownicy |
Układ hamulcowy | Porsche Surface Coated Brake (PSCB), tarcze hamulcowe wentylowane wewnętrznie o średnicy 415 mm z przodu i średnicy 365 mm z tyłu, zaciski hamulcowe lakierowane na biało (PSCB) |
Program stabilności toru jazdy | System stabilizacji pojazdu Porsche Stability Management (PSM) z ABS i rozszerzonymi funkcjami hamowania |
Koła przednie | 9,0Jx20 ET54 |
Opony przednie | 245/45 R20 103Y XL |
Koła tylne | 11,0Jx20 ET60 |
Opony tylne | 285/40 R20 108Y XL |
Prędkość maksymalna | 260 km/h |
Przyspieszenie 0 - 60 km/h z Launch Control | 3,0 s |
Przyspieszenie 0 - 100 km/h z Launch Control | 3,2 s |
Przyspieszenie 0 - 160 km/h z Launch Control | 6,9 s |
Przyspieszenie 0 - 200 km/h z Launch Control | 10,6 s |
Przyspieszenie (80-120 km/h) (50-75 mph) | 1,9 s |
Długość | 4 963 mm |
Szerokość (ze złożonymi lusterkami) | 1 966 mm |
Szerokość | 2 144 mm |
Wysokość | 1 381 mm |
Współczynnik oporu powietrza 3) | 0,22 cW |
Rozstaw osi | 2 900 mm |
Rozstaw kół osi przedniej | 1 702 mm |
Rozstaw kół osi tylnej | 1 667 mm |
Masa w stanie gotowym do jazdy (UE) 4) | 2 380 kg |
Masa całkowita | 2 880 kg |
Maksymalna ładowność | 575 kg |
Maksymalne dopuszczale obciążenie dachu dzięki systemowi transportu dachowego Porsche | 75 kg |
3) Można to osiągnąć w trybie Range z poziomem prześwitu „Low” i zamkniętymi wlotami powietrza chłodzącego
4) Masa jest obliczana zgodnie z odpowiednimi dyrektywami UE i obowiązuje tylko dla pojazdów w standardowej specyfikacji. Wyposażenie opcjonalne zwiększa masę własną. Podana wartość obejmuje masę kierowcy i bagażu – łącznie 75 kg.
Pojemność bagażnika z przodu | 81 l |
Pojemność bagażnika z tyłu | 366 l |
Okres przeglądu głównego | 2 lata/ 30 000 km |
Gwarancja na perforację nadwozia | 12 lat |
Okres gwarancji | 2 lata |
Gwarancja na powłokę lakieru | 3 lata |
Okres gwarancji na baterię wysokowoltową | 8 lat / 160 000 km |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym (dla gamy modelowej) | 0 g/km |
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym dla gamy modelowej | 24,5 - 25,7 kWh/100 km |
Zużycie energii elektrycznej w mieście (WLTP) | 20,9 - 22,9 kWh/100 km |
Zasięg w cyklu mieszanym (WLTP) | 388 - 412 km |
Zasięg podczas jazdy po mieście (WLTP) | 433 - 473 km |
Zasięg przy dalekich dystansach 1) | 340 km |
1) Wartość orientacyjna ustalona zgodnie z częściowym cyklem WLTP (obejmuje dopuszczenie wyposażenia pomocniczego, takiego jak klimatyzacja)
Pojemność baterii brutto | 93,4 kWh |
Pojemność baterii netto | 83,7 kWh |
Czas ładowania prądem przemiennym (AC) o mocy 9,6 kW (od 0 do 100%) | 10,5 h |
Czas ładowania prądem przemiennym (AC) o mocy 11 kW (od 0 do 100%) | 9,0 h |
Czas ładowania prądem stałym (DC) o mocy 50 kW do 100 km (WLTP) | 31,0 min |
Czas ładowania prądem stałym (DC) o mocy 50 kW (od 5 do 80%) | 93,0 min |
Czas ładowania prądem stałym (DC) przy maksymalnej mocy ładowania do 100 km (WLTP) | 5,5 min 2) |
Czas ładowania prądem stałym (DC) przy maksymalnej mocy ładowania (od 5 do 80%) | 22,5 min 2) |
2) W optymalnych warunkach: stacja szybkiego ładowania CCS o mocy> 270 kW, >850 V, temperatura akumulatora od 30°C do 35°C, początkowy stan naładowania 5%.
