Dla Porsche kształtowanie przyszłości samochodu sportowego oznacza łączenie tradycji i wartości naszej firmy z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi oraz nowymi produktami – i to łączenie w zrównoważony sposób. Ważne jest dla nas odpowiedzialne podejście do ludzi, środowiska i społeczeństwa w ramach całego łańcucha wartości – od dostawców aż po recykling produktów. Naszym celem jest podjęcie działań zmierzających do wzmocnienia ekonomicznego i społecznego aspektu tworzenia wartości w cyklu życia naszych produktów. Równocześnie istotne jest także, abyśmy na bieżąco ograniczali wpływ, jaki nasze procesy biznesowe oraz produkty mogą wywierać na środowisko.
Nasz łańcuch wartości
Dla Porsche kształtowanie przyszłości samochodu sportowego oznacza łączenie tradycji i wartości naszej firmy z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi oraz nowymi produktami – i to łączenie w zrównoważony sposób. Ważne jest dla nas odpowiedzialne podejście do ludzi, środowiska i społeczeństwa w ramach całego łańcucha wartości – od dostawców aż po recykling produktów. Naszym celem jest podjęcie działań zmierzających do wzmocnienia ekonomicznego i społecznego aspektu tworzenia wartości w cyklu życia naszych produktów.
Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Porsche są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów Porsche sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji (tj. D z.U. z 2018 r., poz. 578).
Porsche obrało sobie jasny cel: stać się najbardziej zrównoważonym producentem sportowych samochodów w segmencie pojazdów premium. Właśnie dlatego zrównoważony rozwój – jako przekrojowe zagadnienie – jest zakotwiczony we wszystkich obszarach działalności firmy. Wszystkie nasze działania w zakresie zrównoważonego rozwoju dzielą się na cztery obszary: działalność i klienci, odpowiedzialność za produkty, pracownicy i społeczeństwo, środowisko i energia.
Szczegółowe informacje dotyczące zarządzania w zakresie zrównoważonego rozwoju, strategii firmy i dialogu z akcjonariuszami, a także najważniejsze dane liczbowe można znaleźć w aktualnym rocznym raporcie Porsche AG oraz sprawozdaniu na temat zrównoważonego rozwoju. https://newsroom.porsche.com/en/annual-sustainability-report-2017.html