Ze względu na wszystkie te zmiany WLTP zapewnia bardziej realistyczną podstawę do określania danych o zużyciu paliwa i emisji spalin. Test WLTP został opracowany w celu standaryzacji określenia emisji zanieczyszczeń i CO2 , a także wartości zużycia paliwa, z myślą o wykorzystaniu go jako globalnego cyklu testowego. „Trzon” testu WLTP na całym świecie jest taki sam. Unia Europejska i inne regiony dostosowują go jednak do lokalnych przepisów oraz wymogów ruchu drogowego. Istnieje też wiele krajów, które nie będą wprowadzać WLTP, jak na przykład USA.
Oczekuje się, że WLTP odzwierciedli istniejące warunki drogowe bardziej realistycznie niż NEDC. Nie obejmie jednak wszystkich możliwych wariantów. Co więcej, każdy kierowca niezmiennie ma bardzo osobisty styl jazdy: podczas gdy jedna osoba przyspiesza bardziej gwałtownie, szybciej wjeżdża w zakręty lub hamuje w sposób bardziej zdecydowany, inna porusza się bardziej defensywnie.
Podczas badań laboratoryjnych przeprowadzonych w ramach europejskiej homologacji pojazdów osobowych mierzy się emisje CO2 , które bezpośrednio wiążą się ze zużyciem paliwa, emisję zanieczyszczeń oraz wartości zużycia energii w przypadku napędów alternatywnych (w tym pojazdów z napędem elektrycznym).
Testy laboratoryjne odgrywają decydującą rolę w procesie wprowadzania pojazdu silnikowego na rynek UE. Przed wprowadzeniem na rynek pojazdy poddawane są określonym badaniom przez służby techniczne, zgodnie z prawem UE. Jeżeli wszystkie wymagania dotyczące rejestracji zostają spełnione, krajowy organ wydaje producentowi świadectwo homologacji UE, umożliwiające sprzedaż oraz rejestrację tego typu pojazdu w UE. Każdy pojazd produkowany na rynek UE jest zaopatrzony w świadectwo zgodności (tzw. dokument CoC), które prócz innych informacji zawiera wartości emisji CO2 z testu laboratoryjnego. Na podstawie tego dokumentu możliwa jest rejestracja pojazdu wszystkich krajach UE oraz wielu innych, uznających świadectwa unijne.
W większości krajów UE kwota podatku rejestracyjnego (jednorazowa) i/lub podatku od pojazdów (roczna) uzależniona jest od emisji CO2 pojazdu. Opodatkowanie to bazuje na wartościach emisji CO2 uzyskanych podczas badań laboratoryjnych zawartych w świadectwie zgodności (dokument CoC).
Jeśli w pojeździe nie dokonano żadnych modyfikacji technicznych, to rzeczywiste zużycie paliwa nie ulega zmianie. W przypadku jednego i tego samego pojazdu test WLTP przyniesie wyższe wartości emisji CO2 i zużycia paliwa niż test NEDC – dlatego, że profile jazdy i warunki pomiaru (maksymalne prędkości, dynamika itp.) pomiędzy dwoma cyklami testowymi różnią się. Oznacza to, że cykl WLTP jest bardziej reprezentatywny dla dzisiejszych warunków ruchu drogowego niż NEDC. Dzięki zmienionym metodom pomiaru wartość emisji CO2 zmierzona w cyklu WLTP bardziej odpowiada zatem oczekiwaniom klientów.
W silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa do cylindra tworzą się warunki do powstawania większej ilości sadzy niż miało to miejsce w przypadku wtrysku do kolektora dolotowego. W związku z tym, również w tych silnikach zaistniała konieczność zastosowania specjalnych filtrów wyłapujących stałe cząstki węgla, które mogłyby zagrozić naszemu zdrowiu.
Do tej pory filtry cząstek znane były tylko z silników Diesla. Technika wtrysku bezpośredniego, która jest coraz częściej stosowana w silnikach benzynowych, zwiększa jednak emisje cząstek stałych w porównaniu z wtryskiem do kolektora dolotowego. Ponieważ paliwo wtryskiwane jest bezpośrednio do komory spalania, może ono osadzać się na ściankach cylindrów, tłokach lub zaworach, gdzie na skutek niecałkowitego spalenia pozostaje jako drobne cząstki sadzy. [1]
[1] Raport t-online.de: VW bringt Partikelfilter für Benzinmotoren (VW wprowadza filtry cząstek dla silników benzynowych)
3 sierpnia 2016 r., 16:42 | Hanne Schweitzer, SP-X
Podobnie jak w przypadku filtrów cząstek stałych stosowanych już w pojazdach z silnikiem Diesla, nie przewidujemy żadnego pogorszenia żywotności pojazdów z silnikami benzynowymi wyposażonymi w filtr cząstek stałych.
© 2024 Porsche Polska. Polityka prywatności | Ustawienia plików cookie
Od 1 września 2018 r. wszystkie nowe pojazdy wprowadzane do obrotu w Unii Europejskiej muszą być badane i homologowane zgodnie z procedurą WLTP określoną w rozporządzeniu Komisji (UE) 2017/1151. WLTP zapewnia bardziej rygorystyczne warunki badania i bardziej realistyczne wartości zużycia paliwa i emisji CO2 w porównaniu do stosowanej to tej pory metody NEDC. Prezentowane dane dotyczące wartości zużycia paliwa i emisji CO2 są danymi zgodnymi ze świadectwem homologacji typu wyznaczonymi zgodnie z procedurą WLTP. Więcej informacji na temat WLTP na stronie: porsche.pl/wltp.
Wszelkie prezentowane informacje, w szczególności zdjęcia, wykresy, specyfikacje, opisy, rysunki lub parametry techniczne nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego oraz nie są wiążące i mogą ulec zmianie bez wcześniejszego powiadomienia. Prezentowane informacje nie stanowią zapewnienia w rozumieniu art. 556(1)§2 Kodeksu cywilnego. Z uwagi na ograniczenia parametrów ekranu, na którym obraz jest wyświetlany, przedstawione kolory mogą nieznacznie różnić się od faktycznych kolorów lakieru i materiałów.
Porsche zastrzega sobie możliwość wprowadzenia zmian w prezentowanych wersjach. Przedstawione detale wyposażenia mogą różnić się od specyfikacji przewidzianej na rynek polski. Zamieszczone zdjęcia mogą przedstawiać wyposażenie opcjonalne, dostępne za dopłatą. Wiążące ustalenie ceny, wyposażenia i specyfikacji pojazdu następują w umowie sprzedaży, a określenie parametrów technicznych zawiera świadectwo homologacji typu pojazdu. Zastrzegamy sobie prawo do zmian i pomyłek. Wszelkie informacje prezentowane na stronie są aktualne na dzień ich zamieszczania. W celu uzyskania najnowszych informacji prosimy kontaktować się z Autoryzowanym Dealerem Marki Porsche.
Wszystkie produkowane obecnie samochody marki Porsche są wykonywane z materiałów spełniających pod względem możliwości odzysku i recyklingu wymagania określone w normie ISO 22628 i są zgodne z europejskimi świadectwami homologacji wydanymi wg dyrektywy 2005/64/WE. Volkswagen Group Polska sp. z o.o. podlega obowiązkowi zapewnienia wszystkim użytkownikom samochodów grupy sieci odbioru pojazdów po wycofaniu ich z eksploatacji, zgodnie z wymaganiami ustawy z 20 stycznia 2005 r. o recyklingu pojazdów wycofanych z eksploatacji. Więcej informacji dotyczących ekologii znajdą Państwo na stronie: porsche.pl/porsche-impact/