Moc do (kW) | 460 kW |
Moc do (PS) | 625 KM |
Chwilowe zwiększenie mocy z Launch Control do (kW) | 560 kW |
Chwilowe zwiększenie mocy z Launch Control do (PS) | 761 KM |
Maksymalny moment obrotowy z Launch Control | 1 050 Nm |
Przednia oś | Aluminiowa oś przednia z podwójnymi wahaczami |
Tylna oś | Aluminiowa tylna oś Multi-Link |
Układ kierowniczy | Wspomaganie kierownicy |
Układ hamulcowy | Porsche Surface Coated Brake (PSCB), tarcze hamulcowe wentylowane wewnętrznie o średnicy 420 mm z przodu i średnicy 410 mm z tyłu, zaciski hamulcowe lakierowane na żółto (PSCB) |
Program stabilności toru jazdy | System stabilizacji pojazdu Porsche Stability Management (PSM) z ABS i rozszerzonymi funkcjami hamowania |
Koła przednie | 9,5Jx21 ET60 |
Opony przednie | 265/35 ZR21 101Y XL |
Koła tylne | 11,5Jx21 ET66 |
Opony tylne | 305/30 ZR21 104Y XL |
Prędkość maksymalna | 260 km/h |
Przyspieszenie 0 - 60 km/h z Launch Control | 2,6 s |
Przyspieszenie 0 - 100 km/h z Launch Control | 2,8 s |
Przyspieszenie 0 - 160 km/h z Launch Control | 6,3 s |
Przyspieszenie 0 - 200 km/h z Launch Control | 9,8 s |
Przyspieszenie (80-120 km/h) (50-75 mph) | 1,7 s |
Długość | 4 963 mm |
Szerokość (ze złożonymi lusterkami) | 1 966 mm |
Szerokość | 2 144 mm |
Wysokość | 1 378 mm |
Współczynnik oporu powietrza 3) | 0,25 cW |
Rozstaw osi | 2 900 mm |
Rozstaw kół osi przedniej | 1 690 mm |
Rozstaw kół osi tylnej | 1 655 mm |
Masa w stanie gotowym do jazdy (UE) 4) | 2 370 kg |
Masa całkowita | 2 870 kg |
Maksymalna ładowność | 575 kg |
Maksymalne dopuszczale obciążenie dachu dzięki systemowi transportu dachowego Porsche | 75 kg |
3) Można to osiągnąć w trybie Range z poziomem prześwitu „Low” i zamkniętymi wlotami powietrza chłodzącego
4) Masa jest obliczana zgodnie z odpowiednimi dyrektywami UE i obowiązuje tylko dla pojazdów w standardowej specyfikacji. Wyposażenie opcjonalne zwiększa masę własną. Podana wartość obejmuje masę kierowcy i bagażu – łącznie 75 kg.
Pojemność bagażnika z przodu | 81 l |
Pojemność bagażnika z tyłu | 366 l |
Okres przeglądu głównego | 2 lata/ 30 000 km |
Gwarancja na perforację nadwozia | 12 lat |
Okres gwarancji | 2 lata |
Gwarancja na powłokę lakieru | 3 lata |
Okres gwarancji na baterię wysokowoltową | 8 lat / 160 000 km |
© 2019 Porsche Polska. Polityka prywatności.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w Rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC.
O szczegóły zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki Porsche.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://porsche.pl/porsche-wltp/
Boczne wloty powietrza przed przednimi kołami – tak zwane kurtyny powietrzne – dodatkowo poprawiają aerodynamikę. Niczym kurtyny kierują one bowiem strugi powietrza ponad obracające się koła, niwelując zawirowania wewnątrz nadkoli.
Bezpośrednio nad nimi umieszczono wizytówkę przedniego pasa Porsche Taycan: czteropunktowe reflektory LED z wiązką matrycową, które łączą wszystkie funkcje świateł w jednym module i wyglądają, jakby swobodnie unosiły się w przestrzeni.
Sylwetka Porsche Taycan ma dynamiczny, nisko poprowadzony profil. „Schowane” w drzwiach, automatycznie wysuwane klamki dają dostęp do wnętrza – z jego niską, sportową pozycją za kierownicą.
Dach występuje w dwóch wersjach do wyboru. Konturowany, wykonany z lekkiego stopu aluminium, z subtelnym zagłębieniem pośrodku, swoją formą nawiązuje do świata wyścigów. Alternatywa: stały, szklany dach panoramiczny, który potęguje wrażenie przestronnego, doświetlonego wnętrza.
Design tylnego pasa wyróżnia nieprzerwana, szklana listwa świetlna i logo „Porsche” – z wyglądu także przypominające szkło. Powyżej znajduje się adaptacyjny tylny spojler, element układu aktywnej aerodynamiki Porsche Active Aerodynamics (PAA).
Wznosząca się konsola środkowa podkreśla niską, sportową pozycję fotela kierowcy – z 14- lub, opcjonalnie, 18-kierunkową regulacją¹ i smukłymi zagłówkami.
¹ Standard w modelu Taycan Turbo S
Gdyby standardowa wielofunkcyjna kierownica sportowa okazała się za mało sportowa, możesz zmaksymalizować wrażenia rodem ze świata motorsportu, wybierając opcjonalną wielofunkcyjną sportową kierownicę GT² z przełącznikiem trybów jazdy i oznaczeniem na godzinie 12.
² W połączeniu z pakietem Sport Chrono; standard w przypadku modelu.
Innowacyjna klimatyzacja Advanced Climate Control (2- lub 4-strefowa) może nie jest widoczna, ale z pewnością odczuwalna. Pozbawione łopatek otwory nawiewu zapewniają precyzyjną regulację przepływu powietrza i jego kierunku.
Poza 81-litrowym bagażnikiem z przodu, w sam raz na mniejsze przedmioty, z tyłu do dyspozycji jest przestrzeń ładunkowa o pojemności 366 litrów. Osobno składane oparcia tylnych foteli sprawiają, że można ją elastycznie dopasować do swoich potrzeb.
Tradycyjne przyciski zostały niemal całkowicie zastąpione panelami cyfrowymi. Efekt: wnętrze sprawia wrażenie wyjątkowo minimalistycznego. To samo odnosi się do ekranów, których może być nawet cztery: wszystkie są łatwe i intuicyjne w obsłudze i nie rozpraszają uwagi kierowcy.
Także układ kokpitu koncentruje się na kierowcy. W centrum uwagi zawsze pozostaje panel wskaźników, w postaci 16,8-calowego zakrzywionego ekranu otoczonego panelami Direct Touch Control do obsługi świateł i funkcji podwozia.
Twoje centrum sterowania funkcjami audio, nawigacji i łączności – przeprojektowany system Porsche Communication Management (PCM) z nawigacją online. Umieszczony pośrodku deski rozdzielczej ekran dotykowy PCM o przekątnej 10,9 cala można indywidualnie konfigurować, aby mieć bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji.
Zapewnia dostęp do nawigacji, mediów, telefonu, innych ustawień oraz Apple Car Play – poprzez pasek menu, który możesz wyłączyć. Ekran pozwala również na otwarcie i zamknięcie bagażnika oraz pokryw kryjących gniazdka ładowania, a także umożliwia śledzenie procesu ładowania i aktualnego stanu naładowania akumulatora.
© 2019 Porsche Polska. Polityka prywatności.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w Rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC.
O szczegóły zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki Porsche.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://porsche.pl/porsche-wltp/
Dlatego zarówno Porsche Taycan Turbo, jak i Porsche Taycan Turbo S otrzymały dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi – po jednym przy każdej osi – oraz wysokowydajny akumulator, umieszczony nisko w podłodze. Efekt: doskonała dynamika jazdy i napęd na cztery koła, który można zawsze optymalnie dopasować do zmieniających się wymogów efektywności i dynamiki, w ramach szeregu trybów jazdy.
Koncepcja użycia silników synchronicznych z magnesami trwałymi pozwala na uzyskanie znacznej gęstości mocy, wysokiej mocy ciągłej oraz wyśmienitej efektywności przy zwartych gabarytach. Nowo opracowana, automatycznie przełączająca się dwustopniowa przekładnia przy tylnej osi zapewnia zauważalną poprawę dynamiki.
Współdziałanie wszystkich komponentów napędu generuje imponujące parametry – zarówno w kategoriach technicznych, jak i emocjonalnych. W trybie overboost moc sięga nawet 560 kW (761 PS). Z włączonym systemem Launch Control oba silniki są w stanie rozpędzić Porsche Taycan Turbo S od 0 do 100 km/h w 2,8 s. I można to robić wielokrotnie; przyspieszenie kończy się dopiero po osiągnięciu prędkości maksymalnej, która wynosi 260 km/h.
Wszystko to jest możliwe m.in. dzięki akumulatorowi o wysokiej wydajności, który pracuje w technice 800 woltów zamiast „tradycyjnych” 400 woltów. Efekt: lepsze osiągi i szybsze ładowanie, a także mniejszy przekrój przewodów, korzystnie wpływający na masę własną samochodu.
Innowacyjny układ rekuperacji Porsche Recuperation Management (PRM) potrafi odzyskać nawet 90% energii wytracanej podczas hamowania. Oznacza to, że w trakcie aktywnego hamowania najpierw do akcji wkracza rekuperacja, a hamulec mechaniczny uruchamia się wyłącznie wtedy, gdy potrzebne jest mocniejsze hamowanie. Cały proces w inteligentny sposób nadzoruje układ hamulcowy, który może „mieszać” oba sposoby wytracania prędkości. Dzięki wyjątkowo wysokiej mocy rekuperacji (do 265 kW) do akumulatora Porsche Taycan „wraca” mnóstwo energii. Ile konkretnie? Na przykład podczas sportowej, codziennej jazdy nawet jedna trzecia zasięgu pochodzi wyłącznie z rekuperacji. Inny przykład: przy hamowaniu rekuperacyjnym z 200 km/h do zera można odzyskać energię pozwalającą na pokonanie do 4 km.
Adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne zapewnia równowagę pomiędzy komfortem, wydajnością oraz optymalną aerodynamiką – i, co nie mniej ważne, poprawia współczynnik oporu powietrza. W skrócie: zwiększa zasięg przy zachowaniu maksymalnych osiągów.
W zależności od prędkości jazdy układ kierowniczy tylnej osi skręca tylne koła w tym samym lub przeciwnym kierunku do przednich. Wywołuje to „wirtualny” efekt skrócenia lub wydłużenia rozstawu osi, a w konsekwencji pozwala zwiększyć stabilność przy wysokich prędkościach i przyspieszenie boczne na lokalnych drogach, a podczas codziennych manewrów zmniejsza promień skrętu.
Dynamikę jazdy potęguje także układ stabilizacji przechyłów Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), znany już z innych modeli Porsche. Prawie całkowicie równoważy on boczne przechyły nadwozia i zapewnia w ten sposób jeszcze skuteczniejsze połączenie kół z nawierzchnią.
Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) poprawia dynamikę jazdy i stabilność prowadzenia. W zależności od kąta skrętu kierownicy, prędkości, położenia pedału gazu oraz odchylenia pojazdu poprawia zachowanie i precyzję prowadzenia, posiłkując się dokładnie wymierzonymi, krótkimi impulsami w układzie hamulcowym lewego lub prawego tylnego koła.
Inteligentny system Porsche InnoDrive w połączeniu z adaptacyjnym tempomatem przewiduje sytuację drogową nawet do 3 km w przód. Korzystając z danych nawigacji oraz informacji dostarczanych przez czujniki radarowe i kamery, ze znacznym wyprzedzeniem ustala obowiązujące ograniczenia prędkości oraz topografię drogi – a przy okazji modyfikuje strategię utrzymywania prędkości i doboru przełożeń, dopasowując zachowanie samochodu do wybranego trybu jazdy.
Integralną częścią wspomnianego systemu jest Aktywny asystent pasa ruchu, który pomaga kierowcy Porsche Taycan utrzymać się na swoim pasie ruchu i zachowywać odpowiednią odległość od poprzedzających pojazdów. Kolejny element systemu to Asystent jazdy w korku, utrzymujący pojazd pośrodku pasa na zatłoczonych drogach – w imię jeszcze większego komfortu jazdy na dłuższych trasach.
Asystent zmiany pasa ruchu informuje o pojazdach znajdujących się w martwym polu podczas zmiany pasa ruchu – i okazuje się niezwykle przydatny w trakcie jazdy autostradą. Po zmroku przydaje się natomiast Asystent jazdy nocą, który wspiera kierowcę dzięki kamerze na podczerwień – pokazuje pieszych i dzikie zwierzęta na obrazie termicznym, a w razie potrzeby zaznacza ich sylwetki innym kolorem.
Widok przestrzenny zapewnia optymalną widoczność otoczenia pojazdu podczas parkowania i manewrowania. Sprawia, że każdy metr za kierownicą Porsche Taycan staje się niespotykanym doświadczeniem – niezależnie od prędkości.
© 2019 Porsche Polska. Polityka prywatności.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w Rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC.
O szczegóły zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki Porsche.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://porsche.pl/porsche-wltp/
Nasza koncepcja ładowania zaczyna się od samochodu: akumulator Performance Battery Plus korzysta z najbardziej zaawansowanej techniki litowo-jonowej i bazuje na napięciu 800 V, podobnie jak układ zastosowany w naszym samochodzie przeznaczonym do wyścigów długodystansowych – Porsche 919 Hybrid. Wyższe napięcie daje nie tylko zauważalnie wyższą moc i niższą masę, dzięki użyciu przewodów o mniejszym przekroju, lecz przede wszystkim pozwala skrócić czas ładowania.
Ponieważ zawsze myślimy nie tylko o samym produkcie, lecz także o środowisku, w jakim będzie on eksploatowany, Porsche angażuje się w rozwijanie ogólnokrajowej infrastruktury ładowania: zarówno z wykorzystaniem własnych rozwiązań, jak i przy współpracy z partnerami – na przykład przy drogach szybkiego ruchu.
Przy codziennym ładowaniu samochodu skorzystaj z ładowarki Mobile Charger Plus², podłączonej do zasilania sieciowego w Twoim domu lub garażu. Możesz też użyć dostępnej na życzenie inteligentnej ładowarki Mobile Charger Connect z ekranem dotykowym, a także wygodnie zamocować moduł Mobile Charger Connect w postaci opcjonalnej stacji ładowania na ścianie w swoim garażu.
² Dostępne najwcześniej od połowy 2020 r.
Aby umożliwić Ci szybkie i łatwe ładowanie Twojego Porsche Taycan w domu, oferujemy też inteligentny sterownik Home Energy Manager, który – zainstalowany w domowej skrzynce elektrycznej – pozostaje w ciągłej łączności z ładowarką. Dzięki temu masz pewność, że podczas ładowania samochodu w garażu Twoje domowe odbiorniki prądu mają odpowiednie zasilanie.
Stacje Porsche Turbo Charging w wybranych Porsche Centrach dodatkowo wzbogacają sieć ładowarek Porsche o możliwość jeszcze szybszego „zatankowania” akumulatora – w optymalnych warunkach² pozwalają zwiększyć zasięg pojazdu nawet o 100 km (WLTP) w ciągu zaledwie 5 minut. Dzięki pokładowej ładowarce prądu stałego (DC) o mocy 50 kW (opcjonalnie – także 150 kW) możesz również wygodnie korzystać z publicznych stacji ładowania o napięciu 400 V.
Do tego dochodzą liczne możliwości ładowania pojazdu prądem zmiennym (AC), np. przy restauracjach i hotelach, jak również w centrach wielu miast. Możesz w wygodny sposób korzystać z dowolnego punktu ładowania za pośrednictwem usługi Porsche Charging (element aplikacji Porsche Connect).
© 2019 Porsche Polska. Polityka prywatności.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w Rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC.
O szczegóły zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki Porsche.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://porsche.pl/porsche-wltp/
Taycan oferuje zintegrowany dostęp do Apple Music. Wystarczy, że dotkniesz ikony Apple Music na ekranie dotykowym i już, zyskujesz dostęp do strumieniowego odsłuchu 50 milionów nieprzerywanych reklamami piosenek, jak również do list utworów dopasowanych do każdego nastroju. Możesz nawet skomponować własny kanał radiowy – zaczynając od dowolnej piosenki usłyszanej w radiu podczas jazdy. A nowi właściciele Porsche Taycan otrzymują bezpłatną subskrypcję Apple Music na okres do 6 miesięcy.
Wymagana subskrypcja Apple Music®. Usługa streamingowa zawarta przez okres trzech lat.
Zdjęcie dzięki uprzejmości !K7 Music
Inteligentny samochód sportowy „nakręca” Twoje życie – nawet to cyfrowe. To zasługa licznych funkcji, takich jak funkcja głośnego czytania, która poinformuje Cię o najnowszych wydarzeniach z całego świata. Usługi Porsche Connect pomagają Ci czerpać jeszcze więcej z każdego dnia.
Wsłuchuje się w każde Twoje słowo. Chcesz ustawić temperaturę, wprowadzić cel do nawigacji czy zadzwonić do znajomego? Wystarczą dwa słowa: „Hej Porsche!”. Asystent głosowy z łatwością Cię zrozumie.
Twój Taycan jest szybki nie tylko na drodze. Szybka jest także jego wyszukiwarka. Przejdź do trybu online i wyszukuj miejsca docelowe, restauracje lub hotele. Z dużą porcją dodatkowych informacji, takich jak recenzje i ceny.
Ruch drogowy: nieodłączny element wielu dróg. Ale kierowcy Porsche z łatwością mogą go ominąć. Dzięki danym o ruchu w czasie rzeczywistym Twoja trasa jest na bieżąco aktualizowana – w przypadku jakichkolwiek opóźnień po drodze zostaniesz, w razie potrzeby, poprowadzony inną trasą.
Efektywny, zwłaszcza jeśli chodzi o ładowanie. Wybierasz się w dłuższą podróż? Planer ładowania obliczy optymalną trasę, biorąc pod uwagę Twój aktualny stan naładowania i wymagany czas ładowania. Dzięki temu zawsze możesz pojechać najszybszą trasą – aby zapewnić płynną i efektywną podróż, wybierane są najdogodniejsze stacje ładowania.
Wszystko pod kontrolą. Chcesz wiedzieć, jaki zasięg ma teraz Twój Taycan? Chcesz sprawdzić aktualny stan naładowania, ustawić czas ładowania albo po prostu zmienić pożądaną temperaturę we wnętrzu? To wszystko możesz zrobić za pomocą smartfona – dzięki intuicyjnej aplikacji Porsche Connect.
© 2019 Porsche Polska. Polityka prywatności.
Dane na podstawie świadectw homologacji typu.
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w Rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC.
O szczegóły zapytaj Autoryzowanego Dealera Marki Porsche.
Montaż akcesoriów w pojeździe może mieć wpływ na poziom zużycia paliwa i emisji CO2 oraz może nastąpić najwcześniej po pierwszej rejestracji pojazdu, wyłącznie na Państwa życzenie.
Więcej informacji na temat WLTP na stronie: https://porsche.pl/porsche-wltp/
Na stronie internetowej używamy plików cookies lub podobnych technologii i umożliwiamy ich umieszczanie naszym zewnętrznym dostawcom wskazanym w Polityce cookies w celach zapewnienia poprawnego i bezpiecznego funkcjonowania strony, w celach analitycznych i statystycznych, dostosowywania strony do indywidualnych potrzeb Użytkowników oraz w celach reklamowych.
Jeżeli wyrażasz zgodę na przetwarzania Twoich danych w powyższych celach, kliknij „Akceptuję”. Możesz cofnąć swoją zgodę lub sprzeciwić się, korzystając z możliwości kontynuacji nie akceptując plików cookies, zarządzania ustawieniami plików cookies, a także poprzez zmianę ustawień Twojej przeglądarki.
Administratorem Twoich danych osobowych jest Volkswagen Group Polska Sp. z o.o.
Więcej informacji dot. przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z plików cookies znajdziesz w Polityce prywatności oraz w Polityce plików cookies.